Google AdWords

Jedná se o PPC systém – stejně jako Sklik. Jeho výhodou (z pohledu provozovatele webu, který je z provizí vyplácen) oproti Skliku jsou zejména vyšší provize za proklik. Z pohledu inzerenta je pak hlavní výhodou globálnost tohoto reklamního systému.

Jedná se totiž o největší PPC reklamní systém na světě.

Kde všude se zobrazuje Adwords reklama?

Systém AdWords zobrazuje reklamní bloky jednak u výsledků hledání na Googlu, ale vedle toho také na vyhledávačích a obsahových stránkách partnerských webů a v dalších sítích. Díky tomu se zadané reklamy zobrazují i na síti Google Network – největší online reklamní síti, která pokrývá více než 80% uživatelů internetu v USA (patří do ní např. servery America online, Shopping.com, CompuServe, Netscape Netcentre), na tematických a zpravodajských serverech (např. Lycos, Weather.com, iVillage, InfoSpace, Bussines.com, The New York Times) a na Gmailu. K výsledku hledání Googlu přiřazuje AdWords reklamy, které jsou podle zadaných klíčových slov relevantní k danému hledání. Nejlépe ohodnocené inzertní odkazy může přesunout nad nebo pod výsledky hledání a zobrazit v modrém poli.

Možnosti cílení u Google Adwords

AdWords umožňuje zacílit reklamu na určité země, regiony nebo na stránky v určitém jazyce a nabízí i vícebodové cílení. Nově lze vybrat i cílení na stránky. Můžete zvolit přímo určité stránky z Google Network, kde chcete reklamu zobrazovat, lze zadat i slova charakterizující propagované stránky a systém automaticky sestaví seznam stránek, ze kterých lze vybírat (obsahově příbuzné stránky). V obou případech pak ovšem neplatíte za klik, ale za 1000 zobrazení reklamy (CPM).

Možnosti kontrolování výsledků

AdWords nabízí sofistikované nástroje ke kontrole průběhu kampaně – statistiky a reporty (Report Center). Tento nástroj umožňuje generovat statistiky a grafy pro jednotlivé reklamy i celé kampaně za libovolná období, vybírat hodnoty, které chcete do zprávy zahrnout, a podobně.

Další nástroje pro správu kampaně

I na AdWords je možné stanovit denní rozpočet kampaně. Tento limit, tedy suma, kterou jste ochotni každý den investovat, znamená vlastně počet lidí, které chcete každý den na své stránky přivést. Vedle toho si můžete zvolit, na kterých ze sítí Googlu se má reklama zobrazovat. V Google search se reklamy vypisují v sekci sponzorovaných odkazů, v search network se reklamy zobrazují na partnerských stránkách používající googlovské vyhledávání a v content network se reklamy zobrazují obsahových partnerských stránkách sítě Google Network. K dispozici je i nástroj na výběr klíčových slov, který podle zadaných klíčových slov automaticky vygeneruje seznam vhodných slov a alternativ, které lze jednoduše do kampaně přidat.

Více o PPC reklamě.

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru