Facebook: Fanouškovské stránky nejsou ani tak pro zábavu, jako spíš pro byznys

Facebook: Fanouškovské stránky nejsou ani tak pro zábavu, jako spíš pro byznys

Facebook má v současné době přes osm set milionů uživatelů měsíčně. Protože tam, kde je hodně lidí, se obvykle dobře vydělává, mnoho podnikavců se toho rozhodlo využít. Investují tak mnoho času i úsilí do různých aktivit, které jim mnohdy přinesou i ne zrovna zanedbatelný zisk. Pojďme se tedy podívat na několik způsobů, jak pomocí Facebooku vydělat peníze!

O různých způsobech, jak vydělávat na největší sociální síti, již toho bylo napsáno velmi mnoho. Zdá se ovšem, že Facebook porušování podmínek (a mnohdy i zákonů) příliš intenzivně neřeší – zejména proto, že v podstatě nemá jak. Přinášíme vám tedy tento článek, který vás o současné situaci informuje.

To se mi líbí: Přeji si být spamován?

Všichni jistě dobře známe různé humorné stránky či skupiny. Přemýšleli jste někdy nad tím, kdo za těmito stránkami stojí? Jen na českém internetu jich existují minimálně tisíce a mají společné dvě věci: snaží se získat co nejvíce fanoušků a předehnat se v zajímavosti nabízeného obsahu. Pojďme poodhalit roušku pravdy a pohlédnout do oči kruté reality!

Za drtivou většinou těchto stránek totiž stojí lidé, kteří od svých aktivit neočekávají nic jiného než zisk. Administrátoři stránek totiž můžou zobrazit jakýkoliv obsah – tedy nejen vtipné obrázky, ale i reklamu. Poptávka po takové reklamě je poměrně velká a inzerentů existuje dostatek. Potenciální výdělky jsou tudíž poměrně slušné. Kvalitní stránka se navíc dá i prodat. U opravdu velkých stránek (stovky tisíc fanoušků) se cena může vyšplhat až na desítky tisíc korun.

Sehnat fanoušky však není jednoduché. V zásadě se setkáme se třemi typy stránek, které si zde blíže představíme.

1. Nejsem stránka, ale mám dobrý název

Svého času byly velmi populární „stránky“, u nichž nebyl vůbec podstatný obsah, ale pouze samotný název. Ať už se jednalo o krátký vtip nebo název ve stylu „Myslím na Tebe před spaním :-*“, fungovalo to vždy stejně – lidé klikali na To se mi líbí, protože se o tom pak zobrazila zpráva na zdi všech jejich přátel. Vlastně tím tedy vyjadřovali své sympatizování s určitou myšlenkou apod. Z pohledu inzerentů se nejedná o zrovna kvalitní stránky – proč, to si vysvětlíme níže. Na druhou stranu se jednalo o jednoduchý a v podstatě bezúdržbový způsob.

2. Chceš vidět obsah? Klikni na To se mi líbí!

Velmi oblíbený způsob, jak získat velký počet fanoušků, těžil z obyčejné lidské zvědavosti. Byla tedy založena stránka s bulvárním a velmi atraktivním názvem. Pokud uživatel na stránku přišel, místo toužebně očekávaného obrázku nebo videa se mu ovšem zobrazilo pouze hlášení ve smyslu: „Pro zobrazení obsahu klikni na To se mi líbí“. Ani tento způsob není z pohledu inzerenta zrovna to pravé ořechové.

3. Všechno veřejné

Poslední druh stránek pravidelně servíruje vtipné a jinak zajímavé obrázky, které jsou veřejné všem a může si je tedy zobrazit kdokoliv. I díky tomu je pak uživatelé sdíli a vkládají na svou zeď – stránka se postupně rozšiřuje mezi více a více lidí. Ti často chtěji obsah odebírat, a proto opět klikají na To se mi líbí, aby se jim obsah zobrazoval i přímo na jejich zdi.

U těchto stránek je důležité to, že sbírají „palce nahoru“ i pro jednotlivé obrázky nebo statusy. Právě proto se volí nejčastěji vtipný obsah, který zasáhne nejvíce lidí. Často se setkáme také s různou lehkou erotikou (fotky holek), u které je napsáno, že po nasbíraní určitého počtu To se mi líbí nahrajou další fotku. Důvod, proč to tak dělají, je velmi jednoduchý. Čím lépe má stránka hodnocené statusy (hodně reakcí, hodně „lajků“ atp.) nebo obrázky, tím je větší šance, že se nový příspěvek dostane na zeď jednotlivých uživatelů. Právě to je lukrativní pro inzerenty – ví, že reklamu lidé doopravdy uvidí.

Clickjacking: Za zády uživatelů…

Tato možnost se nejčastěji kombinuje právě s druhým zmiňovaným typem stránek – tedy zobrazení obsahu až po kliknutí na tlačítko To se mi líbí. Funguje to tak, že uživatel musí kliknout například na 10 nevinně vypadajících palců. Zatímco na ně kliká, aby se mu zobrazil jeden jediný obrázek, nevědomky se stává fanouškem několika dalších stránek.

Máte hodně přátel? Váš profil je dobré zboží!

Obchoduje se nejen se stránkami, ale také se samotnými profily. Klíčový je velký počet přátel a hodí se také to, že profil není falešný. Za tímto účelem se někdy cizí účty i kradou, případně vytvářejí nové – mnoho lidí vám přátelství potvrdí navzdory tomu, že dané jméno vůbec neznají. Profily se pak užívají zejména k vytváření nových stránek (čím více přátel, tím rychleji lze stránku rozšířit) apod.

Závěr

Cílem tohoto článku rozhodně není odradit uživatele od používání stránek. Mnoho z nich je provozováno opravdu pouze s dobrými úmysly a jsou kvalitní. Chtěli jsme však upozornit na to, že nedbalé klikání na To se mi líbí u stovek či dokonce tisíců „podvodných“ stránek může mít za výsledek to, že budete zahlceni reklamou.

Komentáře

Nahoru