Dnes je grafik každý, kdo umí s Malováním
Nechceme se tu navážet do talentovaných českých grafiků. Dobře víme, že i u nás jsou designéři, jejichž práce je oceňovaná po celém světě. Takoví ale očividně zpracovávají zakázky pro menší firmy, startupy nebo zahraniční projekty. A podle toho pak vypadá grafická identita různých velkých českých institucí, měst a projektů. Pojďme se podívat na tři, ze kterých bude mít každý grafik noční můru. A možná nejen grafik. Že to vypadá příšerně, pozná i laik.
Tak jdeme na to. Hitparádu projektů, u kterých se divíme, jak za to někdo mohl dostat zaplaceno, otevírá nové logo projektu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem 2015 – 2020.
Je to čerstvá novinka, logo projektu bylo zveřejněno 23. června a na výše uvedených facebookových stránkách projektu bylo s radostí oznámeno, že vítězem se stal návrh pana Radka Fetterse. I my mu po právu gratulujeme a ptáme se, zda by nebyla ještě nějaká soutěž? V Malování v redakci taky umíme a penízky jsou potřeba. Pan Radek si totiž tímto zdařilým dílem vydělal 15 000 korun.
A hateři už Radka Fetterse vypátrali i na Facebooku. Ukázalo se, že je to karikaturista, a chlubí se tím, že loga dělá už 30 let. My mu to věříme, ale rádi bychom konstatovali, že se za těch 30 let očividně nikam neposunul.
Po tomhle logu z roku 1985 (pan Fetters dělá loga 30 let) se podíváme na další grafické dílo, které tak trochu zaspalo dobu. Tentokrát jde o webdesign nového turistického webu Jihomoravského kraje. Červen je na grafické paskvily docela plodný, protože redesignovaný web byl spuštěn 22. června. Je třeba dodat, že je součástí většího projektu, v rámci nějž existuje ještě propagační klip a pracuje se na interaktivní hře s QR kódy. A všechno zatím vypadá podobně příšerně jako ten web:
Odborníci jsou zděšení a podle zadávací dokumentace navíc autor webu za tenhle povedený kousek získal 820 000 korun! Web je sice funkční a dokonce je i responzivní, takže se správně zobrazuje na všech velikostech zařízení, ale grafické cítění autoři zrovna dvakrát moc nemají. Nebo ho zapomněli někde v minulém století. Každopádně zatím se nebudeme stresovat, protože web je v testovacím režimu. 😀
A mimochodem pokud vám uniklo zmiňované kritizované video, mrkejte, jak vás Jihomoravský kraj láká k návštěvě:
Do třetice tu máme další grafickou povedenost – tentokrát z Prahy 2. Jejich animace měla oslovit seniory (grafikou se to možná daří), aby svým vnoučatům vymluvili sprejování. Koukněte se tady, je to dobrá sranda.
V současné době ji už na webu nenajdete, asi splnila svůj účel, všichni sprejeři na Praze 2 slíbili, že už to nikdy neudělají. Každopádně my jsme si ji jako správní šťouralové vyhledali na Webarchivu.
Na obranu Prahy 2 musíme podotknout, že už je tři roky stará. Právě na Webarchivu je krásně vidět, že se animace na webu objevila v roce 2012. Ale to, že tam visela ještě před pár dny, vzhledem k jejímu grafickému provedení rozhodně nebylo v pořádku.
Komentáře