Jagged Alliance: Online

Kdo by neznal původní Jagged Alliance? Hra méně přístupná, za to originální a jedinečná. Pokud se budeme bavit o tahových strategiích, mnoho hráčů se shodne na tom, že Jagged Alliance 2 je dodnes na pomyslném trůně – nepřekonané. Chystá se však Jagged Alliance: Online, který si dokonce můžete sami zkusit ZDE. Tak se na to pojďme společně podívat.

Nese slavný název a na první pohled vypadá jako legendární tahová strategie. Přesto je Jagged Alliance: Online určena pro odlišné publikum.  Zhubnout chce po novém roce skoro každý. Když ale hubne hra, hráči se obvykle bouří. Hrozí totiž nebezpečí, že s odtučňovací kúrou zmizí důležité prvky a nakonec i atmosféra originálu. S Jagged Alliance Online se takových obav pojí mnoho.

Jde o dalšího z pohrobků legendární dvoudílné série, který však nemá nic společného s Jagged Alliance: Back in Action. Je to samostatný titul, podléhající modernímu trendu takzvaného „free2play“. To znamená, že hra bude hratelná v okně internetového prohlížeče a za její základní verzi nebude třeba platit. Zaplatíte až za nejrůznější doplňky, které se ale ke hraní velmi hodí.

j

Jagged Alliance: Online na první pohled překvapivě vyrůstá ze starých známých kořenů. Dokonce to i vypadá, že se hraje stejně. Ale nenechte se mýlit: hra prošla značnou dietou, aby si ji okamžitě mohli vychutnat i méně zkušení hráči. To ale ještě neznamená, že ztratila kouzlo. Na uklidněnou prozraďme, že na tahovém konceptu se v Jagged Alliance: Online nic nemění – na rozdíl od Jagged Alliance: Back in Action, jež se odehrává v reálném čase.

Ucelený příběh ale Jagged Alliance: Online nemá. Na mapě světa si vybíráte pouze úkolové řady. K dispozici je jich tím více, čím větší je vaše sláva. Tu pochopitelně získáváte za již splněné mise. Ty si můžete zahrát, kolikrát chcete a získávat tak další a další kořist.

Hlavní obrazovkou hry je vojenský tábor se třemi budovami. Ve skladišti skladujete vybavení, v nemocnici se staráte o raněné a v dílně opravujete výzbroj. Na vyléčení vojáků a opravu výzbroje potřebujete materiál, který získáte za herní měnu. Autoři slibují dokonce možnost vylepšování zbraní a výroby vlastních.

j2

Možná větším problémem je, že za každou akci v táboře i start mise je třeba vydat určitou část zásob benzinu. Tyto zásoby se postupně obnovují, ale jen velmi pomalu. Samozřejmě si můžete benzín dokoupit, ale v drtivé většině případů vás to bude stát skutečné peníze.

Zatím se tedy zdá, že platební model neohrozí vyváženost hry, akorát ji pro ty neplatící do značné míry zpomalí. Zřejmě tak, že kdo bude chtít smysluplně hrát, nakonec rád zaplatí. Na začátku hry si vytvoříte vlastní postavu, se kterou se také budete vydávat do misí. Své mužstvo pak doplníte ze žoldáků.

j3

Za herní měnu si můžete najmout krátkodobé žoldáky, kteří vám po třech dnech dají vale a budou chtít znovu zaplatit. Je tu ale opět možnost sáhnout do skutečné peněženky a žoldáky si koupit natrvalo.

Žoldáci nemohou zemřít, jelikož každého z nich můžete v nemocnici dát znovu dohromady. Vyhrajete si také s jejich vybavením. Zbraní a vybavení bude hodně a k dispozici má být v několika stupních kvality. Mise se odehrávají na různých místech, obvykle však probíhají velice podobně.

To znamená, že je třeba území vyčistit od všech nepřátel. Zajímavé je, že není možné sbírat od zabitých zbraně. Adekvátní odměnu obdržíte teprve na konci mise.

j4

Betaverze Jagged Alliance: Online zatím v některých ohledech nepůsobí vyzrále. Především na umělé inteligenci nepřátel by autoři měli ještě zapracovat. Stejně tak na propočtech šance zásahu, které jsou někdy opravdu zvláštní.

Pokud se tvůrcům podaří mouchy vychytat, nemusel by být Jagged Alliance: Online marným titulem. Pravdou je, že je zjednodušen až na základní dřeň a více taktické hloubky by mu neškodilo. Nicméně jako „free2play“ hra může fungovat dobře. Ale milovníci série by si raději měli zopakovat Jagged Alliance 2.

 

Zdroj: http://bonusweb.idnes.cz/jagged-alliance-online-je-legenda-na-odtucnovaci-kure-pcz-/Preview.aspx?c=A120117_204008_bw-pc-preview_das

 

 

Student, recenzent, filozof a skladatel. Tvrdí, že člověk by si měl každý den rozšiřovat své obzory a neustále uplatňovat kritické myšlení. Stál u zrodu projektu Svatantra a ve volném čase se věnuje také komponování hudby. Má rád přírodu, moudré lidi, metafyziku a je fascinován neznámem. V současné době přispívá na několik webů a píše především o přírodě a počítačových hrách.

Komentáře

Nahoru