Inbound marketing (Příchozí marketing)

Marketingová strategie, zaměřující se na zasažení zákazníka obsahem (produktem, službou) na místě, kde ho očekává. Konkrétně spočívá v nabídnutí zákazníkovi zajímavé informace například v této podobě (formě): blogy, recenze, webináře, SEO, podcasty, prezentace, PR články, odkazy, videa, sociální sítě atd.

Asi nejdoslovněji bychom „inbound“ přeložili jako „příchozí“. Nejvíce podstatu imbound marketingu představuje vystihuje sousloví „neplacený marketing“. O neplacený marketing jde v tom smyslu, že neplatíte webu, na kterém vás uživatel najde.

I když ono i právě to označení „neplacený marketing“ je dost zavádějící – on totiž ten čas inboundovými aktivitami strávený (ať už interně, nebo externě – na přípravě, hledání správných lidí, realizaci, vyhodnocení) není kupodivu vůbec zadarmo.

K tomu, abyste se na daných stránkách vhodným způsobem bez porušení internetových pravidel zviditelnili, investujete pouze svůj čas, úsilí a znalosti. Využít můžete vyhledávače – obor optimalizace pro vyhledávače (SEO) je dostatečně známý a rozšířený atd.

Zajímavé pole působnosti ale poskytují rovněž například sociální sítě – i zde existují postupy, jak na sebe strhnout pozornost. Dále do inbound marketingu patří všechny aktivity, které pomáhají optimalizovat vaše zápisy ve firemních katalozích, zbožových vyhledávačích, na videoserverech nebo blozích. Zkrátka téměř všude.

Cílem inbound marketingu je vymyslet originální obsah a jeho formu (nejen text, ale i fotky, videa, data!) a distribuovat ho na to správné místo. Napsáno – odesláno – přečteno – objednáno. O to jde při inbound marketingu.

Tým redaktorů magazínu Objevit.cz se skládá z poměrně mladých lidí, kteří psaní článků a pohybování se ve světě IT pokládají za svůj koníček, věnují se mu a tudíž mu i rozumí.

Komentáře

Nahoru