Tisková zpráva: DPDgroup inovuje. S Renaultem odstartovala doručování prostřednictvím autonomních vozidel

DPDgroup inovuje. S Renaultem odstartovala doručování prostřednictvím autonomních vozidel

DPDgroup spolu se značkou Renault zavádí nový koncept použití autonomních vozidel v doručování. Prostřednictvím novinky EZ-PRO, kterou Renault představil letos v září v Hannoveru, bude doručovat balíky zcela samostatně, bez lidské síly. DPDgroup tak pokládá základy pro budoucnost doručování v rámci poslední míle.

“Velmi často slyšíme o budoucnosti doručování pomocí dronů. Zde vidím dvě zásadní překážky – legislativu, váhu a množství balíků, které je schopen dron doručit. Oproti tomu autonomní vozidla zvládnou převést mnohonásobně vyšší množství balíků s nesrovnatelně vyšší váhou. V tom vidíme výrazné zefektivnění celého procesu jak pro kurýry, tak pro zákazníky,” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Budoucnost poslední míle

Trh poslední míle rapidně roste. Podle průzkumu DPDgroup se až 57 procent Evropanů identifikuje jako online nakupující. Tzv. heavy buyers na e-shopech nakoupí v průměru až 45 krát za rok a až 50 procent z nich už v minulosti nakoupilo na zahraničním e-shopu, zejména britském nebo také čínském. V důsledku tohoto vývoje DPD očekává do roku 2025 zdvojnásobení počtu doručovaných balíků na zákazníka. Celkový počet dodaných zásilek by se tak měl vyšplhat na 15 miliard za rok. Největší počty společnost předpovídá právě ve městech, ve kterých v současné době vznikají iniciativy na snížení dopravy a znečištění.

DPD_Renault_2

Výzva k udržitelnosti

DPD se v rámci své CSR strategie Driving Change snaží přispět k udržitelnosti ve městech a inovovat své služby tak, aby byly co nejvíce inteligentní a efektivní. Přizpůsobuje se nejmodernějším technologiím, optimalizuje doručovací proces ve městech a vyvíjí tomu přizpůsobené dodávky.

“Tento projekt nám umožňuje představit si, jak by optimálně  mohlo doručování v rámci poslední míle v budoucnu vypadat a pomoci tak utvářet městský život prostřednictvím zavádění zelenějších a zákazníkům bližších řešení. V DPDgroup jsme nadšeni, že můžeme sdílet tuto vizi právě s klíčovým hráčem automobilového průmyslu, jako je Renault,” říká Thomas Steverding, Senior Group Manager Process & Development DPD v Německu, který je odpovědný za program inovací autonomních vozidel v rámci DPDgroup.

Spolupráce s Renaultem je proto zásadním krokem -  nová vozidla by tak usnadnila každodenní práci kurýrů a naplnila očekávání zákazníků i veřejných autorit co se týče “smart cities”.

DPD_Renault_3

DPD: přepravce a inovátor

Zavedení doručování pomocí autonomních vozidel má potenciál stát se převratnou technologií na poli přepravního průmyslu a mít tak zásadní vliv na celý byznys – na klienty a zákazníky, síť i infrastrukturu. Autonomní vozidla Renault EZ-PRO by měla mít schopnost doručovat flexibilně a umožnit tak nové scénáře doručování zvláště v centrech měst (například samostatný dojezd do místa určení). Zároveň tato vozidla disponují mobilními zámky, díky kterým si zákazníci budou moci sami vyzvedávat své balíky ze skříněk vozu.

O DPD

DPD CZ je součástí DPDgroup, druhé největší mezinárodní přepravní sítě v Evropě a třetí celosvětově. V České republice je společnost DPD přední poskytovatel přepravních služeb, který s 430 zaměstnanci a 840 kurýry doručí každoročně kolem 19,5 milionu zásilek. Díky inovativním technologiím, expertním znalostem a výborné péči o zákazníky poskytuje DPD nejlepší zkušenost s doručením všem svým zákazníkům. Inovativní službou Predict nastavuje společnost DPD nové standardy v doručování. Zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena s přesností na jednu hodinu. Zároveň si může doručení změnit tak, jak mu vyhovuje. Jako součást DPDgroup může DPD CZ využít více než 32 000 výdejních míst Pickup napříč celou Evropou a doručovat do 230 zemí po celém světě. DPDgroup, přepravní síť společnosti GeoPost, s pomocí více než 68 000 zaměstnanců doručuje denně až 4,8 miliony zásilek. GeoPost je mateřská společnost DPD vlastněná Le Groupe La Poste, která v roce 2017 vykázala tržby ve výši 24,1 miliard EUR.

Zdroj, text/foto: dpd.cz

Zajímá se o psychologii, filozofii a online marketing. Studuje na vysoké škole marketingovou komunikaci. Nyní působí jako Trainee Online marketigu ve společnosti Seznam.cz. Ve volném čase spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla. Cíl je cesta, na které zdoláváte překážky, které vás posilují.

Komentáře

Nahoru