Facebook Live: jak využít živá videa v marketingu

Facebook Live: jak využít živá videa v marketingu

Mluví se o nich často, mají skvělé výsledky, a přitom je spousta firem stále ještě neumí používat, respektive to vůbec nedělá. Řeč je o formátu live video, tedy tzv. „živých videích“ na Facebooku. Jak lze tento nástroj využít pro vlastní marketingovou prezentaci na sociálních sítích a jaké jsou jejich výhody oproti klasickým videím, shrnula digitální fullservisová agentura LCG New Media.

Formát Facebook Live byl zpřístupněn pro všechny už dva roky zpátky, tedy v dubnu 2016. Za tu dobu si jej oblíbila spousta blogerů, influencerů i běžných uživatelů, přesto jej dodnes spousta firem opomíjí. A to je rozhodně škoda: v současnosti mají live videa průměrně 6x větší engagement rate a až 3x delší sledovanost než klasická non-live videa, a téměř 15x větší dosah oproti klasickým image postům. To vše zaručuje jejich vysokou viralitu, což je čím dál tím víc neocenitelná vlastnost jakéhokoliv příspěvku. K čemu ale lze živá videa na Facebooku využít? Možností je skutečně spousta, a několik si jich ukážeme rovnou i s příklady.

Produktová videa

Ať už jde o představení nového produktu nebo vysvětlení vlastností a použití již existujícího, Facebook Live je neocenitelný formát. Na rozdíl od klasického videa získává punc výjimečnosti a uživatelé vnímají obsah jako velmi exkluzivní. Toho využili ve firmě Benefit Cosmetics a ve svém pravidelném video streamu představovali nové produkty spolu s návody na jejich použití. Tím, že se jednalo o video v reálném čase, mohly klientky, sledující video, pohodlně stíhat, jak při použití produktů postupovat. U tématu video návodů ještě zůstaneme. Kromě firmy Benefit Cosmetics jej ve své kampani využila i firma HelloFresh, vyrábějící krabičková jídla. Ta uvedla sérii živých kuchařských videí, a např. jejich legendární vepřové kotlety na medu a tymiánu dosáhly přes 150 tisíc zhlédnutí. Chutné a úspěšné.

Využití celebrit

Jedno z úplně prvních použití live videí předvedlo Airbnb. Již v dubnu 2016 ve spolupráci se společností Disney připravilo rozsáhlé interview s herci právě uváděného filmu Kniha Džunglí. Firma využila hlavní výhody tohoto formátu, a to možnosti zapojení sledujících na facebooku – ti mohou při sledování videa pokládat dotazy zúčastněným a ovlivnit tak vysílání. Videa Facebook Live mohou mít délku až 4 hodiny, o nedostatek času se tedy není třeba obávat.

Nahlédnutí do „zákulisí“

A co třeba různé show, eventy, návštěvy apod.? Firma Callaway vyrábějící golfové náčiní vzala diváky svého live videa do kanceláře legendárního golfisty Arnolda Palmera. Přes 270 tisíc zhlédnutí je skutečně hezký výsledek na nijak finančně neboostovanou akci. Něco podobného můžete udělat také a nemusí to být zrovna do domu Jardy Jágra. Diváky můžete vzít třeba na prohlídku po vašich kancelářích nebo zapojit některého z influencerů. Poptávka tu rozhodně je: 43% dotazovaných uživatelů HubSpotu uvedlo, že chce více živých videí. Váš vlastní broadcasting na Facebooku může mít opravdu hodně podob: ať už budete demonstrovat výhody vašeho produktu, připravíte rozhovor s tváří společnosti nebo necháte diváky nahlédnout do zákulisí vaší firmy, připravte se na spoustu komentářů a sdílení. Dejte si proto záležet a nezapomeňte, že živé video zůstává na Facebooku i poté, co dokončíte streamování – vytvořte tedy příjemný zážitek, který lidé budou chtít sledovat znovu a znovu.

Zdroj, text/foto: lcgnewmedia.cz

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru