Future Cop L.A.P.D – nedoceněný kousek akce

[raw][hodnoceni][/raw]

[raw][/raw]

Žánr: akční
Platforma - PS1, PS One, Windows 95 / 98 / XP
Forma: placená
Multiplayer: ne
Vydání - 1998
Vývojáři: EA
Autor recenze - Gamesblog

Další dohraná PS1 hra je tak trochu nedoceněný titul, i když nakonec vyšel jako multiplatformovka i na PC a Mac. V roce 1998 EA vyrukovala se zcela novou herní značkou, inspirovanou sérií Mechwarrior, protože její druhý díl o 4 roky dříve vyšel mimo jiné i na Playstation. b: zhostíte se pilota policejního mecha a vydáte se na likvidaci kriminálního podsvětí fiktivního Los Angeles roku 2098. Je ovšem pravda, že to s tou zápletkou tvůrci už krapet přehnali.

Minimální požadavky

OS:/ XP /7
CPU: Intel Pentium running at 150 MHz
GPU: 16 MB will do
HDD: 50 MB
RAM: 32 MB of RAM
DX: DirectX compatible

Future Cop L.A.P.D – oprašme klenot

Město si totiž v podání hry rozdělily rovnou celé armády kriminálníků, které mají své pevnosti, radarová centra, základny, bojové letouny, tanky i pěchotu, takže se zasazení blíží spíše vojenskému konfliktu. Vy tak máte za úkol jako policista budoucnosti (Future Cop) v nejdokonalejším vozidle Losangeleského policejního sboru (L.A.P.D) doopravdy „vyčistit“ celkem osmičku rozlehlých částí města od různých gangů v čele s jejich lídry. A nutno pochválit, že prostředí města jsou opravdu dosti rozlehlá a členitá, ovšem ve velmi jednoduché čtvercové grafice v nízkém rozlišení, která byla zastaralá, už když hra vyšla.

Trochu nepřehledná akční hra

0111Moc tomu nepomohlo ani temné ladění celé hry, v několika místech byly problémy se slabým kontrastem, takže dosti často byl postup krajně nepřehledný. Že se pohybujete ve městě prakticky nejde vůbec poznat, protože lokace spíše připomínaly nějaké velmi povrchní futuristické základny z prvních her Command & Conquer – tak bylo prostředí zjednodušené. A hřebíček do rakve hře zatloukl zhusta nepovedený systém ukládání, který dovolil uložit partii vždy až po dokončení celé jedné úrovně (tedy vyčištění té osminy města). Což znamenalo jednak ukládací bod klidně až po půlhodině hraní a neblahý fakt. že pokud vás v průběhu mise zničili, nebo třeba zabil boss na úplném konci úrovně, tak jste museli začít znovu pěkně od začátku celé úrovně!

Nicméně v protikladu s tím hra nabídla na svoji dobu celou plejádu skvělých funkcí a co se obsahu týká, byla velmi obsáhlá. Předně tu kampaň Crime War s osmi úrovněmi si můžete dát jak sami, tak i v kooperaci s pomocníkem na rozdělené obrazovce (jiný druh multiplayeru tenkrát neexistoval). Kromě toho hra nabízí ještě druhý a jiný samostatný režim Precinct Assault, kdy opět sami proti A.I., nebo proti živému soupeři svým mechem obhospodařujete svoji základnu, stavíte nové obranné prvky a snažíte se ve variaci na „defence towers“ hry vytlačit protivníka z herní mapy. Ale tou nejlepší vlastností Future Copu je vlastní policejní mech, který se může kdykoli jako Transformer přeměnit na policejní vznášedlo.

Na svou dobu slušné efekty

Byť 80% času strávíte v kokpitu robota, pro některé účely (třeba pro rychlejší přesuny) se výborně hodí zase vznášedlo. Perfektní je také masivní zničitelnost prostředí s pěknými vertexovými efekty (polygony se lámou vždy geometricky, takže se budova rozpadne na geometrické obrazce) skrze solidní nabídku celkem patnácti rozmanitých zbraní, rozdělených na lehké, těžké a speciální. Takový moždíř, střílející nahoru v oblouku přes vysoké překážky, je vynikající pomůcka pro střelbu na kryté cíle a takových zbraní je ve hře více. Ostatně postupem si odemykáte další, přičemž před každou misí si svobodně volíte, které zbraně na mecha nainstalujete.

Future Cop L.A.P.D – nedoceněný kousek akce

Future Cop L.A.P.D – nedoceněný kousek akce

Hra ovšem nebyla vůbec úspěšná, když se celkově na všechny platformy prodalo jen něco přes dvě stě tisíc kopií, což bylo na tu dobu velmi málo. Proto nevzniklo žádné pokračování a celý vývojový tým, čítající několik desítek lidí, EA po dokončení hry rozpustila, část pracovníků propustila a zbytek rozprášila do svých interních studií. Parta, která Future Cop vytvořila, se pak už nikdy jako celek nesešla. Přitom ti samí lidé stáli za veleúspěšnou sérií Strike, tedy arkádovými simulátory bojového vrtulníku.

Malý zájem nechal zaniknout celou sérii

Právě Future Cop byl v dědické linii poslední díl Strike série. V poslední vrtulníkové hře Nuclear Strike najdete dokonce trailer na další díl s názvem Future Strike, kde měl vystupovat bojový robot-vrtulník Warrior. Z tohoto pracovního titulu se nakonec vyklubal Future Cop, jako duchovní finalista celé šestidílné řady her Strike. Díky svým špatným prodejním výsledkům tím ale celá série skončila.

Ono se ani není co divit, protože vrtulníkové Striky na Playstation nabídly atraktivní zasazení do fiktivní války s komunisty ve skutečném světě a se skutečnými bojovými prostředky, zatímco Future Cop už jen paběrkoval s ošklivým sci-fi prostředím futuristických krabic a smyšlenými zbraněmi. Nicméně byla by škoda hru úplně zavrhnout, však si ji můžete dnes stáhnout na PS3 z PSN, kde vyšla v řadě PSOne Classic.

Future Cop L.A.P.D.

Držte [F10] a zadejte jeden z následujících cheat kódů. Pak opět podržte [F10] a stiskněte [F5] k aktivaci korespondující cheat funkce tolikrát, kolikrát budete chtít.

K vypnutí cheatu a použití jiného je třeba držet[F10] a stisknout [F6]. Pak znovu stiskněte [F10] a zadejte nový kód.
[F2][F1][F4][F3][F3][F4][F2][F1] – z modrého hráče se stane černý
[F2][F4][F1][F3][F1][F3][F4][F3] – nabije zbraň 0
[F4][F3][F1][F2][F4][F3][F1][F2] – nabije zbraň 1
[F2][F1][F2][F4][F2][F1][F3] – nabije zbraň 2
[F2][F1][F4][F3] – obnoví štít

V tomto dokumentu naleznete několik rad do hry Future Cop: LAPD. Nebudu psát návod k jednotlivým misím, pouze Vás chci seznámit s ovládáním a s častými problémy při hraní této hry. Doufám, že Vám tento dokument pomůže.

A. Část 1.: Ovládání

Ovládání je hlavní a nejdůležitější částí každé hry. Nesmí být příliš složité, aby se hra vůbec dala hrát.

1) Pohyb je nejlepší si nastavit na numerickou klávesnici. Máte zde k dispozici 6 pohybových kláves pěkně pohromadě. Jaké rozložení použijete je pouze na Vás, mě ovšem vyhovovalo : [8] – dopředu, [5] – dozadu, [4] – vlevo, [6] – vpravo, [7] – úkrok vlevo, [9] – úkrok vpravo.

2) Další částí ovládání jsou klávesy pro změnu cíle a tzv. akční klávesa, pomocí které aktivujete tlačítka, výtahy atd. Možná se zdá že tyto klávesy nemají spolu nic společného ale mají. Pokud je stisknete současně (k jedné přimáčknete druhou), Váš robot se transformuje do jiné formy vozidla. Formy jsou dvě, robot a vznášedlo. Naučte se je používat obě. Např. vznášedlo je rychlejší, robot zase může skákat. Moje zavedená kombinace je [0] – změna cíle, [PADENTER] (ENTER na num. kláv.) – akční klávesa.

3) A jako poslední zde máme klávesy pro střelbu. Jsou tři zbraňové systémy a tudíž i tři klávesy pro střelbu. Zde se mi osvědčilo nastavení kláves [CTRL] – special, [ALT] – heavy, [MEZERNÍK] – light. [CTRL] na střelbu z Mortaru nebo pokládání min, [ALT] na rakety, [MEZERNÍK] na kulomet a plamenomet.

Naučte se využívat všechny klávesy a hodně používejte úkroky. Pokud se Vám podaří se naučit dělat úkroky a přitom zasypávat protivníka salvou ze svých zbraní, jste na půli cesty k vítězství.

B. Část 2.: Zbraně

Zbraně jsou další důležitou částí této hry. Bez nich byste byli pouze človíček v plechovce. Programátoři na Vás však byli hodní a zbraní nadělili celkem dost. Dělíme je na tři typy.

1) LEHKÉ (LIGHT)

  • kulomet (Powered Mini-Gun): rychlý, přesný ale jeho ničivá síla poněkud zaostává
  • plamenomet (Flamethrower): stejně rychlý jako kulomet, ovšem o něco silnější
  • laser (Gatling Laser): stejně rychlý jako předchozí zbraně, silou se vyrovná kulometu
  • elektrická puška (Electric Gun): poněkud pomalejší, zato o něco silnější
  • generátor štítu (Riot Shield): středně rychlá ale nejsilnější lehká zbraň ve hře

2) TĚŽKÉ (HEAVY)

  • obyčejné rakety (Hell Fire 2000)
  • hyperrychlý výboj (Concussion Beam)
  • turbo rakety (Hyper Velocity Rocket)
  • výpomoc v podobě vrtulníku (K9-Drone)

3) SPECIÁLNÍ (SPECIAL)

  • mortar (Mortar Launcher)
  • miny (Pop-Up Mines)
  • šoková vlna (Shockwave Generator)
  • granáty (Grenade Launcher)

C. Část 3.: Power-ups

Power-up je většinou věc, která Vám po jejím sebrání obnoví zdraví, štít, dodá větší sílu apod. V této hře tomu není jinak. Power-upů je několik a najdete je ve speciálních věžích (nebo co to vlastně je), které se, pokud se přiblížíte dostatečně blízko, otevřou a čekají na vyzvednutí power-upu. Když ho seberete (najeďte co nejblíž a stiskněte akční tlačítko), věžička se zavře.

  1. SHIELD RESTORE - jak už název napovídá, obnoví Váš štít a tím také Vaše zdraví. Má formu policejního odznaku.
  2. WEAPON POWER-UP - vylepší některou zbraň. Např. vylepšený Mortar se ve vzduchu rozdělí na více částí.
  3. WEAPON RESTORE - prostě dobije zbraň.

D. Část 4.: Nejčastější problémy

V této hře se vyskytuje mnoho míst, na kterých se zaseknete a nebudete vědět jak dál. Nebudu zde psát návod jak je překonat ani která a kde jsou, pouze Vám poradím možná řešení. Nejdříve zjistěte, jestli k Vašemu cíli nevede ještě jiná, jednodušší cesta. Pokud ano, použijte ji. Pokud se máte někam dostat výtahem a nikde po ruce není spínač a výtah neposlouchá, vraťte se a prošmejděte všechny možné skrýše. Některé spínače jsou velmi dobře ukryty a takový tmavý spínač na tmavé zdi hned vedle výtahu naštve, zvláště když jste strávili 2 hodiny jeho hledáním po základně. Dále využívejte možnost, kterou Váš robot disponuje, a sice transformaci.

Díky robotovi se dostanete na místa, kam lze pouze vyskočit, vznášedlem se zase dají provést celkem nečekané vpády díky jeho rychlosti. Vněkterých misích ovšem tato možnost není zpřístupněna a Vy se budete muset spolehnout pouze na tu formu, kterou zrovna máte. Dalším problémem může být nutnost zničení něčeho, co nemůžete najít. Zde mohu doporučit pouze hledat, hledat a hledat. Jeden znejhorších problémů je munice. Pokud Vám dojde a nablízku není nic kde by bylo možné si dobít, jste nahraní.

Proto municí neplýtvejte a používejte jí rozumně. Nepoužívejte raketomet na vojáky, na ty stačí lehké zbraně, naopak nepouštějte se do boje proti tanku, když máte munici pouze pro kulomet. Dá se to vyhrát ale jde spíše o štěstí. Na jiné problémy jsem při hraní nenarazil nebo si již nedokážu vzpomenout.

E. Část 5.: Závěr

Co říci závěrem? Doufám, že Vám tento stručný průvodce poskytne alespoň malou výpomoc při hraní této skvělé hry a dopomůže k jejímu dohrání. A těm kterým by to snad nestačilo mohu říct pouze jedno: návod až příště. Než se pustím do psaní návodu, musím si hru znovu rozehrát a momentálně na to nemám čas. Pokud by mi chtěl někdo pomoct se psaním návodu na tuto nebo jiné hry, může se mi ozvat na hellraiser@seznam.cz, nebo se podívat na http://hellraiser.hyperlinx.cz a nechat mi vzkaz v Knize Návštěv.

Komentáře

Nahoru