Duplicitní obsah / text

Duplicitní obsah označuje v SEO stav, kdy se na dvou stránkách nachází shodný, identický obsah (text na stránce). Nejčastěji duplicitní obsah vzniká pokud URL adresa odkazuje na stránku se stejným obsahem více způsoby (např. www.krcmic.cz a www.krcmic.cz/index.php).

Stejný případ duplicitního obsahu se týká i tzv. alias domén (např. www.mojefirma.cz a www.moje-firma.cz, www.mojefirma.eu atd.) Stejně tak ale vzniká duplicitní obsah v případě, kdy někdo zkopíruje již publikovaný text na jiných stránkách a vloží si jej na svůj web.

Vyhledávače jsou na duplicitní obsah velice citlivé, protože chtějí uživatelům nabídnout rozdílné (neopakující se) výsledky na zadaný dotaz. Z duplicitních stránek si vyhledávač vybere jednu stránku, kterou považuje za originální (většinou tu, na které se příslušný obsah objevil nejdříve), a zbytek ve výsledcích vynechá.

Alespoň taková je teorie, nicméně sami můžete být mnohdy svědky, že weby si obsah navzájem kradou a ve výsledcích se tyto ukradené texty nejenom objevují, ale v některých případech dokonce předstihnou i onen původní zdroj. Je to proto, že vyhledávač web, který obsah přebírá považuje z nějakého důvodu za důležitý. Může to být například agregátor zpráv, který však uživatelům může přinášet nějakou užitnou hodnotu (Pravednes.cz).

Čili nelze dogmaticky tvrdit, že duplicitní obsah vyhledávač nikdy nebude indexovat a nebude jej dávat do popředí. Je to blbost. Protože pak nemohly existovat žádné zpravodajské weby, které obsah přebírají ze zdrojů jako jsou ČTK. Stejně tak by vyhledávač nemohl či neměl indexovat ony agregátory a jak víme – děje se to.

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru