Facebook: Na profil Marka Zuckerberga útočí brazilští spammeři

Profil Marka Zuckerberga čelí velkému nátlaku útočníků z Brazílie. Komentují mu různé fotky a statusy spoustou samolepek, fotografií, meme obrázků a tak dále. V podstatě jsou to takoví spammeři, často jsou ale nazýváni také jako „trollové“. Už několik dní je stále baví spamovat Markův profil.

Z neoficiálních zdrojů se objevily zprávy tvrdící, že útok začal jako jakýsi druh protestu proti nízkému dosahu stránek na Facebooku, ale skutečný motiv stále není jasný. Z komentářů se žádný motiv vyčíst nedá, je to náhodný spam.

Trolling se týká starších příspěvků, které jsou níže na Markově časové ose. Vypadá to, že začaly u příspěvků z května 2012 a jdou hlouběji. Tehdy Zuckerberg přidal „životní událost“ oznamující jeho sňatek s Priscillou Chan.Na této události jsou v současné době téměř dva milony lajků a zdobí ji téměř 200 000 komentářů, z nichž většinu tvoří meme obrázky, samolepky a další náhodné poznámky.

spam_mark

Komentáře pod životní událostí

I u dalšího příspěvku – je to ten, kde Zuckerberg v lednu 2011, oznámil, že se stal vegetariánem – je vidět hromada nesmyslných komentářů. Některé z nich dokonce otevřeně mluví o trollingu. Jeden třeba hlásá: „Trolling dnes, trolling zítra, trolling navždy“ Mnoho lidí zmiňuje rovněž slovo „zueira“, což v podstatě znamená trolling nebo dělání si legrace z ostatních lidí.

Nenechají toho, dokud nepřekonají rekord v počtu komentářů

Přestože je zatím neznáme, z jakého důvodu trolling odstartoval, spekuluje se, že má možná něco společného se skupinou „Floodando tio Mark“. Ta má v současné době 1196 členů a v portugalštině je instruuje, aby se účastnili různých výzev a podotýká jim, že co se děje ve skupině, taky musí zůstat ve skupině.

mark_skupina

Úvodní obrázek skupiny Floodando tio Mark

Na obrázku skupiny je vidět fotka Zuckerberga a jeho manželky a také obrázek, který se často objevuje právě v komentářích na Markově profilu. Jeden komentující dokonce řekl brazilskému zpravodajskému webu, že se jejich skupina nezastaví, dokud nedosáhnou rekordního počtu komentářů.

Zdroj: TechCrunch

Komentáře

Nahoru