Facebook čekají změny: Již brzy budete znovu potvrzovat, zda chcete sdílet svou sexuální orientaci
Brzy se i na vašem Facebooku vynoří otázka, zda chcete i nadále sdílet informace o vaší sexuální orientaci, politické příslušnosti či náboženské víře. Mnoho uživatelů totiž vyplnilo tyto údaje ve chvíli, kdy zakládali svůj profil na sociální síti. Z důvodu nového nařízení Evropské unie – tzv. GDPR (General Data Protection Regulation) je už ilegální sbírat tyto typy dat o uživatelích aniž by uživatel pro to nedal specifický souhlas. Již brzy se tak budete muset rozhodnout, zda dáte svůj souhlas a přístup Facebooku k těmto privátním údajům či dokonce i funkci rozpoznání obličeje.
Opravdu chcete, aby Facebook znal vaši sexuální orientaci? Rozmyslete se, Facebook se vás brzy zeptá. Pokud totiž potvrdíte, Facebook si bude moci i nadále nechat tento údaj, který jste velmi pravděpodobně vyplňovali při zakládání svého profilu.
„Zajímáte se o …“ původně vzniklo jako nevinná otázka pro sociální síť univerzity, kde studenti vlastně zveřejňovali informaci, zda jsou svobodní a s jakým pohlavím se chtějí seznámit. Teď už je ale nutno si rozmyslet, zdali není lepší nechat si tuto informaci spíše pro sebe. Facebook totiž v důsledku nového nařízení EU nesmí tyto citlivé typy informací nadále sbírat, pokud k tomu tedy nedáte specifický souhlas.
Nové nařízení GPDR vejde v platnost 25. května a spousta českých firem se postupně seznamuje s jeho pravidly a uvedením do praxe svých podniků. Nařízení (Obecné nařízení o ochraně osobních údajů) vzniklo z iniciativy EU a má zajistit lepší ochranu osobních údajů všech občanů. Facebook samozřejmě postihne také a v nejbližších dnech se na vašich profilech objeví aktualizovaná pravidla, kde si budete moci zvolit nakolik chcete být sdílní. Buď tyto citlivé informace na síti ponecháte a nebo je zkrátka vymažete.
Jak se k celému nařízení GDPR bude v rámci Facebooku přistupovat, bylo zveřejněno na oficiálním blogu v úterý.
Rozpoznání obličeje – ano nebo ne?
Další z funkcí, kterou budete moci „povolit“ je rozpoznávání obličeje. Ta už nějakou dobu v rámci EU fungovala, ale protože byla považována za narušování soukromí, Facebook ji v roce 2012 pro EU zrušil. Nyní chce funkci vrátit a usnadnit práci uživatelům při označování fotek. I tak Facebook stále bojuje s kritikou, neboť někteří považují fakt, že pro lepší označování síť naskenuje váš obličej a vaše rysy, za velké narušení soukromí.
Cílená reklama – i o té budete moci rozhodnout
Zatím ještě není jasné jak, ale světlo světa spatřila i informace, že uživatelé budou moci i rozhodnout, zda bude Facebook přes tzv. Facebook Pixel sbírat data o vašem chování na internetu a nabízet vám tak relevantní reklamu. „Reklamy na Facebooku jsou více relevantní, když používáme data od partnerů – stránek a aplikací, které používají nástrojů jako např. „Like“ button. Požádáme uživatele, aby si znovu pročetli informace o tomto typu inzerce a rozhodli se, zda chtějí využívat dat od našich partnerů, aby jim Facebook zobrazoval lepší reklamy.“
A co vy, jak se rozhodnete?
Zdroje: TechInsider
Komentáře