Facebook chce s novým algoritmem bojovat proti diskriminačním příspěvkům

V současné době je globálním tématem rasová a jiná diskriminace, přičemž obrovskou roli v šíření podobných názorů mají i sociální sítě. Nicméně v jejich silách není, aby odstranily veškeré nenávistné příspěvky, alespoň se snaží jejich šíření omezit. V souvislosti s tím Facebook přichází s algoritmem, který automaticky rozpozná a zablokuje propagaci takového příspěvku.

V prvním kroku inzerenty upozorní, že by neměli uživatele diskriminovat podle věku, barvy pleti, etnického původu, zdravotního postižení, rodinného stavu, pohlaví, genderové identity, genetického či zdravotního stavu, národního původu, rasy či náboženství.

mobile-phone-1917737_1280

Zdroj: Pixabay

V dalším kroku implementuje strojové učení, což se bude týkat zejména inzerátů na nabídku práce, bydlení či úvěru. Jestliže inzerent v reklamě uvede, že nabídka není vhodná pro určitou skupinu lidí, potom bude reklama zamítnuta. V procesu vytváření reklamy bude sociální síť neustále tvůrci připomínat, že se má držet nových pravidel, a bude ho žádat, aby ověřil, že reklama není diskriminační.

Ačkoliv se jedná o malý krok v boji proti diskriminaci, je vidět, že se Facebook snaží s tímto celosvětovým problémem něco dělat.

Zdroj: Engadget

Stále ještě mladý a (snad i) krásný psavec píšící na svém blogu Krcmic.cz. Pracoval pro společnosti T-Mobile, SaveMax, Telefonica O2, Brunswick Estates, Accenture, euroAWK a Socialbakers. Založil portál Pravdu.cz. V současnosti vlastní tento web. A pracuje na tom, aby z Objevit.cz udělal další uznávaný a navštěvovaný portál.

Komentáře

Nahoru