Google po několika letech upravuje vyhledávací algoritmus kvůli mobilním telefonům

Google po několika letech upravuje vyhledávací algoritmus kvůli mobilním telefonům

Největší internetová společnost Google se nechala slyšet, že nárůst uživatelů používajících k prohlížení webu mobilní telefon bere vážně.

26. února vydal Google na svůj blog oznámení, kde uvádí dvě důležité změny ve vyhledávacím algoritmu.

 

  1. Více mobile-friendly stránek ve vyhledávání – Od 21. dubna bude fakt, zda je stránka přizpůsobena mobilním telefonům hrát velkou roli při určování pořadí ve výsledcích vyhledávání.

  2. Více obsahu spojeného s aplikací – Druhé oznámení se týkalo faktu, že výsledky budou ovlivněny také tím, zda máte nainstalovanou aplikaci. Například pokud budete vyhledávat novinky a zároveň budete mít v telefonu aplikaci od BBC – budou první výsledky právě z webu BCC – po kliknutí vás pak odkaz přesměruje do aplikace.

Zatím není jasné jak bude toto kritérium Google vyhodnocovat. Zda půjde o page-by-page analýzu webu nebo půjde o analýzu webu jako celku. V druhém případě by mohl nastat problém u webových stránek, které jsou rozděleny na desktopovou a mobilní verzi.

Podle Roberta Ramireze, SEO manažera ve společnosti Bruce Clay, je jediným východiskem přijmout a používat responzivní design webu.

,,Můžeme předpokládat, že náklonnost k telefonům zvýhodní responzivní weby ve vyhledávání,” řekl Ramirez a dodává, že pokud nebudete mít responzivní web do 21 dubna, měli byste se alespoň zaměřit na stávající mobilní řešení.

Všechno je to v číslech

Průzkum Diviho Fernanda ze společnosti WooRank ukázal, že jedna třetina přístupů na web v Severní Americe pochází z mobilních telefonů. Z telefonu a tabletů pak pochází více než polovina nákupů v online obchodech a přibližně 50% lidí, kteří vyhledávali informace o některém z místních obchodů do něj během 24 hodin opravdu vstoupili.

256540145_f6cf6eae77_z

Navíc responzivní weby mají nižší míru opuštění a vyšší míru konverze.

Trend responzivních webů existuje už několik let. Google to úpravou algoritmu pouze posunul na oficiální úroveň. Dříve to bylo výhodou – brzy to bude zásadou.

Nemáte responzivní web? Nezoufejte

I když je jasné, že toto oznámení Googlu přinese velké změny není třeba zoufat. Je jen nutné vědět jaké změny v algoritmu proběhnou a provést nezbytné úpravy.

Google samozřejmě nepohřbí miliony webů jenom protože nejsou mobile-friendly a poskytne tak tvůrcům spousty návodů a zdrojů odkud čerpat při úpravě webu. Přeci jen to je jejich hlavní cíl – udělat weby lepší pro mobilní telefony.

Google například nabízí utilitu, která vám řekne jak je váš web přívětivý pro mobilní telefony.

Navíc Google nabízí podrobnou příručku pro nejpoužívanější redakční systémy a správce webových stránek jako je WordPress, Joomla, Prestashop nebo Bitrix, která vám s optimalizací webu pomůže.

Co udělat po přečtení článku?

Máme zde několik rad pro nedočkavce, kteří chtějí v záchvatu paniky začít s optimalizací webu okamžitě.

Začněte testem – nejdůležitější je zjistit, co všechno je potřeba na webu upravit. Proto začněte tím, že použijete mobile-friendly tester.

Aktualizujte CMS – je jasně že velcí vývojáři redakčních systému nebudou chtít zůstat pozadu a v nejbližších aktualizacích bude hromada úprav pro nový algoritmus Googlu.

Omezte mobilní obsah – jak se říká, někde méně je více. Je proto dobré nedávat do telefonní verze několikastupňové menu a příliš mnoho stránek.

Optimalizujte obrázky – Google také sleduje jak rychle se vaše stránka načítá – je proto dobré zpravit velikost a rozměry obrázků tak, aby se v mobilní verzi načítaly co nejrychleji.

Google: Berte telefony vážně

21. duben je za dveřmi a je důležité mít web, který se bude dobře zobrazovat jak na telefonu tak na počítači. Pokud jste tedy o responzivním designu do této doby pouze uvažovali, je nejvyšší čas se do toho pustit.

Zdroj: inc.com

 

Mladý redaktor, který chce poskytnou svým čtenářům kvalitní obsah a zajímavé čtení. Zapálený programátor a hráč, který má v oblibě .NET a Linux. Dychtivý čtenář knih a milovník čínského jídla. Twitter → @jarekpetrik

Komentáře

Nahoru