Jak Balikonoš.cz na Shopcamp přišel

Jak Balikonoš.cz na Shopcamp přišel

Před nedávnem se konal jakýsi svátek pro všechny eshopáře. Říká se tomu Shopcamp a jedná se o konferenci, která je určena pro provozovatele e-shopů a jejich zaměstnance, pro e-marketingové poradce, a pro poskytovatele služeb e-shopům i e-campům. Jedním z partnerů byl i nadějný startup Balíkonoš, který můžete znát z našeho rozhovoru s Alexem Brunou.

Požádali jsme tedy vedení starupu o „menší“ vyjádření o partnerství na Shopcampu. Zde je:

S Petrem Svobodou (shopsys) a Mirkem Uďanem (shoptet) jsme se v Balíkonoši seznámili na začátku tohoto roku. Už přes dva roky se pohybujeme na konferencích a akcích podporující nejen start-upy, ale především internetovou komunitu v ČR obecně a tak když kluci přišli s nabídkou podpořit jejich konferenci Shopcamp, neváhali jsme ani na chvíli. Zaujalo nás především to, že se jedná o Barcamp s přímím zaměřením na e-shopy, tedy spojení v českém prostředí nevídané.

Ráno na Shopcamp

Je půl 9 ráno, oblečeni ve žlutých Balíkonošských polo košilích a vybaveni sličnou hosteskou s kopou letáků, vyrážíme ke vstupu na Shopcamp, fakulta architektury na pražské ČVUT. Už při vstupu na akci se nám zalíbí organizace celé akce, registrací počínaje.  Popis prostoru fakulty by byl na celý další článek. Po zavěšení jmenovky na krk si všímáme programu schovanému na druhé straně.

V průběhu dne se několikrát ukáže jak dobrý to byl nápad.  Hodina uteče jako voda a už je tady samotný začátek konference. Po pár úvodních slovech od Mirka s Petrem nastupuje první speaker a tím je Honza Laštůfka z Monkeydata. Téma: “nebuďte s analýzou dat 100 let za opicema”. Jak důležité je pracovat se svými daty a mít je na jednom místě? To všechno dnes kluci v Monkeydata umějí, mimo jiné zde naleznete i data o svých zásilkách, Balíkonoš je jedním z partnerů..;) Super začátek! Musím doplnit, že konferencí provází slečna, která to jistě nedělá poprvé, dostáváme tak rychlou představu o tom co bude následovat. Mimochodem, zmínil jsem se že je fakt pěkná?

Přednáška za přednáškou

Po Honzovi nastupuje na scénu druhej Honza. Honza je ředitelem společnosti Medio Interactive a přišel nám říct o User centric analytics. Mezi jednotlivými bloky přednášek je vždy přestávka na kafe a na nějaký ten business a seznamování. Mohl bych ve výčtu přenášejících pokračovat, ale zaměřím se jen na ty, co mě zaujali nejvíce. Snad se tím nikoho nedotknu. Něco zajímavého o Slovenské obdobě a a jedničce na trhu společnosti Pricemania.sk nám povídal její zakladatel Michal Král, co mě zaujalo je jejich projekt vzdělávací agentury pricemania academy. Workshopy, meetingy, networking a vše ostatní od zkušených a úspěšných v oboru. Přednáška Lukáše Hurycha byla celá pojatá jako hra, Lukáš ji říká “catch me if you cann” , najdi co nejrychleji na e-shopu košík aneb jak těžké je nakoupit na českých e-shopech. Vše zaštítěno projektem košík roku, kterého byl Lukáš součástí. Testování, či výzkum chcete-li, proběhl na 110+ největších e-shopů v ČR. Podle Lukáše byl nejrychlejší nákup realizován do 40 vteřin, ten nejdelší za sedm a půl minuty. Rozdíl teda naprosto šokující.

Navíc Lukáš je fakt funny, takže to byla velká sranda. To musíte vidět. No a dva borci nakonec:  Honza Řezáč a David Grudl. Honza je rozenej showman, takže si udělal vtipné PR na svojí knihu hned na úvod a pak jednoduše popsal čtyři typy chování návštěvníků e-shopu od těch co vůbec nejsou rozhodnuti nakoupit až po ty co jdou na web s rozhodnutím nákup uskutečnit. Ukázal také jednoduchý příklad jak zákazníka z bodu – neutratím, dostat do bodu – budu pravidelně nakupovat. Jak? Podívejte se na video. A pak přišel David. Z jeho přednášky jsem viděl bohužel jen posledních 10 minut. Přitáhnul mě do sálu smích, kterej se šířil z přednáškového sálu po celý hale. Skvělěj konec, skvělýho Barcampu.

10603301_10203243403262046_7264067626354318232_n

A pak přišla samotná kapitola, afterparty. Tam by jste museli být a doufám, že společně s námi příští ročník budete. Skvělé místo, skvělí lidi a kde jinde dělat kontakty a domlouvat spolupráci než u drinku. Takže příští rok zase na Shopcampu. Doporučuju…

Autor: Martin Jareš (Balíkonos.cz),  Business director & Co-founder

Vybírá jen ta nejlepší témata a snaží se psát tak, aby to lidi bavilo. Nezastavuje se před ničím, na rozhovory bere suprové lidi. Řídí se heslem "Per aspera ad astra", tedy "Přes překážky ke hvězdám".

Komentáře

Nahoru