Jak na hashtagy

Jak na hashtagy

Pokud jste nováčkem na sociálních sítích, tak hashtagy – krátké odkazy označené „#“ vám mohou připadat matoucí a zbytečné. Jsou ale velmi důležité při komunikací online a je třeba vědět, jak je znát. Navíc je s nimi sranda.

Na Twitteru (ale i jiných soc. sítích) „#“ mění jakékoliv slovo nebo skupinu slov na hledatelný odkaz. To vám umožňuje organizovat obsah a sledovat diskuze založené na těchto klíčových slovech.

Například, pokud by jste chtěli napsat o zpěvačce Miley Cyrus, tak byste k vašemu příspěvku přidali tag #MileyCyrus. Kliknutím na hashtag uvidíte všechny příspěvky, které zmiňují tento hashtag.

Hashtagy se masivně začaly používat na Twitteru, ale časem se začaly používat i na dalších sociálních sítích. Na samotném Twitteru v roce 2007 napoprvé hashtagy byly dokonce odmítnuty. Až na druhý pokus byly schváleny.

Podporované znaky

Základem je znak „#“

Základem je znak „#“

Jako první je třeba zmínit, že se NESMÍ používat mezery. Nicméně i tak jde dát dohromady více slov. Stačí psát každé slovo velkým písmenem. Pokud byste třeba psali o Pražském hradu, tak jako hashtag byste použili #PrazskyHrad.

Tím se dostáváme k dalšímu bodu – můžete sice používat číslice, nesmíte ale používat čárky, tečky, otazníky. A nedoporučuje se využívat diakritiku. Stejně tak se rozlučte i s dalšími speciálními znaky.

Dále si zapamatujte, co na Twitteru (ale i jinde znamená) „@“. Tímto symbolem jde totiž označit jinou osobu ve vašem tweetu či příspěvku, aby věděla, že jste jí napsali. Hashtag takovou funkcí nemá. Není tu žádný seznam zavedených hashtagů.

Můžete používat jakýkoliv hashtag, který vás napadne. Samozřejmě by měl dávat smysl. Ale o tom až později. Pokud daný hashtag zatím neexistuje, jednoduše se vytvoří.

Podporované sociální sítě

Věšína velkých sociálních sítí podporuje hashtagy. Mezi ně patří:

Twitter

Twitter je rodiště novodobého použití hashtagu – a proto zde hashtagy mají i nejvíce možností. Twitter hashtagy se používají hlavně na určení tématu tweetu. Na Twitteru na levém panelu Trendy lze vidět tweety seznam hashtagů, které by vás mohli zajímat.

Tento seznam je založen na vašich tweetech. Při vyhledávání hashtagů na Twitteru jsou zde 3 možnosti jak filtrovat výsledky. 1. z nich, Top, mluví už sama za sebe svým názvem.

Ukazuje ty nejrelevantnější a nejpopulárnější tweety, i od těch lidí, které nesledujete. „Vše“ ukazuje všechny tweety obsahující daný hashtag a „ Lidé, které sledujete“ ukáže jenom výsledky z lidí, které sledujete.

Facebook

Facebook začal podporovat hashtagy nedávno – teprve v červnu tohoto roku. A moc se zde neujal. Nicméně i tak klikání na Facebook hashtagy vás přesměruje výsledky vyhledávání.

Zobrazí se vám podobné hashtagy, a pak příspěvky vašich přátel či veřejných profilů, v kterých byl použit daný hashtag.

Na Facebooku se hashtagy moc nevyužívají

Na Facebooku se hashtagy moc nevyužívají

 

Instagram

Hashtagy zde mohou sloužit jako doplňky a mohou vám pomoci objevit nové účty a získat sledující. Některé hashtagy byly vytvořeny speciálně pro Instagram výzvy – například #ThrowbackThursday slouží k posílání retro fotek.

Google+

Když kliknete na hashtag na Google+, tak výsledky vyhledávání vám kromě původního hashtagu zobrazí i výsledky s podobnými tagy a klíčovými slovy. Hashtag výsledky z Google+ se zobrazí napravo, nalevo se zobrazí výsledky vyhledávání Google.

Tumblr

Příspěvky na Tumblr mají speciální sekci „Tagy“, kde můžete psát tagy. Tyto tagy fungují stejně jako Twitter hashtagy, uspořádávají příspěvky podle tématu, ale symbol „#“ se vkládá automaticky.

Pinterest

Využijte hashtagy na Pinterestu k označení a hledání obsahu. Kliknutím na hashtag se dostane k výsledkům vyhledávání, které zobrazují přesně ten samý hashtag + piny se stejným slovem či frází v popisu.

Vyznění příspěvku

Kromě jednoduché organizace příspěvků hashtagy mohou pomoci i s něčím jiným. A to s vyzněním samotného příspěvku. Můžou totiž rychle a jednoduše vyjádřit váš postoj k tématu. Nicméně nesmí se to s nimi přehánět.

Ideální počet je 1-3 hashtagů na příspěvek, více už většinou způsobuje nepřehlednost. A někdy hashtagy nepřidávají žádnou účelnost, ale přidávají neotřelý humor.
Zde lze vidět vyjádření postoje pomocí hashtagu…

… a zde lze vidět humor vytvořený hashtagem

Byznys a marketing

Samozřejmě, že na toto využití nesmíme zapomenout. Téměř každá velká společnost má vlastní Twitter účet a využívá nějaké hashtagy k propagaci určitých událostí nebo celých kampaní.

Ideálním příkladem je Pepsi, která využívá velké množství unikátních hashtagů ke svému zvýraznění

Ideálním příkladem je Pepsi, která využívá velké množství unikátních hashtagů ke svému zvýraznění

Pokud chcete využívat Twitter jako součást vaši obchodní strategie, zde je pár tipů:

Sjednoťte vaše tweety

Všechny tweety by měli být na jednom místě. Proto si založte jeden firemní účet a nechejte správu Twitter účtu pouze na jednom člověku. Tím zajistíte, že všechny tweety budou k nalezení na stejném místě.

Používejte relevantní hashtagy

Hashtagy musí být výstižné. Pokud tedy nabízite levné rohlíky, využijte hashtag #LevneRohliky a #LevnePecivo. Že nevíte, jaké hashtagy se objevují ve vaši branži? V takovém případě je nejlepší se podívat, co využívá vaše konkurence.

Následujte trendy

Rovněž se vyplatí sledovat, které hashtagy právě letí. Můžete se pomoci nich jednoduše zviditelnit. Ale musí sedět k vašemu oboru. Nikoho nebude zajímat #MileyCyrus u příspěvku s pečivem. Tím by to celé ztratilo smysl.

Zdroj: mashable.com

Milovník knížek, počítačových her a anime. Kromě toho si myslí, že člověk by kromě ducha měl rozvíjet i své tělo. Proto se pravidelně věnuje běhání, posilování a několika dalším věcem. Na Objevit.cz vás pravidelně informuje o novinkách z IT.

Komentáře

Nahoru