Generace C: Potenciál, který není radno ignorovat
Nová generace zákazníků se dostává do středu pozornosti
Kdo je Generace C? Obrovskou generaci potenciálních zákazníků definuje několik bodů: jsou nároční, tvořiví a neustále na síti. Představují obrovskou tržní sílu, kterou by marketéři rozhodně neměli podceňovat – uvádí se, že Generace C přináší 4-5krát větší objem tržeb než jiné segmenty.
V odborných článcích je tato skupina někdy zaměňována s tzv. miléniovou generací, tedy generací lidí, narozených mezi lety 1980 a 2000. Tyto skupiny však zaměnit nelze – Generaci C nelze totiž vymezit věkem. Daleko podstatnější jsou jiná kritéria.
Znaky Generace C
Prvním z nich je tzv, propojenost – tedy digitální provázanost prostřednictvím internetu, díky níž si Generace C vyměňuje své zážitky, zkušenosti a názory. Zároveň je tato generace lidí na svou propojenost pyšná a má dále snahu o co největší zapojení do procesu. Z toho vyplývá, že ocení jakékoliv marketingové aktivity, které jim dodají pocit důležitosti a pokusí se je zahrnout do víru dění. Zároveň je ale třeba mít na mysli, že uživatelé z Generace C jsou obvykle dost pohodlní a jejich zapojení by se mělo nejlépe omezit na pouhé kliknutí myší.
Mezi další znaky Generace C patří vysoká důležitost, jakou přisuzují internetovým obsahům. Více než tři čtvrtiny uživatelů se spoléhá na recenze a názory, které naleznou na internetu. Zároveň je pro ně důležité, aby jim firma nabídla svůj zajímavý obsah, příběh, a pokud jim můžete nabídnout možnost interakce, která jim dodá už popsaný pocit důležitosti a zapojení, tím lépe. Dalším typickým rysem je kreativita – touha ovlivňovat dění kolem sebe. Generace C navíc v kreativitě spatřuje budoucnost.
Čtyři tipy, jak využít obrovského potenciálu Generace C
- Nejprve si uvědomte samotnou existenci Generace C – jejích potřeb, zájmů, hodnot.
- Mějte na paměti, že si Generace C nesmírně cení snadné přístupnosti. Ona nepřijde za vámi – vy musíte za ní. Proto vytvořte co nejpřístupnější propagaci a distribuci. Vytvořte snadno dohledatelné produkty, umístěte svou prezentaci na větší množství digitálních platforem.
- Důležitou součástí je kvalitní obsahový marketing. Blogujte, vytvářejte videa, využívejte sociální sítě. Mluvte se zákazníky, využívejte emoce. Vytvořte příběh své firmy, svého produktu. Buďte kreativní.
- Nesmírně důležitá je interakce. Snažte se zapojit své zákazníky do děje, dejte jim pocit důležitosti. Diskutujte. 64% procent uživatelů má pocit, že by jim firmy měly umožnit vyjádřit lépe svůj názor – využijte těchto poznatků pro sebe.
Zdroje: https://www.mediaguru.cz
Komentáře