Deset kroků k vytvoření nejprodávanější aplikace

Deset kroků k vytvoření nejprodávanější aplikace

Chad Mureta byl před dvěma lety zraněn  při dopravní nehodě a strávil douhý čas v nemocnici. Jeho kamarád mu pro ukrácení času dal přečíst článek o trhu s aplikacemi. Brzy nato Chad Mureta začal navrhovat a vytvářet vlastní aplikace.

V rozmezí pouhých 24 měsíců Mureta založil a prodal tři společnosti, zabývající se vývojem aplikací, všechny tři společnosti přitom vykazují milionové zisky. Chad Mureta vytvořil přes 40 aplikací, které mu již vydělaly 35 milionů dolarů. Jak sám tvrdí, 90% jeho aplikací je úspěšných.

Mureta přitom nikdy nepracoval více než pět hodin týdně a vše zvládl pomocí svého iPhonu a ideologie knihy Tima Ferrisse Čtyřhodinový pracovní týden. Jaké je tajemství jeho úspěchu? Chad Mureta jej shrnul do deseti bodů:

1. Získejte cit pro trh

Stejně jako v jakékoliv jiné oblasti trhu, i ve vývoji aplikací závisí váš úspěch na tom, jak citlivě vnímáte tržní prostředí. Nejlepšími „tržišti“ s aplikacemi jsou AppStore a Google Play. V AppStore si důkladně nastudujte seznamy top aplikací – nejstahovanější placené i bezplatné, nejvýdělečnější. Prozkoumejte obecné seznamy i ty, které se věnují jednotlivým kategoriím.

Sledujte tyto seznamy pravidelně a zaznamenávejte si aktuální trendy. Díky těmto přehledům získáte náhled, jak vypadá žádaná aplikace a jaké ceny je možné nastavit. Takovýto průzkum vás navíc nebude stát žádné peníze, jen trochu vašeho času a přemýšlení.

2. Spojte své nápady s úspěšnými aplikacemi

Jak víte, že trh bude chtít vaši aplikaci? Podívejte se opět na seznamy top aplikací. Pokud je váš nápad v něčem podobný tomu, co se drží na předních příčkách stahování, jste na dobré cestě. Pokud ne, pátrejte dál.

„Nemohu dostatečně zdůraznit, jak významné je vylepšování již existujících aplikací,“ říká Mureta. „Je snadné se zamilovat do vlastního nápadu, a to dokonce i když trh neukazuje ani špetku touhy po něm. Je to ale jedna z nejdražších chyb, které můžete udělat.“

Mureta ví, o čem mluví – sám překonal své konkurenty se svou aplikací Emoji. Tu vytvořil tak, že si nejprve stáhl všechny aplikace pro emotikony a zhodnotil jejich klady a zápory. Všiml si limitů aplikací a ty poté ve své vlastní aplikaci odstranil. Hotovo – úspěch byl na světě. Aplikace se brzy vyšvihla na přední příčky a generovala zisk kolem 500 dolarů denně.

Úspěch aplikace Emoji ukazuje, jak funguje cílené vytváření nejlepších aplikací

Aplikace Emoji

3. Nezapomeňte na pečlivý design

Nyní je čas pomalu opustit teorii a začít s něčím praktičtějším. Jakmile dostanete nápad na aplikaci, věnujte potřebný čas designu. Je jedno, zda si budete své nápady kreslit na papír nebo zda zvolíte digitální formu, třeba Draft nebo Photoshop. Důležité je, aby práce pro vás byla pohodlná a poskytla vám všechny detaily, které potřebujete.

Mureta pro maximální zjednodušení tohoto procesu opět využil již stávající aplikace, když například programátorům přikázal, aby si stáhli aplikaci ABC a podívali se na prvek XYZ, který by chtěl podobně ztvárnit ve své aplikaci. Mureta bere prvky z existujících aplikací a dál je vylepšuje a navíc mezi ním a programátory dochází k minimální míře nedorozumění.

4. Registrujte se jako vývojáři

Jakmile máte nastíněny hrubé obrysy vaší aplikace, musíte se zaregistrovat jako vývojáři a určit platformu, pro niž budou vaše aplikace určeny. Nebojte se slova vývojář. Neznamená to, že musíte být programátor – vývojář v tomto smyslu je zkrátka někdo, kdo publikuje aplikace.

Pro vaši první aplikaci se jako nejvhodnější platforma jeví iOS spíš než Android nebo Blackberry. Máte vyšší šanci, že vaše aplikace bude generovat nějaký ten zisk. Před vložením aplikace do AppStore si ale nezapomeňte důkladně pročíst průvodce AppStorem, pokud nesplníte dané podmínky, vaše aplikace vůbec nebude akceptována.

5. Najděte si slušného programátora

Kvalitní programátor je klíčem k úspěchu. Najít takového je sice běh na delší trať, ale čas takto strávený se vám rozhodně zaplatí. Najmout skvělého programátora znamená, že se v budoucnosti nebudete muset zabývat nadbytečnými prodlevami, platbami a celkovou frustrací.

Nebojte se být nároční a požadovat adekvátní úroveň dovedostí a zkušeností. Vyplatí se to.

6. Podepište smlouvu o zachování mlčenlivosti, sdílejte nápad, zaměstnejte programátora

Přesně v tomto pořadí. Váš nápad je vaším duševním vlastnictvím a jako takový ho musíte chránit. Proto ještě předtím, než programátorovi svěříte detaily ohledně vaší aplikace, nechte jej podepsat smlouvu o zachování mlčenlivosti. Také si stanovte milníky a časový rozvrh. Je vhodné se domluvit na pravidelných termínech, kdy budete moci revidovat práci programátora, a to od začátku spolupráce až do konce.

7. Začněte kódovat

Spíše než se po hlavě vrhnout do celého projektu Mureta doporučuje, abyste postupně zvyšovali pracovní vytížení vašeho programátora pomocí malých, dílčích úkolů. Je to také skvělá příležitost, jak rozeznat schopnosti, zaměření i celkové pracovní tempo vašeho programátora včetně komunikativních dovedností a podobně.

Mureta doporučuje svůj osvědčený „startovní balíček“ o třech krocích:

  • Ikona: Požádejte svého programátora, aby vám vytvořil ikonu pro vaši aplikaci. Patrně už máte nějaký nápad, jak by ikona měla vypadat; tyto nápady mu předejte a očekávejte výsledek.
  • „Ahoj světe“: Dalším krokem je tvorba aplikace, v níž se jednoduše otevře obrazovka s nápisem „Ahoj světe!“ Je to práce na deset minut. Jejím cílem není hodnotit programátorské dovednosti, ale spíš jakým způsobem bude programátor dodávat prototyp aplikace k vašemu testování.
  • Dodání aplikace: Předtím, než bude spuštěna oficiální aplikace, by měl váš programátor dodat verzi, která nese název „ad hoc“ – tedy plně funkční aplikaci, která bude na vašem iPhone fungovat bez toho, aby musela projít AppStorem. Ad hoc verze aplikace musí být nainstalována na vašem telefonu předtím, než ji budete testovat.

8. Otestujte svou aplikaci

Testování aplikace je klíčovým bodem celého vývoje, protože teprve teď zjistíte, jak vaše aplikace obstojí v kontaktu s cílovými zákazníky. Uživatelé aplikace budou mít otázky, které vás nenapadnou, protože jakožto tvůrci aplikace je vám vše zřejmé.

Projděte si každý kousek vaší aplikace, testujte ji znovu a znovu a hlavně nepředpokládejte, že něco bude fungovat prostě jen proto, že to fungovalo předtím. Proveďte celou sérii testování a obzvlášť pečliví buďte předtím, než aplikaci vypustíte do světa.

Využijte pro testování aplikace také své okolí – rodinu, přátele, kolegy. Jen pohled druhé strany vám skutečně ukáže, jak aplikace funguje a jaký z ní budou mít její uživatelé pocit.

9. Uveďte aplikaci na trh

V této chvíli vaše aplikace prošla vývojem, sérií testování a úpravou posledních chyb. Je čas seznámit s ní svět.

Přes veškeré důvěrné pouto, jaké sdílíte s programátorem, přesto, že jej nejspíš požádáte o radu, jak aplikaci vůbec postovat do AppStoru, s ním nesdílejte své přihlašovací údaje. Nesdílejte je vůbec s nikým.

Množství času, jaké si Apple rezervuje pro konečné rozhodnutí o přijetí či zamítnutí vaší aplikace záleží na tom, zda vystupujete jako jedinec nebo společnost. Pokud jste jednotlivec, počítejte s prodlevou 3-7 dní, pokud vystupujete jako společnost, počkáte si 7-10 dní.

10. Propagujte svou aplikaci

Na AppStore i jinde jsou tisíce zajímavých aplikací. Proč by si lidé měli zvolit právě tu vaši? Vyberte si několik klíčových oblastí, v nichž budete svou aplikaci propagovat. Základní rysy vaší aplikace skrývají potenciál, který je předpokladem úspěchu. Vaší prací je vytvořit hladký tok mezi ikonou až k tlačítku Download.

Stejně jako se vaše aplikace bude měnit na základě požadavků a komentářů vašich zákazníků, měl by se měnit i marketing. Mureta mění ikonu a screenshoty aplikace 3-5krát a název a popis 5-10krát, a samozřejmě každý update doprovází i úprava klíčových slov.

Máte nápad na zajímavou aplikaci nebo jste již nějakou zkoušeli vytvořit, úspěšně či neúspěšně? Podělte se s námi o vaše zkušenosti!

Zdroj: http://mashable.com/2013/07/13/top-selling-app/

Zdroj obrázků: http://mashable.com/2013/07/13/top-selling-app/

Komentáře

  • Nov

    To je ale blbost… Něco jako „jak vydělat peníze“:
    1) mějte nápad
    2) zaměstnejte lidi
    3) vydělávejte peníze

    Vážně článek s vysokým smyslem…

Nahoru