Tisková zpráva: itSMF Czech Republic vyhlašuje vítěze ITSM projektu roku 2012

itSMF Czech Republic vyhlašuje vítěze ITSM projektu roku 2012

V rámci 7. Výroční konference itSMF Czech Republic s podtitulem „IT a business na jedné lodi“, byli vyhlášeni vítězové soutěže o nejlepší projekt z oblasti IT Service Managementu. Na prvním místě se umístil projekt společnosti Devoteam s názvem „Implementace systému správy konfigurací (CMS/CMDB)“. Čímž Devoteam obhájil své loňské vítězství v této soutěži. Na druhém místě se umístil projekt „Service Desk“ společnosti Tesco SW a.s. a finálně na bronzovém místě skončil projekt „Implementace procesního řízení včetně Service Desku a Konfigurační databáze v AWT“ realizovaný společností Alvao s.r.o. Sdružení itSMF Czech Republic letos pořádalo již druhý ročník soutěže „ITSM Projekt roku“, která si v zahraničí již vybudovala velmi prestižní postavení. Možnost srovnání projektů zaměřených na oblast řízení poskytování IT služeb (IT Service Management) dosud v České republice chyběla.

Ve finále porota složená z odborníků akademické i komerční sféry hodnotila 5 projektů, ze kterých vyšel vítězně výše jmenovaný projekt společnosti Devoteam realizovaný pro Komerční banku s názvem „Implementace systému správy konfigurací (CMS/CMDB)“.

Implementace systému správy konfigurací (CMS/CMDB) přihlašovatel Devoteam, zákazník KB

Porota na tomto projektu ocenila vyspělost zavedených ITSM procesů, v němž Change management, Konfigurační management a implementace CMDB hrály klíčovou roli. Důležitá byla rovněž úzká vazba na celkovou koncepci řízení informatiky v KB a na business zákazníka zejména v oblasti definice a sledování jednotlivých služeb, které jsou IT infrastrukturou poskytovány. Service Desk, přihlašovatel Tesco SW, zákazník ČNB Projekt zaujal porotu komplexním řešením od vývoje produktu přes implementaci klíčových procesů dle „best practices“ tuzemskou společností. Neméně důležitým přínosem pro zákazníka jsou reálné úspory na ceně provozu takového systému oproti standardním komerčním nástrojům pro enterprise zákazníky. Implementace procesního řízení včetně Service Desku a Konfigurační databáze v AWT, přihlašovatel Alvao, zákazník AWT Tento projekt byl porotou kladně hodnocen zejména z důvodu komplexního řešení při redesignu a zavádění procesů ITIL a funkce Service Desk. Součástí implementace bylo i vydefinování IT služeb, které jsou nyní srozumitelné pro business a uživatele. Velkým přínosem projektu a úspěšné realizace bylo významné zkrácení řešení incidentů a zkrácení termínů realizace změn či uživatelských požadavků.

Roman Albrecht předseda sdružení itSMF Czech Republic k projetku roku uvedl: „Naším cílem je oceňovat každoročně zajímavé projekty v České republice a díky tomu pomáhat rozvíjet úspěšné ITSM projekty. Rádi bychom tímto také poděkovali porotě, ve které zasedli Zdeněk Brabec z ČVUT, Ivette Korandová z České spořitelny, Petr Koubský, analytik a publicista, Vlastimil Rab ze společnosti DHL a Jiří Voříšek z VŠE, kteří odvedli výbornou práci při hodnocení ITSM projektů v České republice.“

O itSMF – Information Technology Service Management Forum itSMF je mezinárodně působící nezávislá a nezisková organizace účelově se věnující všem aspektům řízení služeb informačních a komunikačních technologií. Celosvětovým standardem pro tuto oblast je ITIL a z něj vycházející norma ISO/IEC 20000, itSMF je tedy současně vnímáno jako fórum uživatelů tohoto standardu, které ale současně zásadním způsobem ovlivňuje rozvoj celého odvětví ICT managementu. itSMF bylo založeno v roce 1991 ve Velké Británii, v současnosti má ustanovené národní pobočky v 52 zemích světa a založení v dalších 27 zemích je ve stadiu příprav.

KONTAKT:

Helena Líbalová

Výbor pro marketing a akce itSMF.cz

helena.libalova@itsmf.cz

Zdroj: ČTK/Protext

Komentáře

Nahoru