Facebook Messenger jako nová marketingová zbraň?

Můžete si objednat jídlo, naplánovat lety a získat doporučení pro téměř vše, na co si vzpomenete. Roste počet firem, které využívají chat. A to v mnoha originálních způsobech. Momentálně je podle Facebooku zapojeno více jak 300 000 aktivních robotů v programu Messenger. A toto číslo stále roste.

Ať už se vám to líbí nebo ne, chaty a virtuální asistenti jsou budoucností marketingu a podpory zákazníků. A to znamená, že mohou představovat nové příležitosti i pro vaše podnikání.Nejste si jisti, zda nebo jak by se chaty mohly ve vaší strategii využít? Zde je 9 příkladů zahraničních značek, které používají chatovou komunikaci, a to s nemalým účinkem.

1. Lyft

Odvoz si můžete od společnosti Lyft domluvit prostřednictvím chatu (Facebook Messenger a Slack) nebo hlasem za pomocí Amazon Echo. Chat vás bude informovat o aktuálním místě vašeho řidiče a ukáže vám poznávací značku a model vašeho auta.

V Slack můžete jednoduše použít příkazy lomítka (např. / Lyft home).

V Slack můžete jednoduše použít příkazy lomítka (např. / Lyft home).

2. Fandango

Fandango Facebook Messenger  vám umožní sledovat filmové trailery, dále vám např. najde okolní divadla poté, co zadáte město nebo PSČ. Chat vám následně ukáže, co a kdy se hraje v okolí a odkáže vás na stránku, kde si můžete zakoupit vstupenky.

Facebook Messenger Fandango

Facebook Messenger Fandango

 

3. Spotify

Spotify Facebook Messenger usnadňuje svým zákazníkům hledat, poslouchat a sdílet hudbu. Jakmile začnete, dostanete doporučení na playlisty – na základě vaší nálady, nebo toho, co právě děláte, nebo jakéhokoliv žánru, který chcete.

Spotify Facebook Messenger

Spotify Facebook Messenger

4. Whole food
Bez ohledu na to, zda jste v obchodě nakupování potravin, vždy můžete hledat recepty s pomocí chatového asistenta Whole Foods na Facebooku Messenger. Jednou z nejlepších věcí je, že můžete recepty vyhledávat podle emoji a taky vám umožní filtrovat výsledky, pokud držíte speciální diety.

Facebook Messenger Whole food

Facebook Messenger Whole food

5. Sephora

Pokud budete chatovat se Sephorou, dostanete řadu make-up tutoriálů. Tento osobní asistent vám v průběhu nakupování také poskytne  také recenze a hodnocení daných produktů.

Sephora Facebook Messenger

Sephora Facebook Messenger

6. Mastercard

Mastercard Facebook Messenger usnadňuje zákazníkům kontrolu transakcí na účtu (např. se zeptá „Kolik jsem tento měsíc utratil v restauracích?“).

Mastercard Facebook Messenger

Mastercard Facebook Messenger

7. Staples

Zákaznickému servisu společnosti Staples usnadňuje práci inteligentní systém Easy System ve spolupráci s firmou Watson společnosti IBM. Staples Facebook Messenger je schopen odpovídat na běžné otázky zákazníků, které se obvykle týkají objednávek,  jejich sledování a vracení a zda je dané zboží na skladě.

Staples Facebook Messenger

Staples Facebook Messenger

8. The Wall Street Journal

Wall Street Journal Messenger vás zpravuje o všech novinkách a akciích. Můžete také dle svých potřeb upravovat – jednoduše zadáte některé základní příkazy a můžete získat informace o společnosti, klíčové finanční metriky a aktuální nabídku akcií spolu s nejnovějšími zprávami.

The Wall Street Journal Facebook Messenger

The Wall Street Journal Facebook Messenger

9. Pizza hut

Zákazníci společnosti Pizza hut si mohou snadno objednat pizzu přes Facebook nebo Twitter. Zde také mohou klást otázky a sledovat aktuální akce. Pizzy si mohou také seřadit dle oblíbenosti.

Facebook Messenger Pizza hut

Facebook Messenger Pizza hut

Zdroje: text: thesocialmediatoday.com/foto: inc.com


				

Vystudovala dvouobor Česká filologie-Mediální studia na FF UP v Olomouci. Ve volném čase ráda vysedává s dobrou knížkou po kavárnách. Odmala se věnuje házené a hře na příčnou flétnu. Učí se italsky, je ráda ironická, a naopak nesnáší aroganci.

Komentáře

Nahoru