David Kratochvíl: Vyhledáváme zajímavé inovační aktivity ve firmách

David Kratochvíl, předseda řídící rady sdružení CzechInno nám prozradil více informací o připravovaném druhém ročníku Smart Business Festivalu. Pokud se na něj chystáte, máte se na co těšit.

Dobrý den Davide, letos pořádá vaše sdružení CzechInno již druhý ročník Smart Business Festivalu, kromě toho máte i další aktivity – konkrétně se podílíte na Festival Exportu, což je projekt zaměřený na podporu českého exportu a mezinárodní obchodní spolupráce, věnujete se projektům Vizionáři a InnoNet. Mohl byste prosím ve stručnosti popsat našim čtenářům, na koho jsou tyto projekty zaměřené a v čem a jak by měly účastníkům pomoci?

Dobrý den Michale, všechny tři akce jsou zaměřené na podporu podnikání a dohromady tvoří unikátní systém prezentací a podpory inovací v ČR!  U Vizionářů l, v rámci Festivalu Exportu jim pomáháme navázat kontakt se zahraničím a rozvíjet tak exportní aktivity, a na Smart Business Festivalu prezentujeme inovativní a chytrá řešení převážně českých firem, která pomohou návštěvníkům z podnikatelské sféry k vyšší efektivitě podnikání.
Pro konání našich akcí se vždy snažíme najít zajímavé prostory, pro letošní Smart Business Festival 2016 jsou to například Křižíkovy pavilony na Výstavišti Praha Holešovice. Všechny výše zmíněné eventy organizujeme každý rok.

14689987_10209562856820869_173763367_o

David Kratochvíl

Jaká zajímavá řešení firmy například představily minulý rok?

Například v soutěži Vizionáři bylo již představeno mnoho velice zajímavých a nadějných projektů, a my jsme dnes rádi za to, že mnoho z nich je úspěšných nejen v ČR, ale i ve světě, nacházejí nové zajímavé partnery a investory. Tohoto projektu se zúčastňují podniky, ale i projekty studentů vysokých škol. Minulý rok se například takovým Vizionářem stali studenti z Technické fakulty ČZU v Praze s projektem vývoje Plantografu V12. Česká oceánografická společnost se například stala Vizionářem 2015 za plovoucí čistírnu odpadních vod. Úžasných nápadů je v ČR spousta… a my jsme rádi, že je můžeme podporovat a těmto českým vizionářům pomoci jejich projekty komercializovat.

Jak jste se vlastně k těmto projektům dostal? Respektive – proč jste se rozhodl zaměřit zrovna na aktivity týkající se podpory inovací a proč zrovna projekty zaměřené na B2B spolupráci?

Řadu let jsem pracoval jako ředitel odboru marketingu a obchodu v Hospodářské komoře České republiky a věnoval jsem se marketingu a obchodu v několika větších firmách. Často jsem chodil na akce organizované státní správou, které se věnovaly právě podpoře podnikání. Na jedné z podobných akcí, proexportní konferenci, jsem při přednášce usnul. A tento okamžik byl zárodkem projektu Festival Exportu, u kterého jsme se snažili, aby zde lidé získali hodnotné kontakty i informace, ale aby je celý Festival zároveň bavil. Postupně právě tak vznikl ucelený systém prezentace a podpory inovací v ČR, jednotlivé akce jsou vzájemně propojené a navazují na sebe.

Co je tedy hlavním cílem sdružení CzechInno?

Cílem CzechInno je vytvářet akce, které nabízí vystavovatelům i široké veřejnosti zajímavý a hodnotný obsah včetně unikátní možnosti navazování kontaktů, které jsou pro podnikání klíčové. V rámci našich akcí fungujeme zejména jako matchmaker. V rámci B2B setkání, na která se jednotlivé firmy přihlašují pomocí online aplikace, firmy získávají skutečně hodnotné obchodní kontakty a vznikají nové obchodní spolupráce.

Zároveň spojujeme vědeckou i podnikatelskou veřejnost a snažíme se, aby podnikatelé na našich akcích získali maximum. To vše navíc nabízíme za rozumnou cenu, která je všem dostupná. Naše akce nestojí (oproti některým konkurenčním) tisíce, ale stovky Kč. Za vysokou kvalitou a přidanou hodnotou námi pořádaných akcí si ale stojíme. Zkrátka, ne vše, co je dobré, musí být nutně zbytečně drahé.

14689968_10209562858740917_585151502_o

David Kratochvíl a Daniela Písařicová při moderování Festivalu Exportu

Proč bych měl na takovou konferenci přijít jako návštěvník? Přece jenom akcí pro podnikatele je spousta a řada podnikatelů je k podobným akcím hodně skeptických. Máte třeba nějaké konkrétní příklady, kdy se spolupráce účastníkům Vašich akcí vyplatila?

Jak už jsem zmínil, naše akce propojuje vědeckou veřejnost s podnikateli a podnikatelé zde mají možnost nenásilnou formou získat cenné kontakty, které jim pomohou dále rozvíjet jejich business. Ať už se jedná o nové odběratele nebo partnery. Každý návštěvník, který se akce zúčastní, může jednotlivé firmy navštívit u jejich infostánků a navázat kontakt. Nechybí také přednášky jednotlivých firem – u Festivalu Exportu o úspěšných krocích, které vedly k rozvoji exportu v jednotlivých firmách, v rámci Smart Business Festivalu jsou pak představovány inovativní řešení, která mohou zejména malým i středním podnikům pomoci zefektivnit jejich podnikání. Dozví se zde například jak získat a vychovat si své zaměstnance, jak zjednodušit firemní procesy, jak chytře na úsporu materiálních zdrojů nebo jaké nové procesy a technologie jsou nyní k dispozici.

Kdo je vaším typickým „zákazníkem“ neboli účastníkem vašich projektů?

V podstatě jakýkoliv podnikatel – nejenom potenciální, začínající, ale i dobře zavedený podnikatel, české malé a střední podniky, které mají zájem a potenciál změnit zavedené přístupy k podnikání a využít nových řešení, která jim moderní doba nabízí.

Prostřednictvím jim ukazujeme revoluční inovace, které pak mohou sami využít v rámci svého podnikání.

Jak CzechInno začínalo? Bylo těžké vaše projekty rozhýbat od nuly?

Ano, začátky byly velice těžké. Když jsem se rozhodl, že by bylo dobré vytvořit u nás akci, která pomůže podnikatelům rozvíjet jejich business, netušil jsem, jak to vše dopadne.

První projekt vznikl v době, kdy se ČR potýkala s ekonomickou krizí. Chtěli jsme podnikatele povzbudit a pomoci jim zase nastartovat business. Šli jsme proto za panem docentem Švejdou do Asociace inovačního podnikání, protože pro business je důležitý marketing. A marketing jsou také inovace. Byli jsme velice příjemně překvapeni, když pan docent Švejda řekl, že by rád spojil náš elán s jeho zkušenostmi. A tak jsme spoluzaložili sdružení CzechInno.

Vzápětí vznikl projekt Vizionáři. Bylo těžké najít partnery, o akci nikdo nevěděl, vše bylo nové. Museli jsme si tedy zafinancovat spoustu marketingu, vytvořit web, oslovit společnosti atd. atd. Postupem času firmy začaly chodit samy… a naše projekty se každým rokem více a více rozvíjí, z čehož máme velkou radost.

14689041_10209562858220904_1633215138_o

David Kratochvíl a Mgr. Tereza Šamanová, výkonná ředitelka sdružení CzechInno

V CzechInnu je tedy téměř co dva roky nový projekt. Jak probíhá proces tvorby nového projektu ve vašem sdružení?

Komunikujeme s podnikatelskou veřejností. Nyní je například velkým tématem Průmysl 4.0. Všichni o něm mluví, ale nikdo zároveň neví, co to je. Přitom Průmysl 4.0. je budoucností podnikání. Identifikovali jsme tedy tento nedostatek a nyní vzniká náš nový projekt – Průmysl 4.0. – kybernetická revoluce v praxi.

Od nápadu po vlastní realizaci je doba obvykle velmi krátká, ne delší než 1 rok.

Co vše je potřeba dělat pro efektivní networking?

Kvalitní networking pro mě znamená potkat dobrý kontakt, mít mu co nabídnout a v neformální atmosféře mít možnost si s ním vyměnit základní informace o svých vzájemných očekáváních. Pak už je jen krůček k opravdovému navázání obchodní spolupráce.

My toto řešíme aplikací pro B2B setkání, kde se podnikatelé ze zajímavých firem sami přihlašují se zájmem o B2B setkání s ostatními firmami. Po registraci v rámci aplikace si pak sami určí, s jakými firmami si přejí navázat kontakt.

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru