Dnes vyšlo 2 článků

Google má nové logo. Jak jej hodnotí designéři?

Minulý týden společnost Google představila zcela nový design svého loga. Barvy zůstaly, ale z loga Googlu se vytratilo patkové písmo, které gigant mezi vyhledávači ve svém logu používal posledních 16 let. Ačkoliv se v zásadě jedná pouze o změnu typu písma, snad každý si této změny všimne hned na první pohled. Jak nový design loga hodnotí významní experti?

Světový gigant mezi vyhledávači, Google, minulý týden změnil své již dlouho používané logo. Již na první pohled si můžeme všimnout, že se z loga vytratilo patkové písmo, které bylo nahrazeno jiným fontem, ale barvy společnosti zůstávají. I když se nejedná o velkou změnu, je velice viditelná. Všimli si ji samozřejmě také významní designéři a grafici, kteří velmi dobře vědí, že logo prodává.

2015-09-08_204521

Magazín Fast Company se právě těchto odborníků minulý týden zeptal na jejich názory oheldně nového loga. Stručně řečeno, Google si může přičíst další dokonalý tah.

Jak to vidí designéři Googlu?

Logo Googlu bylo vždy jednoduché a přátelské. Tyto prvky s matematickou čistotou geometrických tvarů jsme chtěli zachovat. Naše logo je tedy sans-serif font s nakloněným e vyjadřujícím jistou nekonvenčnost a nechybí typické pestré barvy.

Hodnocení expertů

Michael Rock, creative director a spoluzakladatel společnosti 2×4 se k logu vyjádřil následovně:

„Jediná věc, kterou mají grafici z Googlu raději než Escherovy obrazy, jsou základní barvy. Google své složité a světu vládnoucí schopnosti vždy dokázal zabalit do milého obalu s jasnými barvami a kresbami, které očarují. Naivita předchozího patkového písma je nyní nahrazena stylem Montessori. Tato přeměna je zřejmá i na inaugurační animaci, kde se staré logo změnilo na nové. Nakloněné „e“ je zde maskotem předškolního období, které tu nyní můžeme pozorovat.“

Jak mohlo vypadat nové logo...

Jak mohlo vypadat nové logo…

I Steve Heller, art director z New York Times, vyjádřil pozitivní názor:

„Nové logo Googlu je homerun. Designérům se podařilo spojit tři vlastnosti, které byly téměř vždy konfliktní – písmena, slovo a obrázek. Podařilo se jim přeměnit tyto prvky na radostné, pamětihodné a moderní vyjádření své značky. Někdo může tvrdit, že animace je zbytečná. Já si ale myslím, že vyjadřuje dnešní média.“

John Gruber, známý spisovatel a publicista takové sympatie k logu Googlu necítí. Tvrdí, že logo je odpad, který vyjadřuje společnost bez vkusu.

A co si o novém logu myslíte vy? Napište nám v komentářích…

Zdroj/foto: bgr, google

Zajímá se o Internet, optimalizaci webů a nové trendy v oblasti IT. Má ráda cestování, Skotsko, dobrou hudbu a své Donské sphynxe, kteří jí při psaní často dělají společnost. Stále hledá nové výzvy a každý den se probouzí s úsměvem, protože vždy může být líp, ale i hůř. Ráda Vám zprostředkuje informace, které Vás budou zajímat a bavit.

Komentáře

Nahoru