Dnes vyšlo 1 článků

Facebook nebude rozšiřovat normu GDPR mimo Evropu

Facebook nebude rozšiřovat normu GDPR mimo Evropu

Facebook bude mít s celosvětovou aplikací GDPR problém. Dle slov Zuckerberga nemá v plánu rozšiřovat ochranu soukromí uživatelů mimo Evropu. Dalším problémem je facebookkové cílení reklam, které soukromá data potřebuje. 

Všechny internetové společnosti, které mají přístup k osobním datům uživatelů, se musí připravit na platnost nového zákona o ochraně osobních údajů GDPR. Nejvěštší sociální síť Facebook, která ukládá nejrozličnější data, se nechala slyšet, že novou koncepci nebude aplikovat celosvětově – alespoň ne v tuto chvíli. Mark Zuckerberg říká, že většinu z nařízení Facebook dodržuje už teď. Ochranu soukromí chce, rozšířit po celém světě, ale dodal, že existují i vyjímky, kterými se nezabýval.

gdpr_facebook

GDPR jakožto nová norma o ochraně osobních údajů, byla schválena v roce 2016. V platnost vstoupí od příštího měsíce, tedy od května. GDPR je největší změnou zákona v Evropské unii, za posledních 20 let. Jedná se o to, jak budou společnosti nakládat s daty evropských uživatelů. V momentě, kdy společnosti do GDPR vstoupí, budou muset informovat uživatele, pokud dojde k nelegálnímu použití jeho osobních údajů. Zároveň bude uživateli umožněno tázat se společnosti, jaké údaje o něm mají uložené. Uživateli také bude sděleno, jakým způsobem s nimi společnost pracuje. A pokud uživatel bude chtít své osobní údaje vymazat, společnost mu musí vyhovět. 

Za porušení či nedodržení GDPR, může být společnosti vystavena pokuta ve výši 20 milionů eur nebo může být vyměřena 4 % ročního obratu společnosti.

Zuckerbergovo vyjádření úzce souvisí se skandálem Cambrige Analytica, o kterém jsme vás informovali minulý týden. Kdy došlo k úniku osobních informací od 50 ti milionů uživatelů bez jejich vědomí. Nicméně u Facebooku bude aplikace nové normy náročnější. Facebook využívá soukromá data z uživatelských profilů k placenému cílení reklam, na kterém je postavený koncept Facebook Business Manageru. Pro srovnání, Google používá k cílení reklam data, která jsou výsledky anonymního vyhledávání na internetu.

Zdroj, text/foto: mashable.com 

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru