Google+ spouští vlastní sociální reklamy

Google včera oznámil, že firmy, které aktivně používají Google+, budou moci prostřednictvím svých příspěvků generovat grafické reklamy, které se budou zobrazovat lidem po celém webu.

Princip reklam se může zdát velmi podobný tomu, co známe z Facebooku jako sponzorované příspěvky. Ale to jen na první pohled. Ve skutečnosti se jedná o něco úplně odlišného, než na co jsme zvyklí. Google tyto reklamy nazývá „+Post“ a jde v nich v podstatě o jediné. Tyto Google+ reklamy se překvapivě nebudou zobrazovat na Google+.

A co že si to pod tím máte představit?

Google nechce, aby se vaše reklamy zobrazovaly na G+, ale po celém webu – prakticky všude, kde se zobrazují reklamy Googlu. A to je opravdu hodně velký pojem, protože to znamená, že se reklama může objevit na kterékoliv z více než 2 milionů stránek v reklamní síti Googlu. Ano, Google hraje ve velkém.

Jinými slovy se prostě nejedná o reklamu na Google+. Jde tady o možnost používat svůj příspěvek z Google+ jako reklamu AdWords.

google-post+-ad

Pro koho je to určené?

Bohužel tato funkce samozřejmě nebude dostupná pro každého. V současné době s Googlem spolupracuje jen několik vybraných partnerů. Ti už novou reklamu používají, aby pomohli vychytat všechny chyby. Nahoře je video detailně zobrazující novou reklamu od jednoho z partnerů, Toyoty. Je však dost možné, že výsledná podoba se ještě o něco změní.

K čemu je to dobré?

A co asi stojí za touto strategií? Je zřejmé, že Google se vydává do boje proti Facebooku a chce mu jasně ukázat, že má větší možnosti. Díky obrovské síti webů Google snadno dožene to, co měl Facebook: více uživatelů. Ano, Facebook může mít více než miliardu uživatelů, ale Google má (téměř) celý zbytek webu.

Samozřejmě je tu ale ještě jedna věc, které Google tímto krokem dosáhne. Snaží se udělat svou sociální síť přitažlivější pro velké hráče a marketing. Budo to fungovat? Zřejmě to brzy zjistíme. Co myslíte vy? Je to revoluce nebo pokus, který nevyjde?

Interaktivita nebo propagace sebe sama?

Jen je tu ještě jedna malá zvláštnost. Na základě popisu +Post reklam a videa, které jejich použití zobrazuje, se to celé zdá trochu divné. Proč by reklamy měly vypadat jako „skutečné“ příspěvky z Google+, když na Google+ vůbec běžet nebudou?

Jedno vysvětlení by tu bylo: Reklamy jsou více interaktivní. Když nad nimi totiž na chvíli podržíte kurzor, můžete je okomentovat nebo s nimi udělat různé jiné „Google+ věci“. Google rovněž provokativně tvrdí, že to dává smysl spustit „sociální“ reklamy mimo sociální síť, kde byly vytvořeny. Tímto způsobem můžete lidem zobrazovat reklamy tam, kde to opravdu dává smysl. Google dodává, že bude například reklamy Toyota zobrazovat webovým surfařům, kteří se pohybují po webech týkajících se aut, místo toho, aby jim zobrazoval reklamy na topinkovač.

Možná neuškodí vyzkoušet nějakou novou techniku, která by byla inovativní oproti tomu, co vídáme běžně. Možná je tu ale ještě úplně jiná logika reklamy. Možná se Google snaží novými reklamami inzerovat svůj vlastní Google+.

Zdroje: All Things D, We Are Social Media

Komentáře

Nahoru