Digitální podpis – k čemu slouží? Kde jej zřídit a proč?

Podpis je součástí snad všech obchodních smluv. Už od nepaměti se využívá nejenom ke stvrzení různých dokumentů, obchodních smluv, ale také při dokazování (zda skutečně oba subjekty souhlasily s podmínkami smlouvy, zda není podpis zfalšovaný atd.). V dnešní době, kdy vládne světu internet, si získává stále větší oblibu tzv. digitální neboli elektronický podpis. Elektronický podpis má stejnou váhu jako klasický vlastnoruční podpis na smlouvě. Představuje přesvědčivý důkaz, že data nebyla po podepsání změněna a potvrzuje identitu osoby nebo společnosti, které data podepsala.

K čemu lze elektronický podpis využít?

Ke komunikaci s úřady státní správy, při komunikaci mezi firmami, atd. Prostě všude tam, kde je třeba autorizace daného odesilatele.

Kde si mohu zřídit elektronický podpis?

Elektronický podpis u nás vydávají tzv. certifikační autority. Tyto certifikační autority byly k danému účelu akreditovány Ministerstvem informatiky (nyní je tato agenda v kompetenci Ministerstva vnitra).

Jak dlouho trvá zřízení elektronického podpisu?

Vyřízení podpisu není záležitostí na pár minut. Dnes proto existuje řada firem, které za vás celou administrativní agendu vyřídí za vás. Protože samotné zřízení elektronického podpisu je pro nezasvěceného člověka poměrně složitou záležitostí. Na internetu však najdete několik zaručených společností, které za malý poplatek zařídí vše za vás. Osobně mám nejlepší zkušenosti s digitalni-podpis.cz. Tato společnost nabízí také vlastní software na elektronický podpis PDF.

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru