Tisková zpráva: Do bazarů se zákazníci nejčastěji vrací pro šedý hatchback nebo combi. Bodují i SUV

Nejoblíbenější ojetinou roku 2014, které zákazníci
zachovávají věrnost, je šedý hatchback od Škody

Praha, 11. listopadu 2014 – Věrnost zákazníků, kteří opakovaně uskuteční nákup ojetého vozu, se nejvíce projevuje u výběru karoserie a značky. Kromě druhu paliva nebo například bezpečnostní výbavy má na opětovný nákup vliv i barva. I přes drobný pokles vévodí značkám Škoda, za kterou následuje Ford a Toyota. Top 5 uzavírá dvojice Volkswagen a Renault. Vyplývá to z analýzy AAA Auto Index, při které společnost AAA Auto hodnotila své prodeje za uplynulých 5 let.

Fakta o věrnosti zákazníků z AAA AUTO Index:
• Značkám, pro které se zákazníci vrací nejčastěji, typicky vévodí Škoda. I přes sedmiprocentní pokles si tuzemská automobilka drží neohroženou první pozici s 47,9%. Druhý Ford (25,1%) je pak následován značkou Toyota (22,2%).
• Z druhů karoserie si zákazníci vybírají hatchback (46,7%), který doprovází combi (37,4%) a sedan (23,2%). Znatelný pokrok zaznamenaly vozy SUV (26%), pro které se vrátilo o 6,4% více zákazníků než v roce 2013.
• Cenově jsou stále nejvyhledávanější vozy do 50 tisíc (48%). Mírně vzrostla i kategorie ojetin dražších než 200 tisíc (47,9%).
• Oproti minulému roku si výrazně polepšila šedá barva (22%), která se ze třetího místa dostala na první příčku a modrou (20,8%) odsunula na místo druhé. Třetí pozici v těsném závěsu obsadila barva černá (20,5%).

„Stejně jako u jiného druhu zboží existuje vysoká pravděpodobnost, že zákazník si v případě spokojenosti s výrobkem tento koupí znovu. A právě spokojenost a návratnost zákazníků z dlouhodobého hlediska pečlivě monitorujeme, abychom byli schopni zajistit klientům opětovně každý vůz, se kterým byli v minulosti spokojeni“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová a dodává:

„Jsme si vědomi toho, že péče o zákazníka a zajištění veškerých služeb souvisejících s prodejem může mít i značný akviziční potenciál a přivést nové zákazníky, kteří se značkou dosud neměli zkušenost.“ Zvyšování věrnosti zákazníků se neprojeví jen v opakovaných nákupech (popřípadě využívání servisů), ale představuje potenciál pro další prodeje, jako je např. pořizování dalších vozů do domácnosti od stejné značky atd.

V případě, že se zákazník rozhodne pro změnu při výběru další ojetiny, ze značek si namísto Škody kupuje nejčastěji Ford (7,8%) nebo Volkswagen (7,7%). Majitelé hatchbacku jako alternativu volí combi (23,4%) či sedan (13,4%). Opačná situace platí při volbě jiné karoserie u vlastníků combi. Ti si vybírají hatchback (30,8%) nebo sedan (10,7%). Letos nejoblíbenější barvu, šedou, mění za modrou, případně stříbrnou nebo černou. Rozdíl mezi změnou druhu paliva je téměř stejný. Majitelé Dieslových motorů přechází na benzínové agregáty v 36,3% případů, zatím co v opačném sledu je to 34,9%.

Pro více informací: Martin Moc / mmoc@webershandwick.cz / 724 724 280

Rádi bychom vám nabídli prostor pro vaše tiskové zprávy. Pokud chcete, abychom o vás dali vědět, případně o vaší slevové akci, pořádané konferenci, novém produktu a podobně, můžete nás kontaktovat na emailovou adresu redakce@objevit.cz.

Komentáře

Nahoru