Necháváte si zajistit práci přes personální agenturu. Jak to vůbec celé funguje?

Slyšeli jste už někdy o personálních agenturách? Je to trend současné doby a nepostradatelná součást trhu práce. Jak však tyto odborné agentury pracují? A co všechno musí HR pracovníci udělat, aby vám sehnali práci? 

Celé odvětví personalistiky je nám, běžným smrtelníkům, jakousi španělskou vesnicí. HR se dělí na neuvěřitelné množství oddělení, mezi které mimo jiné zapadají i tzv. personální agentury. Jsou nepostradatelnou součástí trhu práce. Řada vyšších společností totiž hledá vhodné kandidáty právě prostřednictvím „odborníků v oboru“, což jsou právě výše zmiňované personální agentury.

Necháváte si zajistit práci přes personální agenturu. Jak to vůbec celé funguje?

Jak pracují personalisté?

O některých z nich se dozvídáme právě prostřednictvím těchto agentur, ale o tom, jak celý tento koloběh vlastně nic nevíme. Pojďme se tedy podívat, jak vypadá takový výběr zaměstnanců.

Požadavky firmy

Pracovní agentura nejprve dostane od společnosti (tedy od jejich klienta) požadavky, ve kterých charakterizuje jejich nového zaměstnance. Následně agentura vyvěsí inzerát na své stránky a na specializované portály (jako například Práce.cz, Jobs.cz a další). Další hledání začíná i na sociálních sítích, různá doporučení a podobně. Zájemci, kteří pošlou svůj životopis si následně personalisté vytipují a jim následně pošlou mail s podrobnějšími informacemi o dané pracovní pozici.

Call s dalšími informacemi

Dalším úkolem personalisty je kontaktovat vhodné uchazeče. Nejčastěji se tak děje prostředním telefonického hovoru, během kterého si HR pracovník ověřuje jazykové a komunikační schopnosti. Když se vám povede udělat dojem i v tomto bodě, následně budete pozváni na osobní pohovor.

Pracovní pohovor

Před pohovorem vám personalista pošle materiály, ve kterých vás blíže seznámí s průběhem pohovoru. Zmíní vám i některé materiály, které byste si měli pro lepší úspěšnost pročíst. Mezi ně patří například nejčastější otázky, na které se vás může HR pracovník během pohovoru zeptat. Následuje pracovní pohovor u zaměstnavatele.

A co potom?

Pokud uděláte dojem a společnost si vás vybere, už stačí jen vyřešit papíry a podepsat pracovní smlouvu. Po celou dobu tohoto procesu komunikujete s personalisty, kteří vás informují o výsledcích pohovorů. V případě, že si vás společnost nevybere jako vhodného zaměstnance, personalisté vám dají zpětnou vazbu. Doporučí nějaké prvky, které byste mohli třeba ve svém životopisu zlepšit.

Článek jsme napsali ve spolupráci s odborníky ze slovenské HR agentury Trigon Consulting, kteří dnes a denně pomáhají společnostem najít ty nejlepší kandidáty. 

Vybírá jen ta nejlepší témata a snaží se psát tak, aby to lidi bavilo. Nezastavuje se před ničím, na rozhovory bere suprové lidi. Řídí se heslem "Per aspera ad astra", tedy "Přes překážky ke hvězdám".

Komentáře

Nahoru