Facebook čelí kritice reklamních společností

Facebook brzy osloví 15 % světové populace. V posledním čtvrtletí „shrábl“ více než 1 miliardu dolarů příjmů, které pocházejí téměř výhradně z reklamy. Některé velké reklamní agentury tvrdí, že by to mohlo být mnohem víc.

Společnost se stala obětí vlastního úspěchu. Problém je v automatizaci procesu a používání technologií pro zvýšení účinnosti. Ale to není stejné jako zacházení s lidskou bytostí.

Například Mike Parker, prezident operací amerických Tribal DDB, hovoří o své frustraci z Facebooku: „Dlouhou dobu jsme se snažili zavolat na Facebook a obchodovat s nimi, ale není nikdo, kdo by zvedl telefon“, řekl Parker. „Jsou velmi zaměření na spotřebitele a méně na příjmy a práci s inzerenty“. David Smith, generální ředitel agentury Mediasmith řekl: „... Facebook se prostě nestará. Jenom stále pěstuje tuto věc a je otázka, za co chtějí velké peníze“.

Problém je, že Facebook není ochoten dělat něco ​​pro klienta, který chce utratit 10.000 dolarů nebo 10 miliónů dolarů. Tak co se tady děje? Proč tyto špatné zprávy pocházejí z komunity, která poskytuje Facebooku jeho obživu?

Facebook je rychle rostoucí společnost. Od 31. března 2011 do 31. března tohoto roku se počet zaměstnanců na plný úvazek zvýšil o téměř 48 % na 3.539. Spolu s tímto růstem trpí Facebook syndromem, který postihl další mladé technologické společnosti. Netscape také v roce 1990 zjistil, že není schopen řádně vyřizovat žádosti zákazníků a vývojářů třetích stran.

Pokud tedy Facebook nezačne aktivně pracovat s klienty z reklamy, může začít ztrácet příjmy. Vzhledem k obrovskému počtu uživatelů jsou příjmy z inzerce a reklamy stejně nízké. Tento trend by mohl vést k podfinancování a problémům. A problémy ukončily činnost řady úspěšných firem.

Zdroj: CNet News

Komentáře

Nahoru