Facebook čelí kritice reklamních společností
Facebook brzy osloví 15 % světové populace. V posledním čtvrtletí „shrábl“ více než 1 miliardu dolarů příjmů, které pocházejí téměř výhradně z reklamy. Některé velké reklamní agentury tvrdí, že by to mohlo být mnohem víc.
Společnost se stala obětí vlastního úspěchu. Problém je v automatizaci procesu a používání technologií pro zvýšení účinnosti. Ale to není stejné jako zacházení s lidskou bytostí.
Například Mike Parker, prezident operací amerických Tribal DDB, hovoří o své frustraci z Facebooku: „Dlouhou dobu jsme se snažili zavolat na Facebook a obchodovat s nimi, ale není nikdo, kdo by zvedl telefon“, řekl Parker. „Jsou velmi zaměření na spotřebitele a méně na příjmy a práci s inzerenty“. David Smith, generální ředitel agentury Mediasmith řekl: „... Facebook se prostě nestará. Jenom stále pěstuje tuto věc a je otázka, za co chtějí velké peníze“.
Problém je, že Facebook není ochoten dělat něco pro klienta, který chce utratit 10.000 dolarů nebo 10 miliónů dolarů. Tak co se tady děje? Proč tyto špatné zprávy pocházejí z komunity, která poskytuje Facebooku jeho obživu?
Facebook je rychle rostoucí společnost. Od 31. března 2011 do 31. března tohoto roku se počet zaměstnanců na plný úvazek zvýšil o téměř 48 % na 3.539. Spolu s tímto růstem trpí Facebook syndromem, který postihl další mladé technologické společnosti. Netscape také v roce 1990 zjistil, že není schopen řádně vyřizovat žádosti zákazníků a vývojářů třetích stran.
Pokud tedy Facebook nezačne aktivně pracovat s klienty z reklamy, může začít ztrácet příjmy. Vzhledem k obrovskému počtu uživatelů jsou příjmy z inzerce a reklamy stejně nízké. Tento trend by mohl vést k podfinancování a problémům. A problémy ukončily činnost řady úspěšných firem.
Zdroj: CNet News
Komentáře