Jak jsou propojeni uživatelé Twitteru

Krásná nová vizualizace od zaměstnance Twitteru Isaaca Hepwortha ukazuje, jak je k mikroblogovací síti připojeno cca 50 000 ověřených uživatelů.

Zoomovatelné grafika znázorňuje vzájemné vazby mezi některými z největších jmen z oblasti médií, politiky, sportu a zábavy. Modré body označují účty související s novinkami, purpurové představují politicky orientované účty, červené body pocházejí z hudebního světa, žluté znamenají sportovní účty a zelené body ukazují účty z televizního světa.

Jak bylo oznámeno v úterý na blogu Twitteru, vizualizaci dat vytvořil Hepworth během interního hack týdne společnosti.

„Jednou z mnoha fascinujících věcí v tomto diagramu je, že ukazuje účty, které mají tendenci sledovat ty mimo svou kategorii,“ píše se v příspěvku na Twitteru. „Například z důvodu, že se modrá a fialová téměř spojují do jednoho, je jasné to, že novináři mají tendenci sledovat politiky a naopak. Totéž platí o televizi a hudbě v pravém dolním rohu, hudebníci a televizní hvězdy se sledují navzájem.“

Dokonce můžeme i vidět, jak se liší využívání Twitteru podle jednotlivých zemí. Například na levé straně je fialový pás vládních uživatelů. Míchá se se žlutým – sportovními uživateli. Ukázalo se, že to jsou do značné míry britští politici a významní sportovci. V horní polovině se objevuje řada španělsky mluvících popových hvězd, televizních společností, sportovců a vládních orgánů. Fialová vpravo je japonská politika a červený flek pod ní je japonská hudba.

Jistě vám také zabere pár minut hraní s touto přívětivě fascinující grafikou…

Komentáře

Nahoru