Google mění vzhled stránky s výsledky vyhledávání

Společnost Google přemístila filtry vyhledávání a nástroje navigace na panel nad výsledky vyhledávání. Testování nového vzhledu stránky se zobrazením vyhledávaných údajů začalo v červenci tohoto roku.

Podle vývojových pracovníků se cílem obnovy a změny interface stal problém, aby činnost při vyhledávání souhlasila a byla stejná na různých typech zařízení a obrazovkách různých rozměrů. Zpočátku se změna týkala tabletů a smartphonů a nyní začíná Google měnit také analogickou webovou verzi.

Doposud se navigační prostředky, které umožňovaly například vyhledávání podle obrázků, map a blogů, vyskytovaly na levé straně panelu vyhledávací stránky. Tam byly také vyhledávací filtry, kde bylo možné nastavit například jazyk vyhledávání. Nyní tedy budou na povrchu výsledků.

Část nastavení je nyní skryta, ale mohou být kliknutím na „Nástroje hledání“ zobrazeny. Nový vzhled se liší velkým volným prostorem a je soustředěný kolem výsledků vyhledávání z internetových zdrojů nebo pomocí „Knowledge Graph“.

Funkce sémantického vyhledávání se objevila v květnu tohoto roku. Tato technologie se liší od běžného vyhledávání tím, že umožňuje výraz vyhledávat ve vlastním jazyce podle jeho smyslu a nikoliv podle četnosti podobných výrazů. Zároveň se při takovém vyhledávání objevuje tématická nápověda.

Nový vzhled vyhledávače bude zatím dostupný v USA a později v dalších zemích. Vyhledávač Google je nejrozšířenějším na světě s podílem kolem 90 %. V České republice jej ale trvale poráží Seznam.

Zdroj: Slash Gear

Komentáře

Nahoru