Facebook chce zvýšit příjmy z online reklamy

Facebook zavedl nový nástroj, který umožní online prodejcům sledovat nákupy uživatelů sociální sítě, kteří si prohlíželi reklamy. Nástroj je posledním z nových reklamních prvků Facebooku a chce přesvědčit marketingové společnosti, že mohou kvalitně řídit reklamní kampaně.

Facebook čelí kritice, že nevyužívá možnosti příjmů z reklamy při počtu dosahujícího miliardy uživatelů. Přitom měření reklamní účinnosti a výsledky reklamy jsou naprosto zásadní pro všechny typy podniků a pro marketing. Facebook proto zavedl tuto konverzi měření zájmu uživatelů a bude ji poskytovat marketingovým společnostem.

Půjde však o jistý druh špehování uživatelů. Reklamní společnost se dozví nejen, kolik uživatelů koupilo zboží, ale jaké jsou konkrétní zájmy uživatelů a konkrétní kupující. Nicméně nebude možné identifikovat přesná jména a adresy osob.

Konverzní nástroj je navržen speciálně pro přímý marketing online prodejců, kteří inzerují s cílem bezprostředního prodeje spíše než do dlouhodobějšího budování značky. Tito inzerenti jsou zdrojem příjmů Google vyhledávače, který může zobrazovat reklamy spotřebitelům přesně ve chvíli, kdy hledají informace o konkrétním produktu.

Obchodníci budou mít také možnost cílit své reklamy na skupiny konkrétních uživatelů Facebooku s podobnými zájmy, kteří reagovali dobře na reklamy v minulosti. Online prodejce Fab.com, který testoval tuto novou službu, byl schopen snížit náklady na získávání nových zákazníků o 39 %.

Zdroj: News Yahoo

Komentáře

Nahoru