Elektrické auto, poháněné sociálními médii, putuje napříč Amerikou

Elektrické auto, poháněné sociálními médii, putuje napříč Amerikou

Elektrický vůz, poháněný silou sociálních médií, dokončil svou více než tisícimílovou cestu napříč Amerikou ve čtvrtek. Putoval z Kansas City do Washingtonu.

Skupina 17 středoškolských studentů a osm jejich mentorů nasedla do upraveného Karmannu Ghia z roku 1967 31. května. Skupina sestává z členů Minddrive, neziskového vzdělávacího programu, který odvážným studentům nabízí možnost zajímavých praktických projektů v oblasti matematiky a vědy. Auto bylo vybaveno zařízením Arduino, které sledovalo aktivitu na sociálních médiích a pohánělo auto podle množství tweetů a postů o projektu.

Podle Lindy Buchnerové, prezidentky a spoluzakladatelky Minddrivu, bylo nejtěžší věcí vymyslet, jak přetavit aktivitu na sociálních sítích do potřebného příkonu. Nakonec to vypadalo následovně: Sledování na Twitteru vydalo za 5 wattů, Like na Facebooku za jeden. Podepsání online petice vydalo za 10 wattů a jakékoliv sdílení, zmínky nebo retweety na Twitteru za další tři.

Získali trojnásobek potřebné energie, ještě než vyjeli

Skupina si ovšem nebyla jistá svým dosahem a potenciálem, proto auto nejdříve vyzkoušeli v ulicích Kansas City. Nemuseli se ale ničeho obávat. Získali 225 000 wattů, třikrát více, než očekávali. Měli dost na cestu do Washingtonu a ještě dál.

Tweety a blog od Richarda Bransona, stejně jako titulní stránky The Huffington Post a Forbesu seznámily s projektem nejširší veřejnost. Díky autu, poháněnému silou sociálních sítí, bude dalším dětem umožněno si vyzkoušet podobné dechberoucí projekty.

Zdroj: http://mashable.com/2013/06/06/social-media-powered/

Komentáře

Nahoru