FitCar: šlapací Audi A4 aneb sportuj za volantem

FitCar: šlapací Audi A4 aneb sportuj za volantem

Jezdíte často v autě? Hodiny strávené sezením za volantem jsou často až příliš dlouhé. Nicméně někdy není jiná cesta než se přepravit právě po silnici. Kdekdo za volantem prosedí celý den a pak už není žádný volný čas ani energie na aktivní odpočinek ve formě sportu. A co takhle trávit čas efektivně? Co takhle spojit sport a řízení automobilu? O spojení těchto paradoxních činností se pokusil vynálezce ze Saúdské Arábie.

Byl vymyšlen mechanismus, díky kterému je auto poháněno řidičem, který za volantem šlape do pedálů. Nejedná se o žádný nový model automobilu. Vynálezce, který se jmenuje Nasser Al Shawaf, si pro aplikaci svého zařízení vybral vůz Audi A4 Avant. Audi si ponechala také svoji převodovku, a dokonce i motor. Jedná se o typ vozidla označený FitCar PPV Prototype 2.

Na místo obvyklých pedálů si v upraveném voze Audi najdete klasické pedály z jízdního kola. Je to ideální způsob, jak ušetřit čas. Zasportujete si, spálíte kalorie a zároveň budete provádět nutnou činnost. Na úpravě vozu pracovala spolu s Shawafem i nizozemská firma BPO, která Shawafův nápad přeměnila ve druhý funkční prototyp (prvním prototypem byl Smart). Pokud čekáte, že jde o klasický řetězový převod, jste na omylu. Pedály z jízdního kola jsou tu čistě jako náhrada za plyn a spojku. Rychlost a síla vašeho šlápnutí přímo ovlivňuje záběr motoru. Tento převod šlápnutí a následného ovládání vozu má na svědomí samozřejmě elektronika.

Snímek obrazovky 2018-10-03 v 21.06.49

 

Stejně jako na šlapacím stroji si můžete zvolit způsob vašeho pohybu. FitCar Audi nabízí 3 stupně. Prvním je Drive Slow, který slouží k pomalejší jízdě například po městě. K pohybu po dálnici je určen stupeň Drive Fast. Pokud zrovna stojíte v zácpě a nechcete ztratit své tempo, nastavíte stupeň No Drive. V takovém případě můžete šlapat do pedálů a vůz bude stát stále na místě.

Při aplikaci jízdních pedálů už pod volantem nezbylo místo na brzdový pedál. Pohyb vozidla tedy zastavíte pomocí ruční páky vedle volantu. Zde se vývojáři inspirovali systémem, který je běžně používán v autech pro vozíčkáře. Shawaf si svůj vynález nechal patentovat. Nyní už jen čeká, až se budou vozidla vyrábět sériově a budou se moci pohybovat po Evropských dálnicích.

Snímek obrazovky 2018-10-03 v 21.07.04

Podle Nassera budou tyto vozy určeny pro lidi, kteří chtějí cvičit, ale nemají na to čas. Je na svůj projekt pyšný. Plány se svým patentem má Nasser takové, že by ho nejraději prodal nějaké velké automobilce, co by mohla začít vyrábět automobily nové generace. Pokud se mu to nepovede, bude prodávat systém jednotlivým zájemcům, kteří budou chtít přeměnit své „klasické“ auto na „šlapací“.

Zdroj, text/foto: carbuzz.com 

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru