Facebook Messenger jako nová marketingová zbraň?
Můžete si objednat jídlo, naplánovat lety a získat doporučení pro téměř vše, na co si vzpomenete. Roste počet firem, které využívají chat. A to v mnoha originálních způsobech. Momentálně je podle Facebooku zapojeno více jak 300 000 aktivních robotů v programu Messenger. A toto číslo stále roste.
Ať už se vám to líbí nebo ne, chaty a virtuální asistenti jsou budoucností marketingu a podpory zákazníků. A to znamená, že mohou představovat nové příležitosti i pro vaše podnikání.Nejste si jisti, zda nebo jak by se chaty mohly ve vaší strategii využít? Zde je 9 příkladů zahraničních značek, které používají chatovou komunikaci, a to s nemalým účinkem.
1. Lyft
Odvoz si můžete od společnosti Lyft domluvit prostřednictvím chatu (Facebook Messenger a Slack) nebo hlasem za pomocí Amazon Echo. Chat vás bude informovat o aktuálním místě vašeho řidiče a ukáže vám poznávací značku a model vašeho auta.
2. Fandango
Fandango Facebook Messenger vám umožní sledovat filmové trailery, dále vám např. najde okolní divadla poté, co zadáte město nebo PSČ. Chat vám následně ukáže, co a kdy se hraje v okolí a odkáže vás na stránku, kde si můžete zakoupit vstupenky.
3. Spotify
Spotify Facebook Messenger usnadňuje svým zákazníkům hledat, poslouchat a sdílet hudbu. Jakmile začnete, dostanete doporučení na playlisty – na základě vaší nálady, nebo toho, co právě děláte, nebo jakéhokoliv žánru, který chcete.
4. Whole food
Bez ohledu na to, zda jste v obchodě nakupování potravin, vždy můžete hledat recepty s pomocí chatového asistenta Whole Foods na Facebooku Messenger. Jednou z nejlepších věcí je, že můžete recepty vyhledávat podle emoji a taky vám umožní filtrovat výsledky, pokud držíte speciální diety.
5. Sephora
Pokud budete chatovat se Sephorou, dostanete řadu make-up tutoriálů. Tento osobní asistent vám v průběhu nakupování také poskytne také recenze a hodnocení daných produktů.
6. Mastercard
Mastercard Facebook Messenger usnadňuje zákazníkům kontrolu transakcí na účtu (např. se zeptá „Kolik jsem tento měsíc utratil v restauracích?“).
7. Staples
Zákaznickému servisu společnosti Staples usnadňuje práci inteligentní systém Easy System ve spolupráci s firmou Watson společnosti IBM. Staples Facebook Messenger je schopen odpovídat na běžné otázky zákazníků, které se obvykle týkají objednávek, jejich sledování a vracení a zda je dané zboží na skladě.
8. The Wall Street Journal
Wall Street Journal Messenger vás zpravuje o všech novinkách a akciích. Můžete také dle svých potřeb upravovat – jednoduše zadáte některé základní příkazy a můžete získat informace o společnosti, klíčové finanční metriky a aktuální nabídku akcií spolu s nejnovějšími zprávami.
9. Pizza hut
Zákazníci společnosti Pizza hut si mohou snadno objednat pizzu přes Facebook nebo Twitter. Zde také mohou klást otázky a sledovat aktuální akce. Pizzy si mohou také seřadit dle oblíbenosti.
Zdroje: text: thesocialmediatoday.com/foto: inc.com
Komentáře