I prodeje přes sociální sítě podléhají EET
Spousta prodejců nabízí kosmetiku a doplňky stravy prostřednictvím sociálních sítí, nicméně ani takovým prodejců se nevyhýbá povinnost vyvěsit informační oznámení, že podléhají EET. Problém je však na Twitteru, kde jsou uživatel omezení počtem znaků (maximálně 140), a proto je takřka nemožné textové oznámení k nabídce zboží připojit. Ale Finanční správa uvedla, že postačí přiložit pouze obrázek.
„Ve druhé vlně nás kontaktovalo několik obchodníků, kteří inzerují své zboží přes Facebook nebo jiné sociální sítě. Obracejí se na nás s tím, že i oni by měli označit Facebook oznámením, že evidují. Podle našich právníků to není pravda, nicméně Finanční správa nám opakovaně sdělila, že je nutné, aby Facebook byl označen,“ říká Josef Rafaj, ředitel společnosti Red Eggs provozující službu SMS EET, pro iDNES.cz.
Další problém nastává u prodejců firem působících v přímém prodeji, mezi které patří Avon, Oriflame, Zepter či Herbalife.
„Vzhledem k limitovanému počtu znaků není technologicky jednoduché vymyslet, jak takové oznámení má vypadat. Jsme v začarovaném kruhu,“ dodal s tím, že povinnost mají i inzerenti zboží přes sociální sítě Twitter, Instagram či Pinterest.
Finanční správa se k tomu vyjádřila tak, že záleží na typu platby. Jestliže se jedná o dobírku, ačkoliv tato platba podléhá EET, nemusí mít informační oznámení. Ale pokud se jedná o zboží nabízené přes sociální sítě a o online platbu kartou či jiným prostředkem, potom je podle Finanční správy nutné informační oznámení na daných stránkách umístit, a to buď v textové či obrázkové formě. V opačném případě by se prodejce vystavoval sankci.
Zdroj: iDNES.cz
Komentáře