Digisemestr chce studenty naučit online marketingu
České vysoké školy kladou malý důraz na výuku marketingu, přestože se za něj v posledních letech utrácí neuvěřitelné peníze a firmy mají nedostatek kvalifikovaných odborníků. Aspoň trochu chce tento problém pomoci vyřešit Digisemestr – studijní program, který odstartuje 26. září na VUT v Brně.
Kvalifikovaných odborníků je málo
Firmy vyhledávají mladé zaměstnance, kteří by byli vzdělaní v oblasti online marketingu a měli zkušenosti, protože samy nemají kapacity na to, aby je mohly zaškolovat. Jenže kde se studenti mají učit, když jim školy tuto možnost neposkytují?
„Vysoké školy dnes nabízí zájemcům o digitální marketing jen pár předmětů v rámci širších studijních oborů. To je velká škoda, protože výdaje na online reklamu meziročně neustále rostou. Například ve Velké Británii se online marketingu běžně věnují celé bakalářské i magisterské programy,“ upozorňuje Jindřich Fáborský, zakladatel Digisemestru a také Marketing Festivalu.
Programy nebo konference, které se tématu věnují, se sice občas konají, ale většinou jsou vhodnější spíše pro ty, kteří se v problematice už trochu orientují. Studenti potřebují komplexní přehled s předpřipraveným učebním plánem.
„Pod pokličku reálných kampaní mohou studenti nahlédnout i na neformálních akcích jako jsou Barcampy a studentské konference. Ty však často nemají žádný odborný dohled a jejich kvalita a přínos často kolísá v souvislosti s propagačním účelem některých příspěvků. Řečníci se zde navíc věnují jen úzce vymezeným problémům bez širšího uvedení do kontextu, což může vést u mladých marketérů k osvojení špatných postupů a zbytečným omylům,“ upozorňuje Fáborský.
Studenti Digisemestru se setkají s odborníky z praxe
Digisemestr je v tomhle jiný. Má připravený odborně garantovaný výukový plán, který obsahuje jak teoretické základy, tak příklady z praxe. Jeho účastníci se setkají s reálnými daty z kampaní, které pohnuly českou marketingovou scénou. Přednášet jim přitom budou marketingoví odborníci a česká marketérská špička z Marketing Festivalu.
S těmito lidmi se budou účastníci semestru setkávat i mimo formální hodiny. Počítá se s přátelskými večerními posezeními, při kterých studenti získají příležitost seznámit se s budoucími kolegy nebo zaměstnavateli.
Studijní program:
- Úvod do digitálního marketingu
- Role vyhledavačů v online marketingu a SEO
- SEO a linkbuildingové techniky prakticky
- PPC ve vyhledavačích + remarketing
- PPC reklama na sociálních sítích
- Webová analytika se zaměřením na Google Analytics
- Webová/zákaznická analytika
- Sociální sítě a content marketing
- Copywriting a kreativa
- Branding pomocí internetových nástrojů
- E-mail marketing (teorie + praxe v MailChimpu)
- Affiliate, mobile a video marketing
- Techniky zvyšování konverzního poměru a úvod do UX
- Závěrečná zkouška
Začíná se v září
Studijní program Digisemestr nabídne přes 100 hodin přednášek, které budou probíhat během 13 sobot na půdě VUT v Brně.
„VUT patří mezi ty univerzity, které se nebojí vytvářet kreativní, a zároveň efektivní marketingové kampaně. Rádi proto podpoříme vzdělávání mladých lidí a poskytneme Digisemestru to nejlepší přednáškové zázemí,“ vysvětluje Jitka Vanýsková, mluvčí VUT.
Do semestru bude přijato 250 studentů a školné bude činit 3 790 Kč. Zápis odstartuje v srpnu 2015 na oficiálních stránkách Digisemestru. V prosinci 2015 získají úspěšní studenti po složení závěrečných zkoušek certifikát a příležitost vstoupit do světa marketérů ve velkém!
Komentáře