Jak může Samsung zachránit tablety s Windows 8

Tablety s Windows 8 a Windows RT na tom nejsou moc dobře. Tvoří jen 7,5% z celkového trhu s tablety, mnozí výrobci od nich utíkají co nejdále. Vypadá to opravdu špatně, co? Ale ne tak rychle. Na dnešní velké akci může Samsung Microsoftu nabídnout záchrannou vestu, která mu může pomoci udržet Windows tablety ve hře.

Tady jsou tři způsoby, jak může Samsung Microsoftu podat pomocnou ruku.

Vyřešení softwarového problému

Poté, co Samsung oznámil několik Android smartphonů, překvapil i představením dvou nových zařízení, na kterých běží Windows 8: Ativ Q a Ativ Tab 3. Ativ Q je o něco pozoruhodnější díky své schopnosti bezproblémově přepínat mezi dvěma operačními systémy – Windows a Android. Je to docela pochopitelný krok kupředu. Pokud se chcete jen bavit, využijete prostředí Androidu a jeho aplikací, kterých je více. Když potřebujete pracovat, přepnete režim notebooku na Windows 8.

Hybridní Ativ Q.

Hybridní Ativ Q, s nímž si můžete užívat práci (Windows) i zábavu (Android).

Jedním z klíčových problémů s Windows 8 a Windows 8 RT (a když na to přijde tak i s Windows Phone 8) je nedostatek „mobilně optimalizovaného“ softwaru dostupného pro platformu. Windows 8 má tu výhodu, že je schopen provozovat plnohodnotné desktopové aplikace jako například Photoshop, ale tyto těžké softwary jsou vám prakticky k ničemu, pokud jste na cestách a nemáte k tabletu připojenou myš a klávesnici.

Samsung není první s nápadem spojení Androidu a Windows 8. S něčím takovým přišel již Asus. Když se na to podíváme z hlediska aplikací, je sice pravda, že ne všechny Android aplikace jsou k něčemu, ale aspoň to nabízí možnost pro lidi, kterým nevadí se prokousat trochou zbytečností, aby našli tu pravou aplikaci pro sebe. Je také možné, že by Samsung začal vytvářet vlastní software pro Android – třeba speciálně pro zařízení Ativ Q.

Nižší ceny

Samsung by také mohl pomoci zmírnit problémy s cenami tabletů s Windows 8. Microsoftu vlastní Surface Pro se prodává za vysokých 899 dolarů (ve verzi 64 GB), zatímco Dell Latitude 10, se skromnějšími specifikacemi, za 500 dolarů. Je těžké přesvědčit lidi, aby takové peníze utráceli za tablety, když si za stejnou hodnotu mohou koupit docela slušný notebook.

A jak může ceny snížit Samsung? Díky využití svých vlastních sil. Samsung je masivní výrobce – od praček až ke smartphonům a mnoho součástí si vyrábí sám. Takže když využije svá jednotlivá odvětví, může přinést tablety za konkurenceschopné ceny.

Tablet s Windows je oproti iPadu výhodnější pro práci.

Tablet s Windows je oproti iPadu výhodnější pro práci.

Nemluvíme o cenách Nexusu 7 nebo Kindle Fire, ale spíše v duchu iPadu 2 (cena kolem 10 000 Kč). Samsung tablet s Windows 8 za 400 dolarů bude stále těžké prodat, ale je tu jeden fakt, který by mohl přilákat zákazníky. iPady v podobné cenové relaci jsou fajn pro zábavu, ale nejsou tak kvalifikované pro pracovní záležitosti. Pro ty se totiž více hodí tablety s Windows.

Propagace

Obrovský dosah Samsungu by se taky mohl hodit, protože společnost by mohla pomoci řešit velký problém Microsoftu: Nikdo neví, že tablety s Windows existují. Jasně, třeba Surface zná každý, ale tím to asi končí. Kdo se v oblasti elektroniky nepohybuje a nemá v ní přehled, o Windows tabletech neví.

Tvůrci Windows tabletů nedělají nic proto, aby je dostali lidem do podvědomí. Žádné reklamy v televizi a na internetu. Jako kdyby se inspirovali od Nintendo a ubohého odbytu jeho Wii U. To je zářný příklad toho, co udělá s produktem slabé marketingové úsilí.

Bez důkladné propagace se i kvalitní výrobky těžko prodávají - jasným příkladem je Nintendo Wii U.

Bez důkladné propagace se i kvalitní výrobky těžko prodávají – jasným příkladem je Nintendo Wii U.

Ale naštěstí je marketing oblastí, ve které se Samsungu daří. Utrácí za reklamy mnohem větší množství peněz než Apple nebo Microsoft, aby se ujistil, že lidé vědí o jeho produktech a o tom, že vše, co dělá, je tak úžasné. Je to jeden z důvodů, proč byl Samsung schopen stát se výrobcem smartphonů s číslem jedna. Díky marketingovým strategiím Samsugnu by tak podvědomí o tabletech s Windows 8 mohlo růst.

Tak jako tak to ale bude těžký boj

Zvýšit prodej tabletů se systémem Windows 8 stejně nebude snadný úkol, ale pokud je pro tuto práci někdo vážně vhodný, je to právě Samsung. Společnost má kromě finančního zázemí také zázemí významné firmy, což by mělo přispívat k tomu, aby Windows tablety posunula do hlavního proudu.

Ovšem abychom příliš nechválili a zachovali neutrální názor, pokud jde o podporu mobilních zařízení s operačním systémem od Microsoftu, nemá Samsung příliš dobrou pověst… Je to tedy tak, že Microsoftu a jeho OS nepomůže ani Samsung?

Zdroj: pcworld.com, obrázky: ultrabooknews.com, cultofmac.com, wiiturn.com

Komentáře

Nahoru