Facebook: 4 nástroje pro vytvoření úžasných úvodních fotek na váš profil

Fotky mají na sociálních sítích své nezaměnitelné místo. Úplně nejdůležitější je profilová fotka, ta je prostě všude. No a druhá nejdůležitější je úvodní fotka. Je to totiž první, co lidé uvidí, když navštíví váš profil. Pokud je chcete zaujmout, nemáte jinou možnost, než si vytvořit úžasnou úvodku.

Pokud ale nejste zrovna talentovaný grafik, nemáte skvělé nápady, nebo nevíte, kde ukrást nějaký hezký obrázek, zřejmě pěknou úvodku jen tak nevytvoříte. Budete k tomu potřebovat nástroje přímo pro to určené. A na ty se spolu podíváme.

1. Generátory

Určitě jich existuje více, ale představme si jeden. Tricked Out Timeline je totiž jedním z nejrychlejších a nejsnadnějších. Navíc vám nabízí čtyři různé kreativní rozložení vaší úvodní fotky.

4_effects

Podíváme se na rozložení, které vám zakomponuje i profilovou fotku. Je to naprosto jednoduché.

a) Nahrajete fotku

upload_photo

b) Oříznete fotku (vyberete část, kterou chcete jako svou úvodku)

select-

c) Kliknete na „Done“ a nahrajete obě fotky na Facebook

upload_on_fb

2. Canva

Pokud tenhle nástroj ještě neznáte, o dost přicházíte. Sice se musíte zaregistrovat, ale klidně stačí přihlásit se přes Facebook, takže vám to moc času nezabere.

Pak už je to snadné. Můžete si z nabídky přímo vybrat, že chcete vytvořit úvodku na Facebook.

canva-start-a-new-design

Pak si také snadno vyberete z připravených grafik. Něco je k dispozici zdarma, za něco si zaplatíte. Je to jen na vás.

canva-screenshot

3. Photoshop

Tohle je možnost pro ty zručnější. A nebo pro ty bohatší, kterým nevadí si třeba připlatit za nějakou pěknou předpřipravenou grafiku. Nebo pro šikovné, kteří si dokážou nějaké PSD templaty sehnat.

Když se do toho pustíte úplně sami, bude to samozřejmě vyžadovat hodně moc fantazie nebo aspoň nějakou předlohu. Nezapomeňte na to, že rozměr úvodní fotky na Facebooku je 851 x 315 pixelů.

pixlr-2

Kromě Photoshopu samozřejmě není na škodu využívat volné nástroje (třeba Gimp) nebo online nástroje (například Pixlr).

4. Svěřte to někomu jinému

Pokud všechny pokusy selžou, pořád je tu ještě jedna úniková cesta. Buď si můžete najmout profesionálního grafika (jenže upřímně… to se pro jeden obrázek na Facebook vážně nevyplatí, pokud se nejedná o firemní facebookový profil) nebo zaúkolujte známého. Každý přece známe někoho, kdo se vyžívá v grafice. Jen si toho moc nenavymýšlejte a moc ho nekritizujte.

A pamatujte na to, že úvodka je první věc, které si lidé všimnou na vašem profilu. Měla by být kreativní a poutavá.

Zdroj: postplanner

Komentáře

Nahoru