Diablo 2

[raw][hodnoceni][/raw]

[raw][/raw]

Žánr: RPG
Platforma – PC
Forma: placená
Multiplayer: ano
Vydání – 2000-2001
Vývojářihttps://eu.blizzard.com/en-gb/
Autor recenze – ViRus

Původní hra byla velice dobrá, ale až datadisk z ní udělal opravdu to, co je! Kouzlo starodávného domova barbarů, střežících Kámen světa v hoře Arreat, je skutečně pompézní. Pokud jsem byl kdysi velice nadšený z pouštního aktu, zde jsem nenacházel slov.

Minimální požadavky

OS: Microsoft Windows, Mac OS a Mac OS X
CPU: – 233 MHz Pentium nebo lepší
HDD: 650MB volného místa na disku
RAM: 32 MB RAM
DX: DirectX kompatibilní video karta

Diablo 2 je kultovní záležitostí

Jednoho dne přišel můj bratr domů a říká:“Byl jsem u kamaráda a hrál u něj skvělou hru. Máš tam panáčka, kterého si vybereš z pěti charakterů a potom si ho vylepšuješ věcmi a zkušenostmi ze zabíjení monster“.Já jsem řekl, že je škoda, že nemáme počítač, protože tohle by mě určitě bavilo, ale naštěstí jej měl můj strýc, a tak jsme si vypůjčenou hru na vypůjčeném počítači mohli nainstalovat. Když jsem ji pak spustil poprvé, nevěřil jsem vlastním očím.

Se svojí postavičkou, kterou si opravdu mohu vybrat z pěti různých charakterů, mám možnost dělat, co se mi zlíbí: mohu jí oblékat, měnit jí zbraně, chodit s ní kam se mi zachce… a po zabití hlavní příšery na konci aktu postupuji do dalšího s úplně jiným prostředím.

Diablo dvě je povinnost

201302040538_diablo-ii-lord-of-destruction-1Po zjištění těchto skutečností se to náhle stalo. Nechtěl jsem jíst, spát, chodit do školy a psát si úkoly (spíše jsem na to všechno neměl čas). Tato hra mě natolik chytla, že jsem nemohl prostě dělat nic jiného než ji hrát. Vybral jsem si Nekromanta, jenž se stal mou nejoblíbenější postavou a se kterým šlo dokonce i vyvolávat kostlivce a golemy. Ostatně se stal i mým avatarem zde na DH.

Diablo II společně s jeho datadiskem hraji s přestávkami už skoro 9 let a stále mě to baví. Mít ho nainstalované v počítači je pro mě povinnost.

Datadisk tomu dodal šťávu

Na první pohled se může zdát, že tento přídavek k původní hře nepřináší mnoho nového, dvě nové postavy a jeden level. Avšak, ti kteří tento datadisk hráli a přenesli si svou postavu z Diabla 2 ví, že opak je pravdou. Nejen, že zachovává skvělou hratelnost a atmosféru této pekelné rpg rubanice, ale jak už bylo řečeno dvě herní postavy Assassinku a Druida, nový level s novým finálním bossem Baalem (posledního z trojice ďábelských bratří) a tudíž i zakončení příběhu, nějaké ty nové předměty a monstra, ale hlavně runy a runová slova, které ve spojení s Horadric Cube vytváří neskutečné kombinace zbraní a brnění.

Grafická stránka hry prodělala také svoje obrození v podobě rozlišení vyššího 800×600 a k již tak skvělým renderovaným filmečkům přibyl zcela nový v závěrečném aktu. Po stránce ozvučení vše zůstalo při starém a pří hraní se výborně poslouchá, stejně tak hratelnost, ale i drobné chybky z Diabla 2, které byly postupně opravovány novými patchy.

Díky obrovské fanouškovské základně se toto hack and slash rpg stále hraje a netrpělivě se vyhlíží jeho nástupce Diablo III.

1. akt

Zajděte si za Akarou, která vám zadá první úkol. Abyste si získali její důvěru, musíte vyčistit Doupě Zla (Den of Evil). Vyrazte tedy do Blood Moor (Krvavé vřesoviště), kde toto Den of Evil najdete. Uvnitř je celkem dost nepřátel, jsou ale velmi slabí, tento quest by vám neměl dělat problémy. Za odměnu dostanete jeden skill bod.

Druhým úkolem vás pověří Kashya. V lokaci Burial Grounds (Pohřebiště) musíte najít a zabít potvoru jménem Blood Raven. Na začátek je to docela silný protivník, který navíc umí oživovat zoombie. Těch si ale nevšímejte a útočte pouze na Blood Raven, po její smrti z ní vyrazí blesky, které okolní zoombie zlikvidují. Vraťte se ke Kashye. Za odměnu získáte možnost najímat si amazonky, které se hodí hlavně paladinům a vražedkyním.

Pro třetí úkol zajděte opět za Akarou. Bude chtít přinést z lokace Dark Wood (Temný hvozd) Scroll of Infinus, který se nachází na Tree of Infinus. Do Dark Wood se dostanete přes Podzemní chodbu (Underground Passage), jejíž vchod je ve Stony Field (Kamené pole). Vraťte se se svitkem k Akaře, která ho vyluští. Poté znovu jděte na Kamené pole k Mohylovým kamenům (Cairn Stones) a dotkněte se jich ve správném pořadí podle svitku. Otevře se vám portál do města Tristram. Tam musíte najít a zachránit Deckara Caina, posledního žijícího Horadrima. Střeží ho kovář Griswold, který je docela tuhý. Po jeho zachránění se vraťte zpět do tábora. Akara vám věnuje magický prsten a Cain vám bude zdarma identifikovat předměty.

Čtvrtým úkolem vás pověří kniha ve Stony Field. Vyšle vás do lokace Black Marsh (Černé močály), kde musíte najít The Forgotten Tower (Zapomenutou věž). Vyčistěte celou věž a na konci zabijte The Coutness. Jako odměna se vám z truhly vysype hromada zlata.

Pátý úkol vám zadá Charsi. Musíte jí přinést z Monastery Barracks (Kasárna) The Horadric Malus (Horadrické kladívko). Poté, co jí ho přinesete, objeví se v její nabíce možnost Imbue, pomocí které můžete upravit jakýkoliv nemagický předmět na magický.

Poslední úkol v prvním aktu vám zadá Deckar Cain. Musíte jít zabít konečnou příšeru, Andariel. Najdete ji v Monastery Catacombs (Katakombách). Vezměte si s sebou hodně lahviček se životy a Antidote (protijed). Až ji zabijete, seberte věci, co z ní vypadly a vraťte se do tábora. Promluvte si s Warrivem, který vás vezme do Lut Gholeinu.

2. akt

Za prvním úkolem vás vyšle Atma do stok (Sewers). Musíte najít a zabít Radamenta. Tenhle celkem slabý protivník umí oživovat kostry, kterých je kolem něho opravdu velké množství. Po jeho zabití z něj vypadne Book of Skill. Blízko něho se nachází truhla, ve které je Horadric Scroll. Za odměnu vám Atma sjedná schůzku s Jerhynem.

Druhým úkolem vás pověří Deckar Cain, který bude v každém městě, do kterého zavítáte. Musíte složit mocnou Horadrickou hůl (Horadric Staff), s jejíž pomocí se dostanete do Tal Rasha’s Chamber. Nejdříve musíte najít Horadrickou kostku (Cube), která se nachází v lokaci Dry Hills. Hůl je rozdělena na dvě části a pouze Kostka je může spojit dohromady. Dále musíte najít Horadric Shaft (Maggot Lair) a Horadric Headpiece (Claw Viper Temple). Poté vložte obě části Hole do Kostky a transmutujte.

Poté, co vstoupíte do Lost City (Ztraceného města), objeví se vám úkol, že si máte promluvit s Drognanem. Ten vás vyšle do Claw Viper Temple (Chrámu Útočných zmijí), kde musíte zničit oltář (Serpent Altar). Z tohoto oltáře taky vypadne Horadric Headpiece.

Čtvrtým úkolem vás pověří opět Drognan. Musíte prohledat Arcane Sanctuary, kde musíte najít a přečíst si Horazon’s Sanctuary. Tím se objeví teleport do Canyon of the Magi (Rokle Mágů). 

Pátý úkol se aktivuje po přečtení Horazon’s Sanctuary. Musíte si promluvit s Meshifem. Poté je úkol splněn.

Šestým úkolem vás obšťastní Jerhyn. Pošle vás zabít Duriela, což je obrovský červ, který se specializuje na ledové útoky. Po jeho zabití prozkoumejte komnatu, narazíte na Archanděla Tyraela. Vraťte se do města a promluvte si s Jerhynem, který vám dovolí plout do dalšího města. Nakonec zajděte za Meshifem a hurá do třetího aktu.

3. akt

První úkol se objeví až poté, co vejdete ve Spider Forest do Arachnoid Lair. Tam je ukryta The Jade Figurine. Jakmile jí získáte, zajděte za Deckarem Cainem, který vás pošle za Meshifem. Ten vám řekne o Golden Bird a pošle vás za Alkorem, kterým vám věnuje lektvar přidávající 20 životů.

Hratli vám zadá druhý úkol. Pošle vás najít předmět zvaný Gidbin, který se nachází ve Flayer Jungle. S tímto předmětem se vraťte za Ormusem, který vám dá prsten a pošle za Ashearou, u které si můžete najímat paladiny. 

Třetího úkol se dočkáte od Deckara Caina. Opět se jedná o úkol velmi náročný. Musíte najít a v Kostce složit Khalim’s Will. Jděte tedy do Spider Cavern, kde najdete Khalim’s Eye, poté do Flayer Dungeon, kde je Khalim’s Brain. Dále se vydejte pro Khalim’s Hearth, které je v Sewers pod Kurastským bazarem. Nakonec ještě zaskočte pro Khalim’s Flail do Travincalu. Poté všechno vložte do Kostky a transmutujte na Khalim’s Will. S ním pak musíte rozbít Campelling Orb, čímž se otevře cesta k Mephistovi.

Alkor bude chtít najít a přinést Lam Esen’s Tome, která se nachází v Ruined Temple v Kurastském bazaru. Odměnou vám bude 5 bodů atributů.

Pátý úkol bude velice těžký. Ormus bude chtít zničit Vyšší radu (High Council) v Travincalu. Přesně se tato rada nachází v Blackened Temple a jsou to samí kouzelníci se třemi bossy v čele, kteří se navíc uzdravují. 

Šestým úkolem je zabití Mephista, který se nachází v Pevnosti Nenávisti. Mephisto vyniká v bleskových kouzlech. Po jeho zabití seberte vše, co z něj vypadlo, hlavně Mephisto’s Soulstone a promluvte si s Cainem. Objeví se portál do čtvrtého aktu.

4. akt

První úkol dostanete od Tyraela. Musíte zabít Izuala, anděla, který se přidal na Diablovu stranu. Izual má nejvíce životů ze všech nepřátel ve hře, navíc ovládá ledová kouzla. Po jeho zabití se vraťte k Tyraelovi pro 2 skill body.

Další úkol vám zadá Deckar Cain. Musíte zničit Mephisto’s Soulstone. K tomu potřebujete pekelné kladivo, které získáte zabitím kováře. Položte Soulstone na Hellforge, do ruky si vezměte pekelné kladivo a bouchněte do kamenu.

Třetí a poslední úkol vám zadá opět Tyrael. Vyražte tedy vstříc samotnému Diablovi, asi nejtěžšímu bossovi ve hře. Běžte do jeho svatyně, kde postupně otevřete všechny Sealy a zabijte všechny nepřátele. Nakonec se vraťte do kruhu ohraničeného ohněm, kde již čeká Diablo. Má dost nepříjemných kouzel a je velice rychlý. Po dlouhém boji posbírejte všechny věci a vydejte se vstříc poslednímu, pátému aktu.

5. akt

Prvním úkolem je zabití potvory jménem Shrenk the Overseer, za což si budete následně moci upravit obyčejnou věc na ozdobitelnou.

Drudým úkolem je záchrana barbarů na Arreatu. Jinak lehký úkol vám znepříjemňují malí sráči házící oheň, kteří se navíc umí teleportovat. Odměnou vám budou tři runy, Ral, Ort a Tal, které lze mj. použít jako runové slovo do štítu. Také si budete moci odteď najímat u Qual-Kehka barbara, který se hodí hlavně pro amazonku a kouzelnici. 

Třetí úkol splníte zachráněním dívky Anyi, která je uvězněná v ledových jeskyních. Tyto jeskyně jsou docela nebezpečné, Anyu navíc střeží Frozenstein. Anya, až se k ní dostanete, vás pošle za Malah pro rozmrazující lekvar. Tím se vám zpřístupní čtvrtý úkol, který je asi nejtěžší ze všech.

Musíte jít zabít nekromancera Nihlathaka. Na tento úkol radím se vykašlat, stejně za něj nic kromě pojmenování libovolného předmětu nedostanete. 

Pátý úkol je konečně pořádná řežba. Musíte jít zmlátit tři „stařešiny“, jak je definuje hra. Jsou ale vcelku čilí parchanti, kteří vám dají pořádně zabrat. Navíc se z lokace, kde se vyskutují nemůžete vrátit zpět. Doporučuji pořádně si vyčisti cestu k nim, abyste pak snáze došli k mrtvole.

Poslední úkol celé hry znamená zabít posledního ze tří bratrů, Baala. Nachází se v posledním patře Tvrze světovínu. Než se na něj ale bude moci vrhnout, musíte se ještě vypořádat s pěti vlnami nepřátel, které na vás bude posílat. Po zklividování všech vln Baal sleze z trůnu, na kterém dosud seděl, vy samozřejmě vyražte za ním. Nastane pořádná řežba, Baal umí vyvolat svého dvojníka a jiná debilní kouzla. Zabitím Baala jste ze světa vyhnali všechno Zlo a můžete začít hrát znovu na obtížnost Nightmare. Získáte titul Slayer.

Prostředím je chápáno cokoli, co ve hře obklopuje postavy. Ať už je to džungle, jeskyně, nebo pevnost, pořád jde o prostředí. V Diablu 2 je je prostředí poměrně různorodé, což potvrzuje i fakt, že je ve většině případů náhodně generované. Výjimku tvoří některá významná místa, jako je například Catacombs Level 4 v 1. aktu nebo Chaos Sanctuary ve 4. aktu.

Hlavní města

K významným místům patří také hlavní sídla, či města chcete-li, ve kterých hráč v každém aktu začíná a ve kterých nejsou žádní nepřátelé. Taková města či vesnice jsou zpravidla také obývána několika NPC postavami. To, o jaká města se jedná a ve kterých aktech jsou, ukazuje následující tabulka:

Akt Název Typ Počet NPC postav
1. Rogue Encampment Tábor 6
2. Lut Gholein Přístavní město 12
3. Kurast Docks Přístavní město 7
4. Pandemonium Fortress Pevnost 4
5. Harrogath Pevnost 6

Třetí sloupec navíc konkrétněji určuje, o jaký typ lokace jde. Z tabulky lze tedy vyčíst, že ve hře jsou v podstatě tři druhy hlavních sídel. Zatímco v prvním aktu je to tábor či jakásiosada, v druhém a třetím aktu jde již o přístavní města. Ve čtvrtém aktu jde o pevnost, která je poslední zastávkou před vstupem do pekel. No a v pátém aktu je opět pevnost, tentokrát ale převážně obývána barbary.

Lokace

Lokací, tedy konkrétních oblastí, je v Diablu 2 mnoho, proto jsou rozděleny do aktů a seřazeny podle toho, jak jdou postupně za sebou.

  • 1. akt
  • 2. akt
  • 3. akt
  • 4. akt
  • 5. akt
Animaci spustíte kliknutím
na obrázek.

V rámci lokací bychom si mohli zmínit i některé místnosti, které jsou nějakým způsobem zajímavé. Jsou jimi například tajná místa, kam se lze dostat pomocí tajných vchodů. Takové vchody jsou mnohdy ukryty ve zdi a je potřeba použít trocha experimentování a pokusit se do takových místností vstoupit. Tajná místa najdeme nejčastěji v žalářích či katakombách v prvním aktu.

Mezi hráči se také spekulovalo o tom, že v jedné z ledových jeskyň v 5. aktu je tajná místnost. Jde však ale o pouhý výmysl.

Co však ale výmysl není jsou tajné lokace, které jsou na rozdíl od těch výše uvedených míst mnohem nebezpečnější. V takových lokacích se totiž mnohdy nachází to největší zlo. Samozřejmě to ale neplatí o všech těchto místech. Nutno také dodat, že tam nenajdete žádné waypointy a v jedné tajné lokaci nemůžete dokonce vytvořit ani Town Portal. Více informací a popis jednotlivých tajných lokací najdete ve speciálním článku Tajné lokace.

Všechny lokace mají také své mapy, díky kterým se hráč může jednoduše orientovat. Většina map je náhodně generována, takže pokaždé vypadají jinak. Některé lokace ale mají fixní, tedy přesně danou, mapu, která je vždy v každé hře úplně stejná.

Jak hráč prochází světem Diabla 2, veškerá navštívená místa se zakreslují do mapy, která se po každém načtení hry znovu načte, takže hráč nemusí vše znovu objevovat. Výjimku tvořípřechody mezi obtížnostmi (Normal, Nightmare, Hell), protože v takovém případě se veškeré mapy vymažou a hráč musí jednotlivé lokace opět prozkoumat, aby se mu zakreslily do mapy.

Waypointy

Na určitých místech ve hře se hráč může okamžitě přesouvat, tedy v podstatě teleportovat. Jde o tzv. waypointy. Po kliknutí na waypoint se automaticky zobrazí Waypoint Menu, ze kterého můžete vybrat místo, kam se chcete okamžitě přesunout.

Přesouvat se lze pouze na místa, která již byla dříve aktivována. Aktivace waypointu je jednoduchá – na waypoint stačí pouze kliknout. Úspěšná aktivace se pozná nenápadným „rozsvícením“ waypointu, což je doprovázené také specifickým zvukem. Hlavní města jsou vždy standardně aktivována.

Standardní vzhled waypointu.

Teleportovat se dá i mezi jednotlivými akty. Například z lokace Cold Plains v prvním aktu do lokace Palace Cellar Level 1 v druhém aktu. Přecházet se dá i z vyšších aktů do nižších, tedy například z 5. aktu do 3. aktu. Všechna místa, kam se lze dostat pomocí waypointu, jsou napsána světlým výraznějším písmem a nalevo od jejich názvu je také rozsvícená ikonka.

Standardní vzhled waypointu můžete vidět na obrázku vlevo. Nejde však o jedinou verzi, existuje mnoho různých variací jeho vzhledu. Proto buďte vždy pozorní a nezapomeňte si aktivovat waypointy, obzvláště na důležitých místech. S hledáním waypointů vám může pomoci také automapa.

A zde je již přehled všech waypointů. V každém aktu je 9 waypointů s výjimkou čtvrtého aktu, kde jsou jen 3 waypointy. Ve hře je tedy celkem 39 waypointů.

1. akt 2. akt 3. akt 4. akt 5. akt
Rogue Encampment Lut Gholein Kurast Docks The Pandemonium Fortress Harrogath
Cold Plains Sewers Level 2 Spider Forest City of the Damned Frigid Highlands
Stony Field Dry Hills Great Marsh River of Flame Arreat Plateau
Dark Wood Halls of the Dead Level 2 Flayer Jungle Crystalline Passage
Black Marsh Far Oasis Lower Kurast Glacial Trail
Outer Cloister Lost City Kurast Bazaar Halls of Pain
Jail Level 1 Palace Cellar Level 1 Upper Kurast Frozen Tundra
Inner Cloister Arcane Sanctuary Travincal The Ancient’s Way
Catacombs Level 2 Canyon of the Magi Durance of Hate Level 2 Worldstone Keep Level 2

V případě hry více hráčů waypointy nejsou sdílené, takže to, že jeden z členů družiny má aktivovaný waypoint neznamená, že ho mají automaticky všichni ostatní členové družiny aktivovaný také. Využít se dá ale Town Portalu, takže pokud má jeden z hráčů aktivovaný waypoint v dané lokaci, může na daném místě vytvořit Town Portal, pomocí kterého mohou projít všichni ostatní členové družiny a případně si waypoint aktivovat.

Svatyně (Shrines)

Účelem svatyní je, aby herní postavě přidaly určitě bonusy a to buď po určitou dobu, nebo jednorázově. Každá svatyně má předem určený bonus, který je možné využít. Bonusy se během hry nemění. Některé svatyně se samovolně obnovují, některé však ne. Všechno nejlépe vystihuje následující tabulka…

Ikonka Název Bonus Hláška Obnova (min.) Trvání (sek.)
Armor Obranu zvýší o +100%. Your skin hardens. 5 96
Combat Útočné hodnocení, min. a max. poškození zvýší o +200%. You feel ready for battle. 5 96
Experience Zkušenosti získané za každé zabití nepřítele se zvýší o +50%. Your experience teaches you well. 144
Mana Recharge Regeneraci many zvýší o +400%. Your spiritual force recovers quickly. 5 96
Resist Cold Odolnost vůči chladu zvýší o +75%. You no longer fear cold. 5 144
Resist Fire Odolnost vůči ohni zvýší o +75%. You no longer fear fire. 5 144
Resist Lightning Odolnost vůči bleskům zvýší o +75%. You no longer fear lightning. 5 144
Resist Poison Odolnost vůči jedu zvýší o +75% a chrání postavu před otravou dalším jedem. You no longer fear poison. 5 144
Skill Ke všem dovednostem přidá +2 skill body. You feel more skillful. 5 96
Stamina Poskytne neomezenou výdrž. The weight of the world seems lighter. 5 192
Refilling Shrine Doplní životy a Manu na maximum. You feel refreshed. 2
Health Shrine Dopln životy na maximum. You feel healthy. 2
Mana Shrine Doplní Manu na maximum. You feel recharged. 2
Portal Shrine Vytvoří volně průchodný portál do hlavního města. The freedom to go home…
Fire Shrine Ubere polovinu životů všem objektům v okolí (včetně herní postavy!). A fiery death…
Monster Shrine Nejbližší monstrum se promění v unikátní nebo championa. Death’s advocate approaches.
Gem Shrine Povýší gem, který je v inventáři (pokud tam žádný není, poskytne Chipped Gem). A marvelous gem…
Exploding Shrine Vystřelí 5 explodujících elixírů, které zraní okolní příšery a dropne 5–10 explodujících elixírů na zem. A circle of flame…
Poison Shrine Vystřelí 5 jedových elixírů, které otráví okolní příšery a dropne 5–10 jedových elixírů na zem. A circle of death…

Jednotlivé svatyně a jejich bonusy nelze kombinovat. Pokud byla již jedna svatyně aktivována a její bonus stále trvá, další bonus nahradí ten původní. Nutno také dodat, že svatyně, které mají danou dobu trvání lze využít proti nepřátelským a to i k jejich zrušení. Tuto vlastnost mají také studánky (viz. níže).

V případě hry více hráčů platí pravidlo, že první hráč, který se svatyně dotkne, ten také jako jediný obdrží daný bonus. Výjimku tvoří Fire Shrine, která způsobí škody všem okolním hráčům.

Skill Shrine zase platí, že zvýšení všech dovedností o +2 skill body se týká jen dovedností, do kterých již byl alespoň 1 skill bod investován. Skilly, ve kterých ještě není ani jeden bod, nemohou být zvýšeny o +2 skill body.

Studánky (Wells)

Jsou svými funkcemi velmi podobné svatyním. Doplňují část životů (Life), výdrže (Stamina) a Many, zbavují kleteb (Curses) a jedu (Poison). To platí nejen pro samotnou herní postavu, ale také pro družinu pomocníků a žoldáka. Pokud využijete studánku a zároveň budete mít životy, výdrž i Manu na maximu, studánka vám nic nedoplní. Dojde jen k zbytečnému využití studánky.

Studánky se obnovují samovolně.

Stojany a truhly

Součástí prostředí jsou také drobnější objekty, jako například stojany nebo truhly. Existují dva typy stojanů, a to:

  • Weapon Rack (stojan na zbraně)
  • Armor Stand (stojan na brnění)

Vedle stojanů existují také truhly. Ty dělíme na:

  • Chest (truhla)
  • Locked Chest (zamčená truhla)

Klíč.

Zamčené truhly se dají otevřít pomocí klíče (Key – viz obrázek vpravo), který musí být umístěn v inventáři postavy. Jediná postava, která nepotřebuje k odemykání zamčených truhel klíč, je Assassin. Obsah zamčených truhel se nijak neliší od odemčených truhel.

Všechny tyto objekty jsou interaktivní – hráč je může kliknutím otevřít. Většinou je v truhle ukryt nějaký předmět, ale ne vždy tam musí být. Některé truhly totiž mohou být prázdné. U stojanů naopak platí, že z nich vždy něco vypadne.

Otevírání truhel a obcházení stojanů je jedna z metod, jak hledat předměty ve hře. To, jak a kde najít ty nejlepší místa pro hledání předmětů je vysvětleno ve zvláštním článku s názvemDominance dropovaných předmětů.

Amazonka

Ze začátku je dobré si rozmyslet, za jaký typ amazonky chcete vlastně hrát. Je tu několik možností, jak za amazonku hrát. První a pro amazonku velmi charakteristické je kopí. Hra s amazonkou s kopím je asi ta nejjednodušší varianta. Proto nezanedbávejte sílu (strength) a obratnost (dexterity). Body za level tam tedy dávejte taky. Ze začátku je dobré si pořizovat věci s + Mana a + Life nebo s vlastnostmi + sání života za zásah (Life stolen per hit) a + sání many za zásah (Mana stolen per hit).

Další a velice podobný typ amazonky je amazonka s oštěpem. Tady je dobré se držet předchozích rad. A poslední typ amazonky je s šípy nebo kuší. Tady je důležité zvýšit obratnost a manu. Život je také důležitý, ale s nepřáteli se nebudete příliš dostávat do boje z blízka, takže životy se snažte zvýšit na věcech s + životy. Co se týče amazonských skillů: Ke každému skillu je dobré dát aspoň jeden bod (ale ne tak, že pokud používáte kopí, budete dávat body na skilly s lukem nebo kuší). Docela důležité jsou amazonské pasivní skilly. Nezanedbávejte je – vždycky se můžou hodit.

Žena v boji. Soustřeďuje se na boj z blízka. Umí skvěle ovládat zbraně typů jako jsou Javeliny (oštěpy) nebo kopí. Druhá její možnost je střílet z luku či kuše. Její skillbody jsou soustředěny na mistrovství v boji s kopím, oštěpem, lukem nebo kuší. Také má skillbody na zlepšení uhýbání proti projektilům, nebo proti strefení se z blízka. Další skill body jsou např. vyvolání Valkyrie, která bojuje s amazonkou a ne jednou vás zachrání z prohrané bitvy. ¨

Vražedkyně

Nejsilnější a nejdrsnější žena ze všech, co tu jsou. Velice dobrá na boj na blízko. Jediné, co umí na dálku, jsou pasti nebo stíny. Dále umí bojové kopy nohou, což žádná postava tady neumí a nakonec umí také bojové sledy. Jeden bojový sled dostává určité bonusy. Např. poprvé seknete do nepřítele, a začne vám kolem těla obíhat taková „koule“, která přidává určitý bonus(y). Když seknete podruhé, tak začnou obíhat dvě „koule“ a taky vám to přidá nějaký bonus(y). A pokud seknete i potřetí, budete mít ten nejlepší bonus, který je napsán vždy u skillbodu.

Poté co seknete buď poprvé, podruhé nebo potřetí, tak ten bonus bude působit až když seknete normálním útokem. Např. seknete dvakrát do nepřítele a poté musíte hned seknout normálním útokem, ke kterému se připočetly určité bonusy z toho bojového sledu. Je to sice trochu obtížné na vysvětlení, ale jak to funguje poznáte stejně sami. Něco pro ty, kdo znají Diablo 2 Lod odnedávna. Tato bojovnice je v Lord of Destruction novinkou.

Kouzelnice

Kouzelná žena v boji. Bojuje především kouzly. Její kouzla jsou rozdělena na: chladná (Cold), ohnivá (Fire) a blesková (Lightning). Často se drží od nepřítele s odstupem a nerada bojuje na blízko. Ale zbraně taky má. Pouze kouzelnické hůlky nebo hole jí vpadnou do ruky jako vyšité. Díky těmto holím dokáže zvýšit svoje skilly na vysokou úroveň, což jí moc pomůže. Pro kouzelnici také existuje setová sada, takže kdo bude mít štěstí, tak si ji může složit. Je dobré si u ní ze začátku rozmyslet s jakými kouzly budete bojovat. S ohnivými, ledovými nebo s bleskovými.

S kouzelnicí jsou asi nejoblíbenější ledová kouzla, takže byste si měli vybrat mezi Blizzardem a Frozen orbem a nějake bodíky dát také do Cold Mastery (pět maximálně) a dále, protože na Hell jsou hodně příšery imuní (odolné) vůči ledu vybrat jednu další větev (Fire, Lighting), ve Fire je oblíbená Hydra, Firewall nebo Blaze, Fireball taky není špatný. Jen jedno z toho. Hydra je dobrá v tom, že útočí sama. Nebo si můžete vybrat Lighting (blesk), tam by měl každý mít aspoň jeden bod v Teleportu a v Energy Shieldu a pak si můžete vybrat mezi Chain Lighting a Thunder Stormem. Chain lighting je dobrý v tom, že když ho vykouzlíte tak může, když je na velkém levelu, zasáhnout až 11 nepřátel (je to podobné jako Zeal u paladina nebo Fury).

Barbar

Barbarian je typický válečník a hraní této postavy není pro každého. Určen je především „tvrdým chlapům“, jejichž hlavní zábavou je rozpleskávání Fallenů po zdech svatého kláštera nebo tahání Diabla za ocas. Ovšem i křehké dívky, které si chtějí vyzkoušet jaké to je běhat po rozpálené poušti v plátové zbroji a přitom třímat v rukou OPRAVDU těžkou palici si přijdou na své. Hráči, kteří zvolí barbariana si ale musí uvědomit několik věcí, aby se mohli do charakteru pořádně vžít.

Barbar je drsoň od přírody a je s přírodou spjat a i když inteligence mnoho nepobral, má stále vrozený smysl pro čest. Pro barbariana je čest, když si může s nějakou tuhou potvorou zabojovat správně na férovku, a stejně tak, žádný pořádný barbarian nenechá svoje kámoše z multiplayer hry ve štychu, i kdyby mu zbýval poslední život a šel by na smrt. Protože kdo jiný než barbar by měl krýt třeba amazonku, nehledě k tomu, že je to kočka :).

Druid

Velmi podobný Nekromantovi. Hlavně tím vyvoláváním. Má skillbody s možnostmi vyvolat havrana, lianu, vlka, hladového vlka, grizzlyho a dušičky. Další jeho speciality jsou přeměny. Jsou celkem dvě: Vlkodlak (Werewolf) a Medvěd (Werebear). Můžete se například přeměnit ve vlkodlaka (Werewolf) a používat skillbody speciálně zaměřené pro vlkodlaka. Nebo obráceně. Dále umí mnoho kouzel. Např. Firestorm, Molten Boulder, Fissure, Volcano, Armageddon. To byla ohnivá kouzla. A chladící: Arctic Blast a Hurricane. A poslední kouzla jsou omráčivá (tzn. omráčí nepřítele): Twister a Tornado. Jediné takové obranné kouzlo je Cyclone Armor, které absorbuje (pohlcuje) poškození od nepřítele. Taky jako u Assassinky je zde v Diablu 2 LoD pro nováčky novinkou.

U druida jsou také dvě možnosti. Buďto hrát za kouzelný charakter (kouzla apod.) nebo za přeměnný charakter (vlkodlak, medvěd apod.). Začneme kouzelným charakterem. Pokud chcete kouzlit, určitě budete potřebovat manu. Takže nějaké ten bodík do energie investujte. Hledejte i věci s +mana, protože později budete potřebovat i sílu a možná i obratnost. Vitalita by měla být tak, aby druid zvládal – tj. aby nemusel příliš přidávat lahvičky nebo by i dokonce umíral. Sh-rnutě tedy ze začátku bodíky na manu, později si pořídit věci na manu.

U vyvolávání dejte na Oak Sage (Dubový duch), později max a ze začátku na Dire wolf (Hladový vlk) a později na Grizzly (Medvěd). U přeměnného charakteru to bude jinak. Tam si budete muset vybrat za koho budete hrát. Buď za rychlého a zručného vlkodlaka, ale bez vysokého poškození nebo za pomalého ale za to velice silného medvěda. Ke každé přeměně jsou potom i skilly.

Každopádně je pro přeměny dobrý Heart of Wolwervine (nebo tak nějak), který vám zvýší útočné hodnocení popř. poškození. Pro oba typy druidů je dobrá pojistka Spirit of Barbs, která vrátí nepříteli nějaká ta procenta. Hodí se na nějaké tužší bosse (např. Minion of Destruction apod.).

Nekromant

Temný charakter. Vyvolávaní, kostěná kouzla, jedová kouzla a prokletí, to všechno je v jednom zázračném muži. Může z mrtvoly udělat kostlivce, který potom bude bojovat na vaší straně. V pozdější době potom může oživit mrtvolu, kterou právě zabil a bude bojovat na určitou dobu po jeho straně. Další jeho možnosti je prokletí. Každého nepřítele může proklít tak, aby se mu zhoršila obrana, útok, pohyb či jiné vlastnosti. Dobré pro ty, co mají rádi temnotu.

Může se specializovat na kostěná kouzla (Bone Spirit, Bone Sper, ale také dobrá věc je Bone Prison). Od začátku je celkem „špatné“ kouzlo zuby (Teeth) do kterého by ste měli dát tak 3-4 body, abyste se vůbec dostali dál (a je z toho nějaké poškození k Bone Spirit a Spear). A nejlepší je naplnit Bone Spirit a pak sem tam investovat do Bone Spear. Dále by se mělo dát do Bone Prison je to dobré např.na Duriela (v uzavřených prostorech). Další specializace je oživování a vyvolávání.

Paladin

Rytíř jak má být. Útok, obrana, aury, všechno co si vybavíte pod pojmem rytíř. Schází pouze kůň, který zde neexistuje. Zaměřuje se speciálně na útočné, obranné aury a bojové dovednosti. Jako jediný charakter ve hře může udeřit do nepřítele svým železným štítem. Pak si dokážete představit jak nepřítele omráčí. A než se z omráčení vzpamatuje, vy ho můžete dovedností Zeal dorazit. Tak by se dal Paladin popsat. Ještě k těm aurám. Obranné aury mu přidávají např. obranu, resisty nebo také životy. Ty útočné aury uberou nepříteli obranu, poškození nebo např. resistance.

Pravý rytíř, tedy Paladin má také svoje podoby. Nejdůležitější z nich jsou defenzivní (obranné) nebo ofenzivní (útočné). Paladin žije díky jeho aurám. Aury se vztahují k možnostem. Jsou tedy defenzivní a ofenzivní aury. Defenzivní podoba paladina je taková: Tady se jasně a určitě věnujte defenzivním aurám. Aura Convition je pro obranný charakter jako dělaná. Sníží nepřítelovu obranu, odolnosti i útok.

Z ofenzivních útoků je dobrý Zeal popř. Vegenance (nebo tak nějak). Z vlastností je dobré zvýšit obratnost, vitalitu a sílu držet v průměru (např. na dobré brnění). Ofenziva je útok. Fanatismus je ta nejlepší aura pro ofenzivní boj zblízka. Zeal + Fanatismus. Zeal zvýší útok a nějaké malé poškození ale Fanatismus uvýší to samé akorát v mnohem větším množství. Toto je kombinace velice účinná (poškozením a útokem) a především i rychlostí útoku. Fanatismus velice rychle zvýší rychlost útoku až o několik procent. Nakonec shrnutí kombinací pro paladinovy skilly: Zeal + Fanatismus ; Vegeance + Fanatismus ; Charge + Fanatismus (při nedostatku many s Meditation).

Sockety jsou místa ve zbrani/brnění, do kterých lze vložit runu, gem, atp. pro získání bonusů. Samozřejmě, že socketované předměty nepadají z každé potvory, ale přesto jich lze nalézt dostatek. Kolik předmětů přidávající bonusy můžetedo zbraně/brnění vložit závisí na počtu socketů.

Nemusíte samozřejmě obsadit všechny sockety najednou. Pokud např. máte štít se třemi sockety, ale máte pouze jednu runu z runového slova, vložíte jí tam a hrajete dál, dokud nenajdete další atd. Čím více socketů předmět má, ti více ho lze vylepšit.

Ve hře je celkem 5 aktů, z nichž na konci každého z nich narazíte na jednoho obzvlášť silného protivníka (bosse). Těmto bosssům se také někdy říká závěrky aktů a jmenují se Andariel, Duriel, Mephisto, Diablo a Baal. Každý z nich je různě těžký na poražení, ale nejvíce vám dá rozhodně zabrat Diablo, u kterého končí původní hra (Diablo 2) na nejlehčí obtížnost. Každý boss má svůj speciální typ útoků a kouzel (Andariel jed (poison), Duriel chlad (cold), Mephisto blesky (lighting), Diablo oheň (fire) a Baal všechno. Teď si o jednotlivých bossech řekneme něco víc.

Andariel

Andariel, tak se jmenuje závěrka prvního aktu. Andariel není silná, má velmi málo životů, zato však disponuje velice účinným jeden, který vám může bez odolnosti proti jedu pěkně zredukovat počet životů. Sama má však odolnost proti jednu velice slabou. Postavy typu Paladin, Barbar a Kouzelince s ní nebudou mít žádný problém.

Na škodu není udělat si nedaleko ní portál, abyste se mohli vrátit do města vyléčit se, či si s sebou vzít nějaký ten protijed (Antidote) a elixír doplňující životy, popř. manu pro Kouzelnici.

Duriel

Duriel, boss druhého aktu, je již o poznání horší než Andariel. Disponuje mistrovstvím v chladu. Dokáže zmrazit vše, co se v jeho blízkosti pohybuje. Ten, kdo již od začátku vkládal všechny skill body do ledových kouzel, u Duriela narazí – proti němu ledová kouzla nepůsobí téměř žádné poškození (damage).

Samozřejmě že i zde existuje jednoduché řešení, jako Duriela zabít. Nejjednouší je sehnat se Thawing potion, tedy lekvar, který vám na několik sekund zvýší o 50% cold resistance (odolnost vůči chladu) a okamžitě vás zbaví chladu (zmražení). Dobré je mít vlastnosti Half Freeze Duration (zkrátí dobu zmražení o 50%) a Cannot Be Frozen. Také se hodí vysoké poškození (damage).

Mephisto

Závěrka třetího aktu je boss jménem Mephisto. Mephisto se specializuje na blesky (lighting). S tímto bossem nebývají problémy, v pohodě by ho měly zvládnout všechny postavy. Okolo něj jsou rozmístěni Ghoul Lords, kteří jsou mnohdy těžší než samotný Mephisto. Specializují se na oheň (fire).

Základem úspěchu jsou samozřejmě odolnosti vůči ohni a bleskům (fire resistance a lighting resistance) a hlavně dostatek many a lektvarů s manou. Životy ani nejsou potřeba, zde už by jste měli zvládat kouzla jako firewall (Kouzelnice), které vás ochrání před Ghoul Lords. Samozřejmostí je několik vhodně rozmístěných svitků městských portálů.

Diablo

Na konci čtvrtého aktu na vás čeká Diablo, asi nejtěžší boss celé hry. Vyniká v ohnivých (fire) kouzlech. Jeho nejúčinějším kouzlem je Fire Nova. Kolem Diabla se vytvoří velký prstenec ohně, který se pomalu posouvá směrem k vám, a který může zmařit váš první pokus o Diablovo zabití. Dalším kouzlem, které není nebezpečné, pouze dost nepříjemné, je Bone Prison (původem od Nekromanta). Kolem portálu se vytvoří kostěná klec.

Jak na něj? Samozřejmě musíte mít odolnosti proti ohni na vysoké úrovni. S sebou doporučeujeme větší množství lahviček s manou a s životy, a alespoň tři svitky portálu. Diablo se pohybuje velmi rychle, takže se hodí i elixíry výdrže (Stamina potion). A v neposlední řadě je nutné mít také pořádnou dávku štěstí :).

Ball

Konec pátého aktu, a tedy i konec první třetiny hry (hra se poté hraje znovu na vyšší obtížnosti), znamená jedinou věc, a to bosse Baala. Ten je nebezpečný tím, že má všechny druhy útoků (fire, lighting, poison, cold). Umí kouzla jako Vyvolání dvojníka, Teleportace, Vysátí many aj.

Vyvolání dvojníka je velmi nepříjemné kouzlo – 5 minut můžete mlátit do Baala, a po jeho zabití zjistíte, že byl falešný. Baal může navíc svých dvojníků vyčarovat víc. Zde je dobré mít všechny odolnosti na vysoké úrovni a pořádnou zásobu všech druhů lektvarů a svitků portálů. Samozřejmě se hodí i nějaké to štěstí :).

Komentáře

Nahoru