Ice Bucket Challenge: Lidé se skutečně začali zajímat o ALS

Co je to Ice Bucket Challenge již určitě víte z našich článků. A jistě víte, že pronikla i k nám do ČR. Mnoho lidí při této porci zábavy ale zapomnělo na pravý důvod této výzvy – upozornění na ALS, tedy na Amyotrofickou laterální sklerózu. A my se nyní podíváme, jak byla tato „kampaň“ úspěšná.

Nejde přesně zjistit, kolik lidí se dozvědělo, co je to ALS. Nebo že něco jako ALS vůbec existuje. Ale lze jednoduše zjistit, kolik lidi se o tuto nemoc začalo zajímat. Ptáte se jak?

Je to jednoduché. Kam jde člověk, když se potřebuje něco dovědět? No přece na Wikipedii. A ta si naštěstí vede statistiky, jak je které heslo zobrazované. Pojďme se tedy na to podívat…

Zahraničí

Jako první se podíváme na zahraničí. Zde server Mashable ve spolupráci se společnosti statista vytvořil přehlednou infografiku. Srovnává zde data z 1. poloviny tohoto roku a srpna, kdy se Ice Bucket Challenge stal virálním a začali se ho zúčastňovat i celebrity.

Vyhledávanost ALS na Wikipedii

Co se týče čísel, tak největší absolutní nárůst má anglická Wikipedie o více než 2,5 milionů zobrazení hesla o ALS. Co se týče relativního nárůstu, tak nejlépe je na tom čínština – zde je nárůst zájmu o více než 5 800 %.

U nás

A i u nás měl Ice Bucket Challenge vliv na povědomí o ALS. Dole na grafu můžete vidět zobrazení hesla ALS na české Wikipedii pomocí  nástroje stats.grok.se:

ice_bucket_challenge

Jak vidíte, tak okolo 13. srpna toto heslo zažilo boom, který vyvrcholil 22. srpna. Od té doby to pomalu klesá, ale přesto se to drží vysoko. Dá se očekávat, že i v budoucnu bude popularita klesat, až se zase dostane na téměř nulu. Tedy dokud se neobjeví nová virální výzva.

Zdroj: Mashable.com, stats.grok.se, Flickr (Anthony Quintano)

Milovník knížek, počítačových her a anime. Kromě toho si myslí, že člověk by kromě ducha měl rozvíjet i své tělo. Proto se pravidelně věnuje běhání, posilování a několika dalším věcem. Na Objevit.cz vás pravidelně informuje o novinkách z IT.

Komentáře

Nahoru