Howard Schultz: Příběh obchodníka s kávou, který dobyl svět

Svou prvotřídní kávou dobyl celý svět. Celý kávový průmysl změnil k lepšímu a díky svému přístupu k zákazníkům jeho společnost obsluhuje miliony lidí denně. Řeč je o zakladateli společnosti Starbucks, o Howardu Schultzovi.

19. července 1953 se v Brooklynu narodil malý Howard. Rodinu neměl nijak zvláštní, otec byl vojákem a potom i řidičem kamionu. Matka byla doma se svými třemi dětmi. Howard tak mohl prožít celkem klidné dětství. Na střední našel oblibu ve sportech, což mu otevřelo bránu na Nothern Michigan University. Vystudoval a jeho rodina na něj byla po právu hrdá. Přece jen, povedlo se mu to, co jim ne – úspěšně projít vysokou školu a dokončit tak vysokoškolské vzdělání.

AP_starbucks_howard_schultz_tk_131009_16x9_992

Howardova obchodní kariéra

Jeho kroky následovaly do Xerox Corporation, kde se stal prodejcem. Práce ho bavila, vypracoval se na předního obchodního zástupce. Toho si všiml výrobce kávovarů Hammarplast a oslovil ho s nabídkou na post generálního ředitele společnosti. Nyní už konečně ta nejzajímavější část. V roce 1981 navštívil jednoho klienta společnosti Hammarplast. Právě Starbucks Coffee Company. A tak začala jeho cesta nesmrtelného úspěchu.

Screenshot at kvě 16 21-48-54

Starbucks se stal jeho životem, po roce se stal šéfem marketingu. Klíčová pro jeho život byla pracovní cesta do slunné, kávou provoněné Itálie. Tam se Howard neučil, že dobrá káva a ještě lepší prostředí může být geniálním místem pro relax a schůzky. Odjel tedy zpět do USA a přesvědčil majitele, aby něco takového vybudovali i u nich.

Podnikání na vlastní pěst

Kavárna Starbucks se tedy rozjela, avšak i přes její velký potenciál se ředitel Starbucksu rozhodl, že nevstoupí na trh. Schultz tedy Starbucks opustil. Řada lidí by to na jeho místě vzdala, avšak měl vizi. Začal tedy shánět 400 000 dolarů. K čemu? Aby si mohl otevřít vlastní obchod s kávou. A povedlo se mu to. I přes to, že spolu s manželkou (a ještě nenarozeným dítětem) byli takřka na mizině, otevřel si svůj obchod se zvučným italským jménem Il Giornale. Příhodně se po dvou letech ozvali ze Starbucks a nabídli mu jejich jméno za 3,8 milionu dolarů. Schultz přijal.

Screenshot at kvě 16 21-48-24

A tak se zrodila legenda

Obchod se tedy rozjel ve velkém. Starbucks se vypracoval mezi jednu z nejlepších sítí kaváren, které nyní nalezneme již po celém světě.

Nutno však ještě zmínit datum 26. června 1992, kdy Starbucsk vstoupil na burzu. Z toho plyne, že nabídl své kmenové akcie trhu. Od tohoto roku až do 2006 hodnota akcií vyrostla o 5 800 procent. A o rok později Starbucks obsloužil více jak 50 milionů zákazníků týdně.

Screenshot at kvě 16 21-54-04

Z malého obchodu se tak zrodil neuvěřitelný byznys, který se zadaří jen malému množství firem. Přejeme společnosti Starbucks hodně štěstí i do budoucna!

Foto/Zdroj: Instagram, ABCnews, SvetUspesnych

Pokud může nějak pomoct ke krásné a inspirativní budoucnosti, tak tím, že o ni bude psát.

Komentáře

Nahoru