Dnes vyšlo 1 článků

Jak by mohl Facebook vypadat?

Vzhled Facebooku je velice skloňovaným tématem mezi designéry a uživateli. Grafikům se design sociální sítě nelíbí. Jeden z designérů se rozhodl dát desktopové verzi Facebooku nový facelift. Nejprve se mělo jednat o zábavný projekt, ale nakonec vydal rozšíření pro prohlížeč Google Chrome – Facebook Flat.

V následujících řádcích se zaměříme na změny designu podrobněji. A nakonec nový vzhled porovnáme se současným rozhraním.

Screen-Shot-2015-08-25-at-11.48.29-520x264

Líbil by se vám nový design?

Proč plochý design?

Plochý design (flat design) je populární z mnoha důvodů. Za prvé z hlediska výkonu. Stránky jsou konstrukčně jednodušší a načítání stránek je rychlejší na rozdíl od webových stránek se složitými grafickými prvky. Plochý design je responsivní, tudíž se snadno přizpůsobí obrazovkám různých zařízení. Dnes mobilní uživatelé převyšují desktopové uživatele, a proto se plochý design stává atraktivnějším. Plochý design má vysokou estetickou hodnotu a potvrzuje tvrzení, že v jednoduchosti je krása.

Zlepšení designu Facebooku

Vzhled Facebooku má spoustu zajímavých problémů UI. Je pochopitelné, že rozhraní sociální sítě musí podporovat celkem dost obsahu (timeline, fotografie, hry a další), čímž se rozhraní stává složitější. Zvyšuje se kognitivní zatížení a uživatelé potřebují více přemýšlet. Když se dostane do extrému, uživatel nebude vědět, co dělá.

Vytváří iluzi neviditelnosti

Při plánování nového rozhraní je nezbytné vzít v potaz finanční zájmy a motivaci uživatelů. Dobrý interface design je něco, čeho si nevšimnete. Je to neviditelná ruka, která vás dovede k dokončení cílů. Neobsahuje žádné zbytečné prvky. Vše je stručné, jasné a srozumitelné. Pokud budete chtít přidat nějaký prvek do rozhraní, měli byste se sami sebe zeptat: „Potřebuje to uživatel?“

Uživatelé se zaměřují především na obsah, a proto z nového designu byla odstraněna pravá část s nejnovějšími příspěvky nějaké vaší stránky, hry, doporučené příspěvky a podobně.

Běžný Facebook

Screen-Shot-2015-08-25-at-11.49.23-520x395

Flat design

Screen-Shot-2015-08-25-at-11.49.50-520x263

Nejvíce matoucí v současném vzhledu Facebooku je levé menu. Jednotlivé prvky jsou umístěny naprosto nepochopitelně. Stačí si porovnat uživatelské rozhraní z roku 2004 a 2015.

Které provedení je nejvíce pochopitelné? Původní design z roku 2004 je skutečně rychlejší k pochopení než z roku 2015. A proto plochý design Facebooku dodržuje původní koncepci levého menu. Položky jsou jasné a srozumitelné.

Screen-Shot-2015-08-25-at-11.50.24

V aktuální verzi Facebooku, když chcete přejít z hlavní stránky na jinou stránku, menu okamžitě zmizí. Uživatelé musí provést několik kliknutí navíc, což je otravné. Facebook by měl mít fixní menu v levé části, tudíž při najetí na jakoukoliv stránku bude levé menu neustále k dispozici.

unnamed2-520x332

Změna písma

Aktuálně Facebook používá font Helvetica, který je tenký a nenáročný. Ale více zakřivené písmo lépe naplní prostor. Plochý design má font Trebuchet, protože je čitelné a přátelské. Jistě, není tak elegantní jako jiná populární písma plochých designů, ale to nevadí. Sociální síť by měla být pro uživatele příjemná.

Screen-Shot-2015-08-25-at-11.51.08-520x323

Odvážnější barvy

Barvy jsou mnohem více než dekorace. Jedná se o emocionální jazyk. Pomocí CSS stylů byla vyrovnaná barevná paleta, aby byl zjednodušen vizuální zážitek. Všimněte si, že v plochém designu jsou různé odstíny modré barvy. Nejsou zde žádné spáry, stíny a přechody. Pro pozadí a menu jsou jiné odstíny barev, přičemž je docíleno přirozeného kontrastu.

Screen-Shot-2015-08-25-at-11.51.39-520x71

Bílý prostor

Bílá barva je důležitá pro designové prvky a písmo. Kolem každého prvku je větší bílá plocha, tedy kolem nabídky, tlačítek, bloky s příspěvky, soukromých zpráv atd. Obsah se lépe čte.

Screen-Shot-2015-08-25-at-11.52.03-520x193

Závěr

Zlepšení si nevyžadovala struktura Facebooku, zlepšení si vyžadoval design. Na rozdíl od některých radikálnějších redesignů, není tento návrh tak radikální. Uživatelé by naprosté překopání vzhledu odsuzovali, protože by se museli znovu učit Facebook ovládat. Tento redesign je použitelný, přívětivý a hlavně by ho uživatelé bez problémů přijali.

Zdroj / Foto: The Next Web

Komentáře

Nahoru