Dlouhodobě prodělečný startup Socialbakers je v minusu 94 milionů
Česká společnost Socialbakers a.s., která se specializuje na analytiku sociálních sítí, se už dlouhodobě topí ve ztrátách. V loňském roce zmírnila akviziční tempo, čímž se jí podařilo zvýšit výnosy a snížit ztrátu z roku 2014 na 94 milionů korun.
V roce 2012 byla ztráta 89 milionů, v roce 2013 se vyšplhala na 117 milionů a v roce 2014 už na děsivých 241 milionů. Nicméně startup, který založili Jan Řežáb, Lukáš Maixner a Martin Homolka, se v roce 2015 dostal na „pouhých“ 94 milionů.
V účetní uzávěrce za rok 2015 společnost vykazuje neuhrazenou ztrátu minulých let ve výši 448 milionů korun. V roce 2014 byla neuhrazená ztráta minulých let 207 milionů, v roce 2013 zase 89 milionů a v roce 2014 byla 519 tisíc.
Tržby se v roce 2015 zvýšily o 44 % z 390 milionů na 562 milionů, za čímž stojí především získání nových klientů a rozšíření spolupráce se stávajícími zákazníky.
V uplynulém roce se mezi 3 000 klienty objevily Fonterra, Tesco, Fox Latin America, Sony Mobile, France Télévisions a Ogilvy & Mather.
Komentáře