Generace C: Potenciál, který není radno ignorovat

Generace C: Potenciál, který není radno ignorovat

Nová generace zákazníků se dostává do středu pozornosti

Kdo je Generace C? Obrovskou generaci potenciálních zákazníků definuje několik bodů: jsou nároční, tvořiví a neustále na síti. Představují obrovskou tržní sílu, kterou by marketéři rozhodně neměli podceňovat – uvádí se, že Generace C přináší 4-5krát větší objem tržeb než jiné segmenty.

V odborných článcích je tato skupina někdy zaměňována s tzv. miléniovou generací, tedy generací lidí, narozených mezi lety 1980 a 2000. Tyto skupiny však zaměnit nelze – Generaci C nelze totiž vymezit věkem. Daleko podstatnější jsou jiná kritéria.nikond90-nightshots-indoor-2914923-m

Znaky Generace C

Prvním z nich je tzv, propojenost – tedy digitální provázanost prostřednictvím internetu, díky níž si Generace C vyměňuje své zážitky, zkušenosti a názory. Zároveň je tato generace lidí na svou propojenost pyšná a má dále snahu o co největší zapojení do procesu. Z toho vyplývá, že ocení jakékoliv marketingové aktivity, které jim dodají pocit důležitosti a pokusí se je zahrnout do víru dění. Zároveň je ale třeba mít na mysli, že uživatelé z Generace C jsou obvykle dost pohodlní a jejich zapojení by se mělo nejlépe omezit na pouhé kliknutí myší.

Mezi další znaky Generace C patří vysoká důležitost, jakou přisuzují internetovým obsahům. Více než tři čtvrtiny uživatelů se spoléhá na recenze a názory, které naleznou na internetu. Zároveň je pro ně důležité, aby jim firma nabídla svůj zajímavý obsah, příběh, a pokud jim můžete nabídnout možnost interakce, která jim dodá už popsaný pocit důležitosti a zapojení, tím lépe. Dalším typickým rysem je kreativita – touha ovlivňovat dění kolem sebe. Generace C navíc v kreativitě spatřuje budoucnost.

Čtyři tipy, jak využít obrovského potenciálu Generace C

  1. Nejprve si uvědomte samotnou existenci Generace C – jejích potřeb, zájmů, hodnot.
  2. Mějte na paměti, že si Generace C nesmírně cení snadné přístupnosti. Ona nepřijde za vámi – vy musíte za ní. Proto vytvořte co nejpřístupnější propagaci a distribuci. Vytvořte snadno dohledatelné produkty, umístěte svou prezentaci na větší množství digitálních platforem.
  3. Důležitou součástí je kvalitní obsahový marketing. Blogujte, vytvářejte videa, využívejte sociální sítě. Mluvte se zákazníky, využívejte emoce. Vytvořte příběh své firmy, svého produktu. Buďte kreativní.
  4. Nesmírně důležitá je interakce. Snažte se zapojit své zákazníky do děje, dejte jim pocit důležitosti. Diskutujte.  64% procent uživatelů má pocit, že by jim firmy měly umožnit vyjádřit lépe svůj názor – využijte těchto poznatků pro sebe.

Zdroje: http://www.mediaguru.cz

Jsem studentka speciální pedagogiky s velkým zájmem o vše nové a neznámé. Svět IT je pro mě stále velkým dobrodružstvím a nekonečným zdrojem zajímavých poznatků a informací, o které se s vámi prostřednictvím Objevit.cz budu dělit.

Komentáře

Nahoru