Tisková zpráva: Exploze e-služeb – otevírá se nový mnohamilionový trh

Majitelé e-shopů si v letošním roce mohou opět gratulovat – ve srovnání s předchozím rokem se obrat těchto obchodů navýšil o 15 procent na celkových 58 miliard korun. E-shopy však nejsou jedinou sférou, která v síti prožívá boom. Služby, kterých mohou uživatelé internetu využívat, jsou stále rozmanitější a přinášejí nová řešení tam, kde bychom je nečekali. Na internetu můžeme najít portály, díky kterým můžeme sdílet data, hledat obchodní partnery, vyhledat zboží za nejnižší cenu nebo se třeba objednat k lékaři.

E-služby, tedy služby poskytované v rámci internetu, najdeme téměř v každém odvětví. Například portál Známýlékař.cz umožňuje pacientům vyhledat lékaře a podělit se s ostatními lidmi o jeho hodnocení, portál Globtra.com umožňuje rychle a zdarma vyhledat překladatele a portál Novézakázky.cz vytváří prostor pro podnikatele, který mohou využít pro zveřejnění svých nabídek a poptávek.

„Už jsme si zvykli na to, že v síti můžeme najít informace na každé téma a nakoupit veškeré zboží levněji než v kamenných obchodech. Stále častěji využíváme internet také k tomu, abychom si usnadnili každodenní činnosti jako vystavení faktur, objednání jídla nebo návštěvy u lékaře,“ tvrdí Piotr Bozek marketingový ředitel portálu Známýlékař.cz.

Významnou úlohu při rozhodování spotřebitelů plní nejrůznější diskusní fóra na internetu, kde se lidé dělí o své zkušenosti a názory na výrobky či služby. V době, kdy dochází k přesycení informacemi, se mění vztah člověka k jejich obsahu. Roste nedůvěra k tradičním médiím, a reklama, přestože na ni pracují týmy odborníků, ještě nikdy v dějinách neměla tak malý vliv na odběratele. Lidé stále větší váhu připisují nejen tzv. informacím z první ruky – doporučením a názorům svých rodinných příslušníků, přátel, kolegů z práce, ale také informacím, které získají na internetu. Na internetových fórech mohou zjistit, jaké zkušenosti mají ostatní s daným výrobkem či službou. Vytváří se tak rozsáhlá síť vědomostí a názorů na celou řadu témat.

Proto se v poslední době vyskytly portály, kde si tyto informace mohou uživatelé internetu předávat. Jedním z příkladů prostoru pro sdílení informací a názorů je servis Známýlékař.cz, na kterém nalezneme více než 290 tisíc názorů. Portál Známýlékař.cz přináší výhody hned na několika úrovních – lékařům ušetří čas a náklady, pomáhá jim získávat nové pacienty, pacienti prostřednictvím portálu mohou komunikovat a předávat si své zkušenosti. Všechny tyto úrovně jsou pro správný chod ordinace velice důležité, a to zejména v době, kdy si pacienti stěžují, že na ně lékaři mají stále méně času a lékaři jsou bohužel kvůli nejrůznějším omezením stále více zatěžováni jinými povinnostmi. Tato e-služba se tak může stát způsobem jak opět zharmonizovat vztah lékař – pacient.

Jak budou vypadat virtuální média a e-služby za několik let? Vzhledem k tomu, jak rychle se mění nejen technologie, ale i přístup uživatelů a způsob jejich využívání, můžeme další vývoj odhadovat jen stěží. Vzhledem k trendům, které můžeme pozorovat již dnes, můžeme odhadovat, že prudký rozvoj e-služeb bude pokračovat, sdílení informací mezi uživateli se bude dále rozvíjet a technologie budou vstupovat do stále nových oblastí našeho života. Mění se tradiční vztah mezi nabídkou a poptávkou, což před námi otevírá nové perspektivy využívání těchto služeb.

Kontakt:

Barbara Bak

barbara.bak@docplanner.com

Zdroj: ČTK/Protext

Rádi bychom vám nabídli prostor pro vaše tiskové zprávy. Pokud chcete, abychom o vás dali vědět, případně o vaší slevové akci, pořádané konferenci, novém produktu a podobně, můžete nás kontaktovat na emailovou adresu redakce@objevit.cz.

Komentáře

Nahoru