Google opouští koncept sociálního vyhledávání

Google opouští koncept sociálního vyhledávání

Takhle vypadá budoucnost, tvrdilo se ještě nedávno o sociálním vyhledávání. Dnes už jej na Google najdete jen stěží.

Sociální vyhledávání spočívá v myšlence, že výsledky s obsahem od vašich přátel ze sociálních sítí jsou pro váš dotaz relevantnější, než ty ostatní. Dáme jednoduchý příklad. Hledáte tip na dobrou restauraci ve vašem městě. Google nejprve zařadí a zvýrazní ty výsledky vyhledávání, které obsahují například recenze, komentáře a hodnocení vašich přátel z Facebooku, Google Plus a Twitteru. Popřípadě ji někdo z vašich přátel sdílel na svém profilu.

Teorie dobrá, praxe pokulhávající

Google svůj nástroj Social Search vypustil v roce 2009, kde vyhledávací algoritmus bral v potaz Twitter, Blogger, Google Reader a Friend Feed. V roce 2012 se mezi tuto čtyřku vmáčkl Google Plus. Více než jako relevantní zdroj k výsledkům hledání to však působilo jako nábor nových uživatelů G+.

Sociální vyhledávání jako slepá ulička

Od té doby Google od sociálního vyhledávání pomalu ustupuje a dnes si jej téměř nepovšimneme. Jedním z důvodů, proč Google udělal ze sociálního vyhledávání slepou uličku, je význam výsledků vyhledávání pro náš dotaz. Opravdu mohou naše přátelství na sociálních sítích reflektovat náš vkus a postoj? Opravdu se nám bude líbit v italské pizzerii jen proto, že naši přátelé z Twitteru milují pizzu?

Zdroj + foto: techcrunch.com

Studentka informatiky, občasná copywriterka, milovnice čokolády. Mezi její zájmy patří on-line marketing, sociální sítě a psaní článků. Na jejím Pinterestu najdete přes 900 fotek, což je pro ni stále málo.

Komentáře

Nahoru