Erotika v reklamě – skutečně sex prodává?

Erotika v reklamě – skutečně sex prodává?

Prvky erotiky jsou v reklamách používány celkem běžně. Zvuky nebo podprahová sdělení jsou navrženy tak, aby vzbudily zájem o konkrétní produkt, službu nebo značku. V reklamách jsou proto velmi často zobrazovány krásné ženy (a čím dál tím častěji i muži), aby byli čtenáři, diváci nebo posluchači podpořeni v pozornosti.

Marketéři velkých společností moc dobře vědí, že v ledasčem máme stále primitivní část mozku která reaguje na primitivní pudy. Jedním z nich je jídlo. A tím druhým? Sex a reprodukce… Náš mozek na tyto stimuly reaguje tak silně, že jsou v reklamě používány už více než sto let.

lingerie-146462_1280

Vrátíme – li se například do roku 1885, W. Dukes and Sons, výrobce mýdel, využíval k propagaci lehce erotické obrázky současných hvězd ženského pohlaví. Přitom… Souvislost mezi sexem a mýdlem je opravdu minimální, ale reklama této společnosti zkrátka fungovala. A od té doby firmy používaly symboliku sexuality při hledání nových zákazníků zcela běžně. Tento typ reklam byl využíván zejména v automobilovém průmyslu, při prodeji alkoholu, módy nebo parfémů.

Skutečně sex prodává?

Odpověď je ano. Sexuální symbolika při propagaci produktů skutečně zvyšuje prodeje. Například pánské časopisy jako například Maxim často experimentovaly s přebalem. Bylo prokázáno, že když je na hlavní stránce časopisu spoře oděná žena, předčí to u většiny mužů i obrázek někoho, o kom si skutečně chtějí něco přečíst. Lidé reagují na sexuální podněty, a když jsou použity v reklamě, firmy se dočkají pozitivního výsledku.

Manipulace pomocí sexuální symboliky

Ano, většina lidí se nechá ovlivnit touto symbolikou v reklamách. Ale je tu velké množství vzdělaných lidí, kteří si velmi dobře uvědomují, že je s nimi manipulováno. A manipulovat se sebou rozhodně nenechají. Naopak, často odvrátí tvář od takto propagovaného produktu.

bikini-148764_1280

Mimo jiné, lidé si mohou koupit tento produkt jednou nebo dvakrát, zjistí, že je jim k ničemu, a vícekrát už na ně reklama nezapůsobí. Kvalita a užitek z produktu by proto pro podniky pořád měly být na prvních místech.

Budoucnost sexu v reklamě

Dnes už se nesetkáváme pouze s reklamou v časopisech nebo televizi. Díky velkému rozvoji internetu za posledních dvacet let vstupuje sexuální tematika do našich domovů čím dál tím častěji a více. Na internetu se zatím tolik nehledí na etiku, a proto lze očekávat, že takové reklamy jen tak neustoupí. A co víc, velmi často se k těmto reklamám dostanou i děti.

A co si myslíte o sexuální tematice v reklamě vy? Sáhněte si na svědomí,…ovlivnila někdy i vás? 🙂

Zdroj: advertising.about.com foto:pixabay.com

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru