Dnes vyšlo 2 článků

Jak na online prodej: Správný produkt, dobrý eshop a úspěšná propagace

Jak na online prodej: Správný produkt, dobrý eshop a úspěšná propagace

Nastala doba boomu e-shopů, denně přibývají stovky nových. Nabídka produktů je v současnosti obrovská. Jak můžeme v tak konkurenčním prostředí dosáhnout úspěchu? Jakým způsobem zákazníka zaujmout, jaký nabídnout produkt? Má smysl začínat a může jednotlivec v takovém prostředí uspět?

Výběr produktu

Při výběru produktu jsou možné dva postupy. Buď levná kvantita, anebo dražší kvalita. Pokud máte hodně peněz do začátku, případně již také vlastníte velký fungující e-shop, může být obchodování ve velkém objemu dobrý nápad.

Druhou možností je vybrat opravdu kvalitní produkt, který ovšem bude také podstatně dražší. Tato možnost vyžaduje citelně méně režie a také nepřitahuje tolik problémů. Je ověřený fakt, že zákazníci nakupující levné věci si také nejvíce stěžují. Naopak klienti kupující dražší a kvalitní produkty většinou dobře vědí, co chtějí, a tyto problémy nejsou tak běžné.

Pokud začínáte, raději se vyhněte prodeji velkého objemu zboží. Naplnit sklad a následně vyřizovat obrovská kvanta objednávek při mizivém zisku bude nad vaše síly. Soutěž o nejnižší cenu je ve výsledku sebezničující, nesnažte se jí zúčastnit. Raději vyberte specializovaný a kvalitní produkt, kterému sami rozumíte. Pro začátek není třeba mít skladem velká kvanta zboží, stačí několik kusů. Při nejhorším ho prodáte do bazaru a přijdete o trochu peněz za e-shop. V případě naskladnění stovek kusů zboží byste už mohli mít vážný problém.

Ukázka mohutného e-shopu - Mall.cz

Ukázka mohutného e-shopu - Mall.cz

Jak postavit e-shop

Možností je samozřejmě celá řada, od různých open source řešení až po zakázkové weby. Open source produkty jsou často velmi komplexní, bohužel pak také vyžadují značné znalosti při nastavování všech vlastností a přizpůsobování vzhledu. Může se stát, že nakonec bude naprogramování jednoduchého e-shopu na zakázku dokonce levnější. Zásadním kamenem úrazu je placení, protože většina zahraničních open source řešení je stavěna pro PayPal či podobné systémy. Dobře si nastudujte možnosti online placení a ceny jednotlivých řešení, většinou je to nejdražší část.

Čtěte: Každý dnes může mít vlastní internetový obchod, máme pro vás možnosti, jak si jej založit

Pokud uvažujete o zřízení e-shopu, ale nemáte dostatek finančních prostředků na tvorbu vlastního řešení, máme pro vás dobrou zprávu. V dnešním článku vám přinášíme přehled těch nejlepších e-shopových řešení, které jsou k dispozici zcela zdarma!

obrazek

První dojem je stěžejní, pokud tomu nerozumíte, sežeňte si někoho schopného. Design volte raději jednoduchý, nerozčilujte uživatele vyskakovacími okny a dlouho se nahrávajícími stránkami ve Flashi. Vyžadujte od uživatelů minimum údajů a nenuťte je k registraci. Velmi důležité je správně sepsat obchodní podmínky a časté dotazy. Opsané obchodní podmínky pro zjevně jiný produkt a minimum informací o zboží a způsobu nákupu působí na zákazníkovu důvěru přímo katastrofálně.

Specializovaný e-shop - Alkohol-tester.cz

Specializovaný e-shop - Alkohol-tester.cz

Jak na propagaci?

Úspěšnost vašeho obchodního snažení závisí z valné časti na marketingu. Nenechte si vnutit zbytečnosti a používejte selský rozum. Podle druhu produktu a cílového publika lze použít PPC kampaně, sociální sítě a tištěnou reklamu. Raději méně a dobře než hodně a k ničemu.

Z PPC je zajímavý a určitě nejznámější Google AdSense. Platí za proklik a poměrně tvrdě postihuje nekvalitní inzerenty. Další možností je Sklik od Seznamu a samozřejmě existuje i řada dalších PPC sítí.

Sociální sítě jsou zajímavé zejména pro mladší cílovou klientelu. Důležité je zejména pravidelné přispívání a reagování na podněty. Pro české zákazníky je důležitý hlavně Facebook, potom Twitter a pak teprve všechno ostatní.

Pokud je vaše klientela specializovaná, můžete s úspěchem využít přesně cílené tištěné reklamy například v časopise. Taková reklama je sice zpravidla dražší, její efekt ale může být mnohonásobně větší než u špatně cílené PPC kampaně. Zejména na starší zákazníky téměř nemá smysl využívat sociální sítě a PPC kampaně mají jen malý efekt.

Shrnutí

I v dnešní době existuje obrovské množství produktů, které jsou na českém trhu málo zastoupené. Je lépe vybírat specializované a dražší produkty, které budou nabízeny pomocí speciálního menšího e-shopu. Takový projekt lze poměrně dobře zacílit i propagovat, nevyžaduje obrovské vstupní investice a logistické zázemí a je i méně rizikový. Stěžejním faktory úspěchu jsou správný produkt, kvalitní a přehledný e-shop a správná propagace.

Komentáře

Nahoru