DreamCheaper nabízí rezervace za velmi nízkou cenu, rezervační portály ho za to nenávidí

Berlínský startup DreamCheaper byl doposud docela nenápadný a neznámý, ale v poslední době pěkně rozvířil vody a vypadá to, že má šanci stát se opravdu nezapomenutelným. Pro uživatele pozitivně, pro rezervační portály v tom negativním slova smyslu. Není se čemu divit, DreamCheaper si totiž klade za cíl, aby zákazníci nikdy zbytečně moc neplatili za hotelový pokoj.  

Funguje to jednoduše. DreamCheaperu řeknete, v jakém hotelu toužíte po pokoji a rezervujete si ho. Jenže aplikace za vás nadále hlídá, jak se vyvíjí ceny za pokoje v tomhle hotelu a pokud se sníží, rezervuje vám automaticky pokoj za nižší cenu.

dreamcheaper

Jak je možné, že je pokoj najednou levnější

Ceny hotelových pokojů kolísají z různých důvodů. Souvisí to s nabídkou, poptávkou, slevami, různými akcemi a dalšími záležitostmi. Za nízkou cenu bývají často také pokoje, u kterých někdo zrušil rezervaci v pozdním termínu. Většina lidí ale nemá čas pořád sledovat, zda hotel své ceny zrovna snižuje nebo zvyšuje. A tak přišel DreamCheaper. Jejich automatizovaný proces to ohlídá za vás a automaticky vám zabookuje levnější pokoj.

vyvoj_ceny

Vývoj ceny

Nemusíte se vůbec ničeho bát. Pokoj vám zůstane takový, jaký jste si vybrali. DreamCheaper nezabookuje jiný. Ve většině hotelů mají několik stejných pokojů (pokud jste si zrovna nevybrali VIP). Zároveň se neobávejte toho, že o svůj pokoj úplně přijdete. Rezervace původního pokoje je vždycky zrušena až poté, co je zabookovaný nový.

Smrt rezervačním portálům

Spoluzakladatel startupu Nathan Zielke si je moc dobře vědom toho, že budou jeho výtvor rezervační portály a hotely nenávidět. Je to pravda. Když se o DreamCatcheru dozví dost lidí, určitě ho budou využívat více. Přece jen díky němu ušetříte. Na webu je uvedeno, že ušetřit můžete až 60 %, přičemž DreamCatcher si vezme jen 20 % z ušetřené částky. To je daleko méně než si bere většina rezervačních portálů.

Weby jednotlivých hotelů by sice mohly rezervace z DreamCatcheru zablokovat, ale Zielke už má nápad, jak to vyřešit. Pokud k tomu dojde, trochu přepracují svůj systém, aby rezervaci technicky prováděli jednotliví zákazníci. Pak by bylo prakticky nemožné službu omezit.

Mimochodem podle Zielkeho a druhého spoluzakladatele Leifa Pritzela je DreamCheaper dobrý i pro samotné hotely. Mohl by pomoct zvýšit příjmy tím, že by odlákal zákazníky velkým rezervačním agregátorům, které si berou vysoké provize od hotelů.

Zdroje: TechCrunch, Jcount

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru