Geniální reklamní kampaň odstranila z časopisu všechny černé tečky. Co tím chtěla říct?

Geniální reklamní kampaň odstranila z časopisu všechny černé tečky. Co tím chtěla říct?

Minulý pátek byli pravidelní čtenáři britského deníku Daily mail možná poněkud překvapeni. Víkendový magazín s názvem It´s Friday! totiž z neznámého důvodu obsahoval místo klasických černých růžové, modré, zelené a oranžové tečky za větami.

Ujela snad grafikovi ruka?

Vysvětlení prapodivného jevu nabídla teprve poslední strana barevné přílohy. Tam čtenář zjistil, že nedošlo k žádnému omylu – grafikovi neujela ruka, ani v tiskárně nedošly barvy. Ukázalo se, že za pestrobarevnými tečkami stojí reklamní kampaň. Zadavatelem byla irská telekomunikační společnost Eir, která tímto způsobem propagovala svou službu Wi-Fi Calling, umožňující telefonovat i v místech se slabým signálem díky automatickému přesměrování na nejbližší zdroj bezdrátového připojení.

 

Už žádné černé tečky

Celý figl spočívá ve slovní hříčce. Heslo „No more black spots“, které časopis uzavírá, odkazuje na tzv. „černá místa“ – tedy plochy nedostatečně pokryté mobilním signálem. V angličtině totiž slovo „spot“ zároveň označuje tečku. Autoři povedené reklamy proto nechali z časopisu veškeré černé tečky odstranit (a to dokonce i ty, které jsou součástí otazníků, vykřičníků, dalších interpunkčních znamének nebo písmene i.) Za nápadem stojí kreativní agentura Rothco. „Omlouváme se všem grafikům z Daily Mailu, kteří celou noc přebarovali jednu tečku po druhé,“ nechal se v úsměvné nadsázce slyšet art director společnosti Shane O´Brien.

Geniálně jednoduché

Třebaže kampaň celkem pochopitelně vzbudila poměrně velký zájem, není to poprvé, kdy se v marketingu vyžívá nápadu s chybějícími písmenky. Před několika lety například na vývěsních štítech v londýnských ulicích zaujala veřejnost mizející písmena A, B a O. Ze sídla premiéra byla najednou D_wning Street, dodavatel plynu se dočasně změnil v_ ritish G_s, nemocnice v Cambridgi vítala návštěvníky heslem Welc_me t_ C_mbridge H_spit_l. Tušíte, na co se tahle podivná kampaň pokoušela upozornit? Je to vlastně geniálně jednoduché. Organizace NHS Blood and Transplant touto cestou apelovala na veřejnost, že chybí dárci krve konkrétních krevních skupin.

Zdroj: Adfreak

Po maturitě zamířila na Filosofickou fakultu UK a potom se vrhla do psaní. Přispívá na řadu webů i tištěných časopisů, věnuje se copywritingu a hraje si s češtinou. Taky miluje čtení, takže týdně přelouská tři čtyři romány. Když právě nedělá nic z toho, vypomáhá v prodejně ovoce a zeleniny nebo sportuje. Zajímá se o média, psychologii a historii obyčejných věcí. Je nekuřačka a abstinentka, miluje mrkev a nesnáší kmín.

Komentáře

Nahoru