Dnes je grafik každý, kdo umí s Malováním

Nechceme se tu navážet do talentovaných českých grafiků. Dobře víme, že i u nás jsou designéři, jejichž práce je oceňovaná po celém světě. Takoví ale očividně zpracovávají zakázky pro menší firmy, startupy nebo zahraniční projekty. A podle toho pak vypadá grafická identita různých velkých českých institucí, měst a projektů. Pojďme se podívat na tři, ze kterých bude mít každý grafik noční můru. A možná nejen grafik. Že to vypadá příšerně, pozná i laik.

Tak jdeme na to. Hitparádu projektů, u kterých se divíme, jak za to někdo mohl dostat zaplaceno, otevírá nové logo projektu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem 2015 – 2020.

usti_nad_labem

„Na jakym fetu jedete? 😀 To přece nemůžete v 21. století myslet vážně 😀 “ zní jeden z komentářů loga

Je to čerstvá novinka, logo projektu bylo zveřejněno 23. června a na výše uvedených facebookových stránkách projektu bylo s radostí oznámeno, že vítězem se stal návrh pana Radka Fetterse. I my mu po právu gratulujeme a ptáme se, zda by nebyla ještě nějaká soutěž? V Malování v redakci taky umíme a penízky jsou potřeba. Pan Radek si totiž tímto zdařilým dílem vydělal 15 000 korun.

logo_komentare

Radek si teď vyslechne dost kritiky. Ale třeba mu to za těch 15 tisíc stojí

A hateři už Radka Fetterse vypátrali i na Facebooku. Ukázalo se, že je to karikaturista, a chlubí se tím, že loga dělá už 30 let. My mu to věříme, ale rádi bychom konstatovali, že se za těch 30 let očividně nikam neposunul.

radek_fetters

„Dáte kontakt na vašeho dealera prosím?“ ptá se někdo v komentářích

Po tomhle logu z roku 1985 (pan Fetters dělá loga 30 let) se podíváme na další grafické dílo, které tak trochu zaspalo dobu. Tentokrát jde o webdesign nového turistického webu Jihomoravského kraje. Červen je na grafické paskvily docela plodný, protože redesignovaný web byl spuštěn 22. června. Je třeba dodat, že je součástí většího projektu, v rámci nějž existuje ještě propagační klip a pracuje se na interaktivní hře s QR kódy. A všechno zatím vypadá podobně příšerně jako ten web:

jizni_morava

Jeden z komentujících psal, že mu ten web připomíná nástěnku s inzercí v Albertu

Odborníci jsou zděšení a podle zadávací dokumentace navíc autor webu za tenhle povedený kousek získal 820 000 korun! Web je sice funkční a dokonce je i responzivní, takže se správně zobrazuje na všech velikostech zařízení, ale grafické cítění autoři zrovna dvakrát moc nemají. Nebo ho zapomněli někde v minulém století. Každopádně zatím se nebudeme stresovat, protože web je v testovacím režimu. 😀

testovaci_rezim

Třeba se to ještě zlepší

A mimochodem pokud vám uniklo zmiňované kritizované video, mrkejte, jak vás Jihomoravský kraj láká k návštěvě:

Do třetice tu máme další grafickou povedenost – tentokrát z Prahy 2. Jejich animace měla oslovit seniory (grafikou se to možná daří), aby svým vnoučatům vymluvili sprejování. Koukněte se tady, je to dobrá sranda.

grafitt

„Ale prdel to je hrozna, jen bejt duchodce a invalida, dost se naseru,“ píše jeden komentující

V současné době ji už na webu nenajdete, asi splnila svůj účel, všichni sprejeři na Praze 2 slíbili, že už to nikdy neudělají. Každopádně my jsme si ji jako správní šťouralové vyhledali na Webarchivu.

webarchive

Je to stará záležitost, ale to ji neopravňuje k tomu, aby stále visela veřejně na webu

Na obranu Prahy 2 musíme podotknout, že už je tři roky stará. Právě na Webarchivu je krásně vidět, že se animace na webu objevila v roce 2012. Ale to, že tam visela ještě před pár dny, vzhledem k jejímu grafickému provedení rozhodně nebylo v pořádku.

my_eyes

Nemáme co víc dodat.

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru