Tisková zpráva: Huawei se umístila na třetí místě v celosvětovém prodeji chytrých telefonů za rok 2013

Huawei – třetí největší dodavatel chytrých telefonů v roce 2013

Šen-čen, Čína/Praha, Česká republika, 12. února 2014: Společnost Huawei, přední světový dodavatel řešení v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT) a koncových zařízení, se umístila na třetí místě v celosvětovém prodeji chytrých telefonů za rok 2013. Žebříček sestavily přední agentury zabývající se oblastí průzkumu trhu: International Data Corporation (IDC), Strategy Analytics a Canalys. Podle zprávy IDC Worldwide Quaterly Mobile Phone Tracker si Huawei v roce 2013 udržela třetí místo, přičemž mezi předními prodejci dosáhla největšího meziročního nárůstu prodeje – o plných 67,5 procenta. V roce 2013 dosáhla Huawei 4,9 procentního podílu na trhu a prodala 48,8 milionu přístrojů. V roce 2012 činil její tržní podíl 4 procenta.

Podle zprávy se světové prodeje chytrých telefonů zvýšily v roce 2013 o 38 procent a celkem se za rok prodalo přes miliardu chytrých telefonů. Huawei dosáhla meziročního nárůstu 56,5 procenta ve čtvrtém kvartálu roku 2013, kdy prodala 16,4 milionu chytrých telefonů oproti 10,5 milionům ve čtvrtém čtvrtletí roku 2012. Huawei v roce 2013 prodala celkem 55,5 milionů kusů mobilních telefonů[1], což jí vyneslo celkově páté místo a 3 procenta globálního tržního podílu.

IDC zprávu komentovala slovy: „Společnost Huawei si v celosvětovém žebříčku udržela třetí místo, vykázala největší nárůst prodaných jednotek mezi předními prodejci a posílila profil své značky vyšším podílem mobilů prodávaných pod vlastní značkou oproti období ODM, kdy dodávala přístroje pro jiné společnosti.”

Hodnocení ukazuje úspěch strategie společnosti Huawei stavět na vlajkových produktech a globálně budovat svou značku. Podle údajů společnosti Huawei, prodala společnost v roce 2013 celkem 52 milionů chytrých telefonů, to je více než 60 procentní nárůst oproti roku 2012, přičemž celkový nárůst příjmů činil 18 procent a dosáhl za rok celkem 9 miliard amerických dolarů. Společnost Huawei k dnešnímu dni uvedla své produkty na 140 trzích světa prostřednictvím více než 600 kanálů, díky čemuž se podařilo segmentu chytrých mobilních telefonů obsáhnout více než 80 procent maloobchodního trhu v Číně, Rusku, Itálii, Saudské Arábii, na Filipínách a v Jihoafrické republice.

V roce 2013 tvořily chytré telefony Huawei 87 procent všech telefonů vyrobených společností Huawei – 12 procent z nich byly telefony střední a vyšší třídy prodávané za cenu přesahující 250 amerických dolarů, například high-endový model HUAWEI Ascend P6, jenž se aktuálně prodává ve více než stovce zemí a od svého uvedení na trh 18. června 2013 se ho prodalo přes tři miliony kusů.

Vedle toho Huawei realizovala řadu reklamních kampaní po celém světě, aby jejich prostřednictvím budovala značku „Make it Possible”. Součástí této iniciativy jsou sponzorské smlouvy s předními fotbalovými organizacemi jako je španělská Liga de Fútbol Professional (LFP), fotbalovými kluby AC Milan v Itálii a Borussií Dortmund v Německu.

Třetí místo v celosvětovém žebříčku je dalším posílením závazku Huawei stát se jednou z předních značek mobilních telefonů v horizontu příštích pěti let a nabízet svým klientům kvalitní, inovativní a elegantní produkty, které dokáží oslovit širší kruhy uživatelů. Na letošním veletrhu CES v Las Vegas Huawei představila smartphone HUAWEI Ascend Mate2 4G a komplexní škálu zařízení podporujících formát 4G LTE. HUAWEI Ascend Mate2 4G má IPS displej o úhlopříčce 6,1 palce, baterii o výkonu 4050 mAh battery a přední kameru s rozlišením 5 megapixelů. I díky této výbavě umožní většímu počtu lidí žít rychleji a být neustále online.

-Konec-

O Huawei Consumer Business Group

Ke konci roku 2013 se výrobky a služby Huawei používají ve více než 140 zemích a slouží více než třetině světové populace. Huawei rovněž po celém světě založila více než 16 výzkumných a vývojových center, mimo jiné ve Spojených státech, Německu, Švédsku, Rusku, Indii a Číně. Spotřebitelská divize patří mezi tři hlavní divize společnosti Huawei. Nabízí řadu výrobků, mezi něž patří mobilní telefony, mobilní širokopásmová zařízení, domácí zařízení a cloudové služby. Cílem této divize je prostřednictvím společnosti Huawei přinášet nejnovější technologie spotřebitelům, nabízet celý svět možností a vytvářet mimořádné zážitky pro lidi na celém světě.

Pro více informací navštivte Huawei na consumer.huawei.com/cz.

Aktuální informace ze světa Huawei Consumer BG naleznete denně aktualizované na:

Facebook – CZ/SK: www.facebook.com/HuaweideviceCZSK

Twitter: www.twitter.com/HuaweiDevice

Google+: plus.google.com/+HuaweiDeviceCo

YouTube: www.youtube.com/user/HuaweiDeviceCo

Flickr: www.flickr.com/photos/Huaweidevice

 

Kontakt pro média:

Ondřej Hampl, Managing Partner

ACCEDO Czech Republic a Slovakia Communications s.r.o.

E: ondrej.hampl@accedogroup.com

T.: +420 775 132 199


[1] Nezahrnuje prodeje telefonů bez značky Huawei.

Komentáře

Nahoru