Facebook zpoplatnil zasílání zpráv

Facebook zpoplatnil zasílání zpráv

Po Američanech si budou moci už i Britové zaplatit za to, aby se jejich zprávy zobrazily na viditelném místě. Tato novinka se týká zpráv, které zašlete lidem mimo okruh vašich přátel a nebo celebritám. Dotyčná osoba přitom z poplatku za zprávu nedostane ani penci, celou částku inkasuje Facebook.

Poslat na Facebooku zprávu uživateli, který vás nemá v přátelích, je samozřejmě možné už dnes. Váš vzkaz ale obvykle skončí ve složce Další (Other), o jejíž existenci většina uživatelů ani netuší, takže její obsah nekontrolují.

Nové zpoplatněné zprávy na Facebooku

Facebook proto začal koncem loňského roku v USA testovat placenou funkci, která umožňuje uživatelům poslat prioritní zprávu (priority message). Tento test se teď rozšířil do dalších 36 zemí, mimo jiné do Velké Británie, kde si jej všimla tamní média. Je tedy jen otázkou času, než Facebook zavede tuto novou službu plošně.

Priority message bude doručena do standardní složky Příchozí a příjemce bude její příchod avizován v Upozorněních. Tato forma již však bude zpoplatněna. Pro výpočet taxy má prý Facebook vlastní algoritmus, který zohledňuje řadu faktorů – například počet fanoušků, které dotyčná osoba na sociální síti má.

A ceny nejsou zrovna lidové, u celebrit počítejte s tím, že vás jedna zpráva vyjde na desítky korun až několik stokorun. Zatímco za zprávu rapperovi Snoop Doggovi účtuje Facebook 10,08 libry, pozornost skladatele Michaella Nyman můžete upoutat za 1,81 libry. Řádově se ceny pohybují od 15 korun až do 500 Kč. U velice známých osobností vás však jedna zpráva může vyjít i na více než 2 000 korun (100 dolarů). S cenami se však bude ještě hýbat.

„Testujeme řadu cenových hladin v USA, Británii a dalších zemích, abychom zjistili, jak vysoký poplatek bude optimální. Vyšší zpoplatnění plánujeme pro profily celebrit.“ dodal mluvčí Facebooku.

Facebook priority message za peníze zavádíme kvůli spamu

Samozřejmě i tento krok vyvolal další vlnu nevole mezi Facebook uživateli. Negativní reakce vyvolalo celkem úsměvné prohlášení tiskového mluvčího,  který uvedl, že Facebook toto opatření zavedl kvůli tomu, aby uživatelům nechodilo tolik spamu. No uznejte sami, je to celkem zajímavé řešení celého problému. Bohužel už Facebook neuvedl, proč se tak s „postiženými osobami“ nepodělí o část vybraných peněz. Všechny utržené peníze si totiž Facebook hodlá ponechat.

Uživatelům se také přestává líbit komercionalizace Facebooku. I proto již neroste tak razantně počet uživatelů jako dříve. Facebook má nyní více než miliardu uživatelů, ale růst se v poslední době zpomalil.

„Připravte se na to, když chtějí zpoplatnit drobnou službu, znamená to, že začnou zpoplatňovat také další věci,“ uvedl expert na sociální sítě Olly Mann.

Test se teď rozšířil do dalších 36 zemí, mimo jiné do Velké Británie, kde si jej všimla tamní média.

Komentáře

Nahoru