Vir vytváří falešné followery na Instagramu

Vir vytváří falešné followery na Instagramu

Má je například prezident Obama. Není překvapením, že právě ty nejoblíbenější účty na sociálních sítích jsou podporovány neskutečnými osobami. Řeč je o falešných následovnících na Instagramu. Ti se teď totiž začali objevovat hromadně. A začali i hromadně „lajkovat“ nebo někoho sledovat.

Překvapivé však je, jak jsou tito falešní následovníci v současné době vytvářeni. Vir, známý jako Zeus, se tradičně používá pro krádeže dat z kreditních karet. FBI oznámila, že v roce 2010 hackeři ve východní Evropě použili Zeus k ukradení $70 000 000 z amerických bank. Podle zprávy Reuters je ale nyní používán i na rozšíření falešných účtů na Instagramu.

„Lajky“ a následovníci, které vir vytvoří, jsou přínosem pro obchodníky. Pomáhají jim totiž se začátky marketingových kampaní nebo vytvoří rozruch kolem určitých hashtagů, což se obchodníkům hodí. V některých případech může příliv „lajků“ na Instagramu vydělat více, než data z kreditních karet.

Tato verze viru Zeus představuje první známý příklad malwaru speciálně určeného k vytvoření falešných „lajků“ na sociálních sítích.

Instagram říká, že má technické systémy, které se snaží označit a zablokovat falešné účty.

„Tvrdě pracujeme na omezení spamu na naší službě a zakázání vytváření účtů neoprávněnými nebo automatickými prostředky,“ řekl mluvčí Instagramu. „Máme spolehlivé systémy pro řešení situace účtů ohrožených malwarem a phishingem, což nám pomáhá udržovat počet falešných účtů na nízké hodnotě.“

Podle RSA, bezpečnostní divize společnosti EMC, se 1000 „lajků“ na Instagramu prodá zhruba za 30 dolarů, 1000 následovníků stojí asi 15 dolarů. A kde takové věci prodávat? Tyto balíčky „lajků“ a následovníků jsou prodávány na fórech internetových hackerů – na stejných fórech, na kterých hackeři prodávají údaje o kreditních kartách. Ovšem pro srovnání balíček 1000 čísel kreditních karet stojí pouze 6 dolarů.

Skutečnost, že „lajky“ na Instagramu stojí více než čísla kreditních karet, svědčí o tom, jak důležitý se stal marketing na sociálních sítích.

„Lidé vnímají význam toho, co je trendy,“ řekl agentuře Reuters Victor Pan, datový analytik firmy Search Marketing WordStream. „Je to účinek rozjetého vlaku.“

Zdroje: Mashable, Reuters

Komentáře

Nahoru